vraag: alle harleys goed onderhouden?

man i'm so fast

Banned User
5 aug 2006
27
0
Hoi ik vroeg me het volgende af:

Ik wil later ooit eens een harley kopen.
Nu zou ik wel wat zwaarders willen rijden dan een standaard sportster 883.

Maar om nieuw bv. een electraglide of fatboy te kopen is bijna niet te doen.


Tweedehands kijken scheelt al een paar duizend euro..nogsteeds niet zoveel, die dingen schrijven bijna niet af....


Maar ik vroeg me af, omdat harley's zo duur zijn en toch wel onderhouds/poets gevoelig zijn. kan je dan stellen dat iedereen z'n harley goed/redelijk onderhoudt?

Je ziet ze bv. ook nooit rondrijden in de winter of met regen.
Dus moet je haast wel safe zitten toch als je 2de hands koopt?

Iemand hier ooit 2dehands een harley gekocht? wat zijn julie ervaringen??

mvg.
 
Ik heb vorig jaar een 2e hands HD gekocht (2001 Sportster 1200 Sport), bij Harleypleats in Exmorra. Ik heb eerst bij particulieren gekeken, maar zodra de motor nog enigszins er als nieuw uitzag en/of jong was dan waren de vraagprijzen astronomisch. Maar enige garantie krijg je niet. Via via bij Harleypleats terecht gekomen en heb daar goed zaken kunnen doen: redelijke prijs + 6mnd garantie en helemaal nagekeken en klaar om te rijden.

/Spam mode: zie harleypleats.nl /Spam mode off.

Gr. Joules
 
Harleys (en zelfs Buells) van recentere jaargangen zijn betrouwbaarder dan velen denken. Met de Harley dealer organisatie ligt dat helaas wat anders. Vanwege een aantal opeenvolgende verhuizingen heb ik zelf ervaring opgedaan met veel verschillende Harley/Buell dealers. Persoonlijk zou ik een volledig officiele dealer-onderhouden Buell met geen stok aanraken, hoewel ik natuurlijk niet zeker weet wat het gemiddelde niveau van destructie is bij dealer-onderhouden Harleys. Ook de prijzen die officiele dealers rekenen voor beurten liggen op het niveau van Japanse supersports, wat gezien de eenvoud en "bereikbaarheid" van de technologie en prijzen van onderdelen ronduit subversief is. Gelukkig is onderhoud goed zelf te doen, en er zijn ook veel enthousiaste onafhankelijke specialisten die weten wat ze doen en niet alleen maar op je geld uit zijn.
 
ALs ik de reacties zo lees is het 1 grote Babelonische spraakverwarring geworden omdat de titel van dit topic natuurlijk wal nog kant slaat.

:+
 
Harleys (en zelfs Buells) van recentere jaargangen zijn betrouwbaarder dan velen denken. Met de Harley dealer organisatie ligt dat helaas wat anders. Vanwege een aantal opeenvolgende verhuizingen heb ik zelf ervaring opgedaan met veel verschillende Harley/Buell dealers. Persoonlijk zou ik een volledig officiele dealer-onderhouden Buell met geen stok aanraken, hoewel ik natuurlijk niet zeker weet wat het gemiddelde niveau van destructie is bij dealer-onderhouden Harleys. Ook de prijzen die officiele dealers rekenen voor beurten liggen op het niveau van Japanse supersports, wat gezien de eenvoud en "bereikbaarheid" van de technologie en prijzen van onderdelen ronduit subversief is. Gelukkig is onderhoud goed zelf te doen, en er zijn ook veel enthousiaste onafhankelijke specialisten die weten wat ze doen en niet alleen maar op je geld uit zijn.

:^

maar nu zijn de "oudere" evo's betrouwbaarder dan de "nieuwere" twincams.
 
:^

maar nu zijn de "oudere" evo's betrouwbaarder dan de "nieuwere" twincams.

Vooral het woord 'betrouwbaarder' vind ik wel aardig.
Geeft al aan dat het het niet een absolute- maar een relatieve term betreft.

En dat klopt ook want elk jaar heb ik wel gezeik met div. nieuwe Harley's (en dan heb ik het niet over aanrijdingen en lekke banden he?)
 
Je kunt ook lezen dat ze op de goede weg waren mar daar toch maar weer afgestapt zijn. Zo zijn er ook harleys die nooit problemen hebben. Mijn Oom heeft er een gekocht een jaar of 10/15 geleden en die heeft alleen maar accu's hoeven vervangen.










.


Omdattie dr nooit op rijd...

km stand in pak 'm beet 12 jaar 9000 km :X
 
Yep, alle Harleys zijn goed onderhouden. Net zoals alle motorrijders te hard rijden, alle sportfietsen bij regen binnen staan en alle automobilisten slecht uitkijken.

|(
 
Vooral het woord 'betrouwbaarder' vind ik wel aardig.
Geeft al aan dat het het niet een absolute- maar een relatieve term betreft.

En dat klopt ook want elk jaar heb ik wel gezeik met div. nieuwe Harley's (en dan heb ik het niet over aanrijdingen en lekke banden he?)


wat voor probs geeft de twincam dan?
 
ik heb een jaartje op een harley electra-glide1340 uit 1981 gereden .

altijd direct starten en rijden , moest alles wel met Loc-tide vastzetten

anders was ik het kwijt.

als je rustig ermee omgaat blijft het jaren goed.

het is wel sterk spul . :+

harley-flh1340bruinisse.jpg
 
Harleys zijn vaak liefhebbers-motoren in plaats van werkpaarden. Je zou toch zeggen dat die de zorg krijgen die ze verdienen?
 
wat voor probs geeft de twincam dan?


Ik zal ff iets noemen van een paar Harley's die nog geen 2 jaar oud zijn:
- Koppeling om onverklaarbare reden los, schuurt tegen het koppelingshuis.
- Remdruk voorrem valt plotseling weg
- Koppelingskabel breekt af
- Schakelsysteem laat bij het scharnier los, niet meer schakelen dus.

En ja dit zijn 4 Harley's.....

Lekke banden tot daaraan toe maar dit?
 
Ik heb mijn huidige Harley nieuw gekocht. Heb er in een jaar ruim 10.000 mee gereden. Heeft twee keer een reguliere onderhoudsbeurt gehad, bij 1600 km en bij 8000 km, beide nog geen 200,-. En ik rij ook in de winter door, behalve bij sneeuw of ijzel of als er zware regen is voorspeld.

Het kan dus makkelijk.
 
Ik zal ff iets noemen van een paar Harley's die nog geen 2 jaar oud zijn:
- Koppeling om onverklaarbare reden los, schuurt tegen het koppelingshuis.
- Remdruk voorrem valt plotseling weg
- Koppelingskabel breekt af
- Schakelsysteem laat bij het scharnier los, niet meer schakelen dus.

En ja dit zijn 4 Harley's.....

Lekke banden tot daaraan toe maar dit?

Valt toch onder de fabrieksgarantie?
 
Ik denk dat darom een hd in aanschaf zo duur is want de meeste gaan binnen de garantie periode kapot. Jappanners vaak "net" na de periode :(
Volgens mij zijn de meeste Harley's tegenwoordig goedkoper dan een Japanner. De basis Sportsters zijn goedkoper dan het Japanse spul met ongeveer vergelijkbare cylinder inhoud. En de toerfietsen zijn volgens mij ook een stuk goedkoper dan het Duitse- of Japanse spul.
 
Volgens mij zijn de meeste Harley's tegenwoordig goedkoper dan een Japanner. De basis Sportsters zijn goedkoper dan het Japanse spul met ongeveer vergelijkbare cylinder inhoud. En de toerfietsen zijn volgens mij ook een stuk goedkoper dan het Duitse- of Japanse spul.
Dat is een lupo met een pheaton vergelijking. En ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat een basis sportster goedkoper is dan een gsxr. ofzo.

Neemt niet weg dat de jappen de achterstand in die jaren toch ruimschoots hebben goed gemaakt. hehehe goed gemaakt.


enneh
jij zei duits :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan