Vraag; echte verschillen TL1000S TL1000R ?

6npolo

MF'er
3 jun 2004
30
0
Goedemiddag,

Kan iemand mij de verschillen noemen van een TL1000S t.o.v. een TL1000R

b.v.d.

Ik denk dat hij meer op de rij eigenschappen doelt dan op de specs.

Ik heb nooit op een TL1000R gereden dus ik kan je helaas geen antwoord geven.
Rij eens een stukje op beide.....

tl1000r is naar mijn mening een echte brute spierballen fiets, hard werken op dat ding... :}

de tl1000s heb ik nooit op gereden dus kna ik niets zinnigs over zeggen...

De R heeft iets meer topvermogen. De S heeft weer een iets sterker middengebied.
Niet dat je ergens te kort kom hoor. O-)

Verder natuurlijk de looks. Ik vind de R echt veel mooier. Echt een fiets die opvalt. De S vind ik kaal, vooral aan de voorkant.
Verder heeft de R een andere balhoofdhoek en ligt iets vaster op de weg.
Maar dat zijn hoofdzakelijk persoonlijke voorkeuren. Ik denk dat je gewoon naar je budget moet kijken en wat je de mooiste en fijnste fiets vind.

als een tl1000s al voor mietjes is, voor wie zal een zzr250 dan zijn? :X :+

:o

Bromfietschauffeurs .... B|

B|

:(

:} ok ok, ik geef toe
full

(met een beetje mazzel, gaat de zzr250 weg, en komt er een sv650s met volle kuip...met mazzel zeg ik he ;) )

On topic:

De S is niet geheel probleemloos, de R kent minder problemen.
De R stuurt strakker, heeft een stijver frame en meer vermogen. Tankslappers zijn met name op de S merkbaar, de R is zonder stuurdemper goed hard! te rijden.
De R heeft een hydraulische koppeling, de S kabel. De eerste S-en hebben ongeveer hetzelfde motorvermogen als de R-en. De latere S-en zijn wat tammer.
De gasrespons is van de eerste S-en bruut, bij de R-en is die al wat tammer gemaakt.
De R is merkbaar zwaarder, maar bij het rijden heb je daar geen last van.

De S is een hooligans bike, de R meer een echte sportfiets.
Dus hooligans zijn ook gewoon mietjes.

tlh

On topic:

De R is merkbaar zwaarder, maar bij het rijden heb je daar geen last van.

Met het hele verhaal eens! Alleen door het vervangen van de achterband van een standaard 190 naar een 180 is een wereld van verschil! Het "zware" merk je dan aleen nog met parkeren e.d. Ik rijd nu zo'n twee maanden en 3.000 km een TL-R. Ik ben er helemaal weg van!! De keuze voor een R is gebaseert op
A. de looks
B. Het "verbeterde" gedrag t.o.v de S

Ik heb nooit een S gereden, maar gezien de andere construcie van het frame zouden er toch wel verschillende rij eigenschappen moeten zijn.

Succes!!

Terug
Bovenaan Onderaan