vraag aan R6 rijders

Ik heb een R6 '99. Met standaard demper klonk als hij als een naai machine.
Een Leo Vinci SBK Carbon uitlaat geeft wel flink wat herrie. Menig hoofd draait zich om, tevergeefs want ik ben dan al weer gevlogen.

Het enige dat ik een nadeel vind is de standaard ( veel te dun en niet stevig in mijn ogen ) en de remmen ( moet de standaard leidingen maar vervangen door stahlflex )

Verder is het "Yeah baby, behave"
 
Ik heb wel een geluidsfragment van een hotcam/k&n/pw commander maar die is ruim 8mb... (stuur anders even je msn ofzo?)

Ik ben trouwens erg benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft de standaard filter of een k&n filter (ik lees overal en hoor steeds vaker dat de standaard stukken beter is) wie weet meer (dyno run uitdraai misschien)

Tevens ben ik zeer benieuwd naar de standaard achterwiel pk's van jullie 2003 r6en.. de mijne 101.9 (viel me op papier erg tegen... maar schijnt dus normaal te zijn)
 
die (lage) pk's komen door de ram air die ze niet kunnen nabootsen op een dyno bank heb ik me laten vertellen maar het komt wel lullig over als je leest dat het toch ruim 120 moet zijn
 
...

Tevens ben ik zeer benieuwd naar de standaard achterwiel pk's van jullie 2003 r6en.. de mijne 101.9 (viel me op papier erg tegen... maar schijnt dus normaal te zijn)

Na 32 km inrijden op de dyno en 374 circuit kilometers: 104.6 pk
 
die (lage) pk's komen door de ram air die ze niet kunnen nabootsen op een dyno bank heb ik me laten vertellen maar het komt wel lullig over als je leest dat het toch ruim 120 moet zijn

Het kleinste gedeelte van het verschil zit inderdaad in de ram-air.

Fabrikanten geven bijna allemaal krukas-pk's op. Een dyno meet achterwiel
pk's. Verschil zit 'em in de verliezen van de aandrijving (ketting/tandwielen,
versnellingsbak).
Ook heeft het zin om met een goede (semi-) circuitband te meten die goed
op temperatuur is. Een straatband slipt op de rol.
Verder nog verschillende standaarden van het meten (DIN, etc.), affijn, kun je
een heel boek over schrijven.
 
die (lage) pk's komen door de ram air die ze niet kunnen nabootsen op een dyno bank heb ik me laten vertellen maar het komt wel lullig over als je leest dat het toch ruim 120 moet zijn


Vergis je niet, de 120 pk die de fabrikant opgeeft zijn zoals eerder al gezegd werd gemeten aan de krukas. Mij gaat het juist om de pk's aan het achterwiel.
Wie kan er wat meer vertellen over de standaard filter of een k&n filter? misschien dat iemand een dyno run uitdraai heeft of wil posten.

Bedankt alvast
 
jep klopt dus wel ze hier een schema het gaat hier om de R6 uit 2001
0-100 3,8 sec
0-140 5,9 sec
0-180 8,8 sec
0-200 11,7 sec

derde versnelling
50-120 4,6 sec
80-140 3,7 sec
100-160 3,9 sec

zesde versnelling
50-120 9,0 sec
80-140 6,7 sec
100-160 6,1 sec
 
Vergis je niet, de 120 pk die de fabrikant opgeeft zijn zoals eerder al gezegd werd gemeten aan de krukas.
Bedankt alvast


En dit hebben ze misschien ook maar een keer kunnen meten net voordat het blok uit elkaar klapte..... yamaha staat volgens mijn bronnen altijd bekend om het overdrijven van de motorische spec.... geeft niet 100 pk op het achter wiel is meer dat gezellig...
 
Mijn R6 (2002) heb ik nu bijna 1,5 jaar met 28.480 km erop. Ik heb hem ingereden met de standaard uitlaat, daarna heb ik er een Laser opgegooid...mooooi geluidje :9~ . De motor rijdt echt super, ik kan zo 1-2-3 geen minpunten bedenken. Ook niet dat ie zenuwachtig of zo is. Ik denk dat je een goede keuze maakt, ware het niet dat je je rechterpols wel in het begin een beetje in bedwang moet weten te houden.

Er zijn al enkele verschillen genoemd tussen het oude en nieuwe model. Ik weet o.a. dat de zithouding van de 2003 verbeterd is t.o.v. de zithouding van 2002. Het stuur schijnt nl. iets breder te zijn, waardoor het ook weer beter (fijner) schijnt te sturen.

Ook is er prima langzaam mee te rijden (in de stad, in de bergen). Ik ben er zelf in september mee naar de Dolomieten :} geweest.

Kortom: veel plezier als je er eentje hebt!


CAT
 
Op dinsdag 07 oktober 2003 15:18 schreef dustpuppy het volgende:Ook heeft het zin om met een goede (semi-) circuitband te meten die goed
op temperatuur is. Een straatband slipt op de rol.
En toch beweerd een goede tuner mij,dat je beter harde banden kunt gebruiken op de rol.
Hij zegt dat de adhesie,kleefkracht van de band, de rol juist vasthoud en dus minder vermogen laat zien dan met een hardere compound.
Hij had het zelf getest!
Die harde compoundband moet je gewoon wat harder vast sjorren op de rol,zal hij ook niet slippen.
Overigens geeft mijn 2000 R6 106pk op de bank,dit alleen met een andere demper.Nu zit er een full system van Laser op :9 en luchtfilter van Jan Roelofs en andere naalden en sproeiers.Loopt echt ruk,moet nog op de bank om af te stellen.
Kan zijn dat het een speciale versie qua blok produktie is ofzo,is n.l de enige echte RedBull versie in NL,de rest zijn wannabees.
 
en hoeveel pk heb je nu? Ik twijfel dus erg over die k&n filter.. ga eerdaags maar weer een run doen maar dan met standaard filter. ben benieuwd.
 
Voor mankementen aan een R6: lees het yzf-r6 message net: http://pub114.ezboard.com/byamahar6messagenet

Als je al die verhalen daar leest, krijg je toch wel je bedenkingen... maar aan de andere kant hoor je dat soort verhalen niet in nederland/europa.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn 2000' R6. is ook mijn eerste motor.

Veel plezier ermee en hou die rechterhand onder controle...(vooral het begin dan...)
 
Rij sinds eind mei dit jaar op m'n R6 uit 2001. Is ook mijn eerste motor, heb 2 jaar gewacht met rijden.(25 kw) Toen ik deze kocht hoorde ik ook van veel lui "te zwaar/te snel om mee te beginnen".
Heb tot nu toe 8000 km gereden, vind het :} rijden. Voor mij heeft de fiets (nog) genoeg vermogen. Maar die R1 komt er zeker wel, eerst ervaring opdoen op deze.
Ben trouwens 1,96 m. misschien wel wat lang voor deze fiets maar om nou met een R1 te beginnen... maar niet doen O-)
 
Hoi hoi
Ik heb een R6 uit '99 zilver. En het is mijn eerste motor. Ik heb hem sinds juni dit jaar en heb tot nu toe de hele tijd gereden, en het bevalt prima.

Ik vind dat het ook voor een beginner goed te doen is, mits je je soms een beetje kunt inhouden om niet altijd maar als een gek te rijden.

Ik wens je in ieder geval heel veel motor plezier.
 
Ik heb sinds April een 2000 model (rood-wit)en mijn VFR ui '94 ingeruild,Trouwens goede zaken gedaan bij motoport Venlo :)
Na 16 jaar rijbewijs en nu de 5e motor en veel ervaringen rijker erg in mijn nopjes met de R6. Na het monteren van een AKRA demper :9~ Solo-seat en stale remleidingen (WAT EEN VERSCHIL) van GOODRIDGE er toch een beetje eigen look aan gegeven. In de 1 is ie wel wat nerveus op het gas, maar dat is gewoon een kwestie van wennen of goed hard opendraaien (en de Wheely is een feit)

Het is gewoon een fijne en zeker ook snelle (271 op de teller) goed te sturen motor die je niet snel zal verassen maar zeker niet gaat vervelen.
Let wel op je rechter hand want die bekeuringen vallen toch iedere keer best tegen '(

Doe het er maar mee, groeten 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan