vraag aan R6 rijders

Rossifan

Die hard MF'er
7 mrt 2003
410
0
Breda
Komende woensdag ga ik een proefrit maken met een yamaha R6(2000) :] en heb al een mooie aanbieding gekregen mocht ik besluiten het 2004 model te bstellen.Nu word dit m'n 1ste motor als hij bevalt en oke ik merk woensdag wel hoe hij rijd maar wat zijn jullie ervaringen nu met jullie motor.Is het wat voor een beginner(denk zelf van wel eigenlijk)hoe zit het met het verbruik,zitten er -puntjes aan een R6 en dan spreek ik over de R6 2003 omdat deze nagenoeg hetzelfde is als het 2004 model??Vertel eens iets over jullie ervaringen met R6 en wellicht dat ik er wat aan heb..........

Alvast Bedankt :}
 
Hoi heb ook als beginner meteen na het behalen van me rijbewijs een r6 gekocht beviel me prima maar helaas een paar weken terug gevallen.
Maar heb alweer een nieuwe besteld maar dan het 2004 model is het zelfde als het 2003 model alleen de kleur is iets gewijzigd.
Zelf doe ik vaak kijken op internet over mankementen van de r6 en heb nog nooit iets gevonden over - punten van de r6 2003.
Succes met proefrijden en misschien welcome bij de R6 rijders

Groeten R6-je
 
Heeeej Rossifan,

Ik heb zelf ook een R6 (2003).
Toen ik een testrit ging maken op een R6 heb ik dat gedaan op een 2000 model.
Tijdens de testrit kwam ik er achter dat hij erg fel was op het gas. Mischien wel schokkerig. (Kan aan de vorige eigenaar hebben gelegen)

Ondanks deze testrit met een totaal andere fiets heb ik toch besloten om hem te bestellen.
De fiest die ik nu heb reageerd veel fijner op het gas. De zitpositie is vooruit gegaan (ben zelf 1 meter 72) En op papier schijnt hij een betere vermogensgrafiek te hebben. (Heb ik in mijn onervarenheid niet kunnen vergelijken)

Nu ben ik inmiddels 8 maanden, 21.000 fun-kilometers en 2 dagen Assen verder.
Ik kan maar 1 ding concluderen: WAANZINNIG!!!!!! :}
Elke keer als ik hem zie staan of hoort ronken, dan, dan.......... :9~

Je zult er geen spijt van krijgen, zolang je discipline hebt in je rechter pols.
Ik hou zelf van sportief rijden en op zijn tijd een lekker potje gummen, maar ik vind het ook leuk om weer thuis te komen in mijn leren pak en niet in een eendelig kostuum met een lange rits.

Groetjes SamiR6
 
R6 2000 Carbs...
R6 2003 Injectie..

Zal wel het verschil in rijgedrag verklaren denk ik, rij zelf 2000 model.
Heb nog niet op de 2003 gereden, wel op 600RR (ook injectie) en die had ook een veel bruikbare eerste versnelling (minder schokkerig).

Maar have fun, en niet te vroeg schakelen :)
 
ik ben zelf 1.90m dus ben benieuwd hoe dat woensdag zit/rijd,zo stilstaand op de motor zat goed dus....... :+ mischien meer mensen van deze lengte??
 
Nu zijn er naar mijn idee ZOVÉÉL R6 rijders in ons kikkerlandje en dan zo weinig reacties tot nu toe............. ;(
 
en mischien een stomme vraag maarre...hoe staat het met het geluid op een R6 met standaard demper???
 
Ik heb tot nu toe geen mankementen gevonden op deze fiets. Zolang je beheerst blijft kan iedereen op deze fiest wegrijden. Je kan er zo'n beetje alles mee en ik denk dat anderen er ook zo over denken.

Het geluid dat een standaard R6 levert is niet echt om over naar huis te schrijven, dus het is wel aan te raden om er meteen een andere demper op te zetten.
JE doet er wel beter aan om eerst je inrij-periode vol te maken met de originele uitlaat want dat schint echt uit te maken. Heeft iets te maken met de tegendruk die de originele uitlaat levert.

Succes met de keuze
 
ik ben zelf 1.90m dus ben benieuwd hoe dat woensdag zit/rijd,zo stilstaand op de motor zat goed dus....... :+ mischien meer mensen van deze lengte??
1m87 en enkele weken op mijn 2003 R6 een rit van +/- 600km gedaan
geen cetnje pijn, alhoewel ik al 2 rugoperaties heb gehad.
Dus wat lengte betreft moet het wel lukken.

Rijden: super, strak, geeft veel vertrouwen.
wat mij betreft is het een aanrader. Beetje de rechterpols in bedwang houden en je zult er volgens mij geen problemen mee hebben.
 
let bij de ouderen modellen goed op de versnellingsbak die gaf vroeger nog wel eens wat problemen.
Verder rijt de nieuwe ( 2003 ) wel ff anders dan die daarvoor maar dat zou ik maar zelf gaan ervaren.

succes met je keuze
 
hij is iets extremer als bv en cbr F (RR weet ik niet)
één minpuntje heb ik ondervonden , hij zet zich tijdens het remmen in
een bocht zeer snel op maar dat kan wel liggen aan de orginele Michelins.
ik heb er nu bijna 9000 km met gedaan en buiten die ene valpartij
die volledig aan mezelf lag (niet aan de moto) ben ik er zeer tevreden over.
verbruik : ik rij tot op reserve naargelang mijn rijstijl tussen de 220 en 250 km
maar heb tijdens de laatste tankbeurt ondervonden dat wanneer ik hem extra vol
doe (blijven vullen (moto recht houden) tot het randje, en dat duurt lang) er nog 1.5 liter bij gaat.

voor de rest een :} fiets
 
Vind het vreemd als je een 2004 wilt kopen dat ze laten proefrijden op een 2000 versie ipv een 2003 model. of het ik het niet juist begrepen. :?
 
ik ben zelf 1.90m dus ben benieuwd hoe dat woensdag zit/rijd,zo stilstaand op de motor zat goed dus....... :+ mischien meer mensen van deze lengte??
Ik ben 1,87 en heb nog best veel ruimte voor mijn benen over. 1,90 zou dus geen enkel probleem moeten zijn. Ik zou zeggen ga eens op een 2003-er zitten. Ik heb 'm op heel veel plaatsen nog zien staan.

Wat betreft de standaard demper, die is stil...heel erg stil. Mensen horen je nauwelijks aankomen, slechts het mechanische geluid van de motor hoor je.
 
Ik heb een 99-er gehad..was niets mis mee..fijne fiets.

Enige reden dat ik heb hem weggedaan was dat ik liever een R1 had(looks+vermogen).

Standaard uitlaat is idd een silent killer... je hoort nog net dat de motor loopt,meer niet :+ :P

:)
 
he hallo ik heb een 2003 en ik ben 1 mtr 92 gaat prima zelf vond ik de standaard uitlaat een beetje lullig klinken dus meteen maar een laser hotcam besteld nou ik kan je vertellen dat dat super klinkt geef je buren maar een setje oordopjes groet bjorn *D
 
toevallig een geluidsopname met je laser hotcam???Of iemand anders met vervangings demper???Zou wel gaaf zijn natuurlijk
 
Ik ben zelf 15 maanden geleden begonnen op een R6 (2000) en het bevalt me uitstekend. Bij flink gassen door de duitse eifel (rond de 10000rpm) "haal" je een verbruik van 1:12~13, bij het rustigere rijden kun je makkelijk 1:18 halen...

Maar das niet de bedoeling }) gassen met die bike!!!

Het is geen probleem om als beginneling deze motor rond te sturen, je moet je rechterhand onder controle kunnen houden en veel kilometers maken, daar heb ik helaas niet zoveel tijd voor, dan komen de skills vanzelf.

over het originele geluid valt weing te zeggen want je hoort het bijna niet, mijn ma's stofzuiger maakt nog meer geluid (bij wijze van spreken). ik heb een laser einddemper en zonder de db-killer zijn oordopjes noodzakelijk wil je niet met een suis in je oor rondlopen als je afstapt, and that's the way it should be!!

grtn dEnNiS
 
Hmmmmmmm , de mijne doet bij 120 km/h toch minstens 6500 - 7000 tr/min.
in 6 de versnelling.

Ben je zeker dat je geen R1 hebt ??? :+

Ik wou zeggen...120 en dan 3000 tpm...no way...

Heb mijn R6 in maart 2002 gekocht en kan na 30.000 km zeggen dat het heerlijke stuurfietsen zijn....maar je moet wel scherp blijven op dat ding...
 
ik heb van die hotcam geen sample maar het komt dicht bij het geluidje van die two brothers lekker vol geluid bij lage touren en janken bij 10000 en meer *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan