Vraag: handschoen mist protectie duim?

jonhummel

Rookie
1 sep 2021
3
0
Zojuist nieuwe handschoenen gekocht (Dainese Druid 4) omdat mijn oude handschoenen kapot gingen.
Nu zie ik dat de nieuwe handschoenen (geel omcirkeld) de protectie op de muis van de duim aan de binnenkant missen, die mijn oude handschoenen rechts (blauw omcirkeld) wel heel stevig hadden.

Kunnen jullie me van mening/advies voorzien over hoe erg dit nu is? Ik draag de handschoenen tijdens gewone tourritten op mijn Versys 650.

20220715_135633.jpg
 
Zojuist nieuwe handschoenen gekocht (Dainese Druid 4) omdat mijn oude handschoenen kapot gingen.
Nu zie ik dat de nieuwe handschoenen (geel omcirkeld) de protectie op de muis van de duim aan de binnenkant missen, die mijn oude handschoenen rechts (blauw omcirkeld) wel heel stevig hadden.

Kunnen jullie me van mening/advies voorzien over hoe erg dit nu is? Ik draag de handschoenen tijdens gewone tourritten op mijn Versys 650.

Bekijk bijlage 1782724
Dit heet inflatie :+
 
Ik zie wel meer verschillen ;). Maar zou niet weten waar je je druk om maakt (en dat is niet lullig bedoeld :)). Het is gewoon een ander design handschoen. Leg 10 merken naast elkaar en je zal 10 verschillende designs zien.

Aanvulling. De pink van mijn racehandschoen zit vast aan mijn ringvinger. Ik vind dit een veilig gevoel, jij hebt dit bij je toerhandschoen niet. Is de ene nu beter dan de ander, denk dat het wel meevalt.
 
Ik zie wel meer verschillen ;). Maar zou niet weten waar je je druk om maakt (en dat is niet lullig bedoeld :)). Het is gewoon een ander design handschoen. Leg 10 merken naast elkaar en je zal 10 verschillende designs zien.
Ha dankjewel, en je hebt natuurlijk ook gelijk. Het zette mij aan het denken van ja, dat deel is wel waar je hand neerkomt als je valt... Vandaar mijn poging tot mijzelf druk maken of dit een handige koop is. Maar wat je zegt relativeert inderdaad, het zijn andere uitvoeringen en zegt niet perse of het een onveiligere handschoen is.
 
Ik zou me er niet druk om maken. Enerzijds stelt het beetje schuim in het blauwe cirkeltje op je oude handschoenen niet zo veel voor.
Anderszijds is impact protectie op die plek niet het relevantst.

De "protectie" aan de binnenkant van handschoenen is overigens vooral aangebracht om glijden te bevorderen, zodat je pols niet breekt. Daar is ook dat plastic voor
 
Ik zou me er niet druk om maken. Enerzijds stelt het beetje schuim in het blauwe cirkeltje op je oude handschoenen niet zo veel voor.
Anderszijds is impact protectie op die plek niet het relevantst.

De "protectie" aan de binnenkant van handschoenen is overigens vooral aangebracht om glijden te bevorderen, zodat je pols niet breekt. Daar is ook dat plastic voor

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Dit stelt inderdaad gerust ;-) Nu lekker de weg op. Dank allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan