Vraag! Even een kort tripje naar duitsland?

RB-

MF veteraan
15 mrt 2010
2.864
52
Facebook
Goedemorgen reizigers,
Ik ben van plan om vanavond de motor in te laden en even 3 dagen te gaan rijden in duitsland oid.
Nu ben ik laatst in de buurt van cochem icm nurnbirgring geweest. En zoek eigenlijk een leuk nieuw gebied. Niet te ver van nederland af.
Ik rijdt met me bus naar de loactie en een hotel is niet nodig. Wie heeft er nog een leuk gebied/advies voor me waar ik me even kan vermaken op de 1290 superduke? Mag natuurijk ook in belgie oid zijn. Alle opties staan open. Mits t geen 5uur reizen is. Mvg
Rob
 

Bijlagen

  • 20190905_173741.jpg
    20190905_173741.jpg
    293,9 KB · Weergaven: 20
Niet echt meer naast de deur, maar misschien kennut net: de Vogezen?

1571899848960.png


En als dat allemaal te ver is, misschien de Veluwe? :+
 
Ik zit voor vandaag ook even te twijfelen tussen de Veluwe en Winterberg. De laatste ben ik de hele dag zoet mee.
 
Sauerland beviel ons erg goed deze zomer. Niet te ver weg, en een hoop leuke routes om te rijden.

Met pauzes erbij waren we d'r binnen ongeveer 6 uurtjes. Zo'n 350 kilometer van Zwijndrecht naar Westfeld. Maar dat was met een tweetal 35kw fietsjes en weinig peunen op de Autobahn. Met de autobus is het een stuk makkelijker sneller te doen, medunkt.

Anyway, wij hebben daar een zooitje routes op de navi gezet en gewoon rondjes gereden vanaf het gasthof, maar je kunt daar net zo makkelijk op de bonnefooi van durp naar durp rijden. We hebben een rondje gereden via Brilon en Warstein, en 'n andere via de Biggesee en en Bad Berleburg. Her en der wat pruttig wegdek, maar niets wat de pret mocht drukken. Veeeeeul leuke wegjes, lekker veel hoogteverschil, zigzagjes en haarspeldjes.

Linkerschouder een beetje lam van al het zwaaien, dat dan weer wel. 😎🤚
 
Met pauzes erbij waren we d'r binnen ongeveer 6 uurtjes. Zo'n 350 kilometer van Zwijndrecht naar Westfeld. Maar dat was met een tweetal 35kw fietsjes en weinig peunen op de Autobahn. Met de autobus is het een stuk makkelijker sneller te doen, medunkt.

Anyway, wij hebben daar een zooitje routes op de navi gezet en gewoon rondjes gereden vanaf het gasthof, maar je kunt daar net zo makkelijk op de bonnefooi van durp naar durp rijden. We hebben een rondje gereden via Brilon en Warstein, en 'n andere via de Biggesee en en Bad Berleburg. Her en der wat pruttig wegdek, maar niets wat de pret mocht drukken. Veeeeeul leuke wegjes, lekker veel hoogteverschil, zigzagjes en haarspeldjes.

Linkerschouder een beetje lam van al het zwaaien, dat dan weer wel. 😎🤚
klinkt goed !! ga hem noteren .
ik kom uit de buurt van Zwijndrecht .
Rij dan liever met me bus er heen motor er uit dagje sturen , en savonds motor er in en kruip ik in me bed(ook in de bus)
 
Luxenburg- weiswampach is ook een kanshebber, 3 uurtjes rijden
 
Mwoah, het is gebleven bij Bad Bentheim en omgeving. Ik had het koud en blijkbaar helemaal geen zin om te rijden. Dat laatste komt overigens steeds vaker voor. Kan zomaar zijn dat ik de brommer een trap in de kont geef volgend seizoen.
 
Niet om de andere gebieden te kort te doen maar ik kan me prima vermaken in Münsterland/Tecklenburgerwald. Geen hoge bergen maar mooi heuvelachtige wegen en grote Schnitzels die ook nog goedkoop zijn.....:]
 
Niet alleen dat, maar in deze tijd ook heul veul vallende blaadjes en als het dan ook nog een beetje vochtig is kan het een lekkere bladerdrap worden.
Goeie tip!!! Zeker een belangrijke factor .

Iemand ervaring met het de 1000 bochten routen in Weiswampach??
 
Odenwald oostelijk van Mannheim; lekker rustig en groot genoeg voor een paar dagen toeren.
Niet zo spectaculair als Schwarzwald, maar wel minder toeristisch, en minder ver.
 
Sauerland is zo eenvoudig te rijden route is compleet overbodig je rijd gewoon waar je zin in hebt en wat je leuk lijkt zo ontdek je veel meer dan vast betrede paden. cross altijd van links naar recht van onder naar boven .
 
De mooiste wegen zijn de boeren wegen door de weilanden heen
@Zenuwlijer koop een KTM adv R en je rijd ineens hele ander wegen zo is het mij ook overkomen.
Spanje Sauerland noem maar op de paden waar je normaal minder snel zou komen worden gemakkelijke wegen om heerlijk te koekeloeren naar de omgeving.
 
De mooiste wegen zijn de boeren wegen door de weilanden heen
@Zenuwlijer koop een KTM adv R en je rijd ineens hele ander wegen zo is het mij ook overkomen.
Spanje Sauerland noem maar op de paden waar je normaal minder snel zou komen worden gemakkelijke wegen om heerlijk te koekeloeren naar de omgeving.
Misschien wil d'r wel iemand ruilen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan