vraag in verband met klacht tegen levensgevaarlijke chauffeu

vanuit jouw perspectief kan nooit objectief zijnik heb echt zo'n hekel aan wannebee politie agentjes in het verkeer :r
Gescherm met een rijopleiding van 30 jaar geleden is helemaal droefig :')

Jij was er niet bij, ik wel, toevallig.
En op de rest van deze opmerkingen ga ik niet eens in. Wanneer je ooit zoveel kilometers gereden hebt als ik mag je nog eens komen meepraten
 
Wanneer je ooit zoveel kilometers gereden hebt als ik mag je nog eens komen meepraten
Wel raar dat je al zo lang rijdt, en al zo veel kilometers, en dat je je dan zó opwindt over zoiets. Je zou denken dat je alles dan al een keer meegemaakt hebt.
 
Jij was er niet bij, ik wel, toevallig.
En op de rest van deze opmerkingen ga ik niet eens in. Wanneer je ooit zoveel kilometers gereden hebt als ik mag je nog eens komen meepraten

En het is dan nog steeds een verhaal/versie van 1 kant..

Door m'n werk kom ik wel eens in conflict situatie's , niet iedere mede weggebruiker is
even gelukkig met mijn aanwezigheid en werkzaamheden.
Door de aard van het voertuig moet ik mij ook wel eens de ruimte geven.
( lees, ruimte maken door de zooi vast te zetten / indien noodzakelijk mede weggebruikers tot afremmen / stoppen dwingen )

En dan worden mensen wel eens boos.. Leer je erg snel mee omgaan, niet escaleren tenzij ze fysiek worden. ( het hele voorval met een geintje afdoen werkt veel beter als het haantje uithangen )

Maar, ja.. ook ik ben beroepsmatig al jaren.. elke dag op de weg te vinden, en mij maak je niet
wijs dat er iemand zonder aanleiding je een paar remproeven geeft.

Er zijn een paar dingen wat dan boven komt:

1) zal je wel recht op hebben gehad
2) bestuurder had een kutdag, en dit was de druppel.. en jij bent het bokje
3) schrikreactie.. weet niet wat je geflikt heb, maar mensen die schrikken reageren soms raar.

ergens op plaats 15) het is een totaal eikel en zocht ruzie met wie hij maar kon.


Niet op een relatief openbaar forum verwachten dat je alleen maar mensen hebt die het
met je eens bent.



Ennneee, een 30 jaar oude rijkswacht opleiding.. Daar leren ze je anticiperen ,
denk dat je al een behoorlijk deel van je cursusje vergeten bent...
 
Er zitten zo af en toe meer eikels dan normale mensen op de weg, dus de situatie van TS is goed voorstelbaar, althans voor mij. Dus ik ben blij dat er een aangifte gedaan is, en ben benieuwd naar het gevolg.
 
Ik anticipeer ook wel eens op iemand die links rijd. Als ik aangeef naar links te willen, en ik zie daaropvolgend de koplampen van het achteropkomende verkeer omhoog gaan. Dan ga ik ook wel eens naar links zonder te versnellen. Remmen niet, dat gaat me te ver.

Het is alleen wel een feit dat de gene met haast, die de reactie op gang gebracht heeft, vaak heel boos is, en best veel tijd heeft om te ouwehoeren.....
Alleen tijd voor een bakkie bij de pomp hebben ze bijna nooit. ;)

Wat is goed anticiperen :?
Op rechts blijven omdat iemand snel het gaatje dichttijd?
De genen die hem er snel tussen frommelt?

Het is volgens mij een samenspel, en soms komt dat samen niet helemaal bij elkaar. Bewust of onbewust.
Ik zie zo vaak dat iemand keurig de regels hanteert(bijvoorbeeld zo rechts mogelijk rijden), en dat deze persoon binnen een paar kilometer op zijn eigen correcte handelen wordt afgestraft. Door hem er niet meer tussen te laten.
Morgen rijd deze bestuurder ook alleen maar links.....

(ik wil hiermee overigens niet suggereren ten opzichte van de TS)
 
Laatst bewerkt:
Nou.... ik zit ook beroepsmatig veel op de weg, maar zoiets is mijn nog nooit overkomen tijdens werktijd hoor }) ::P

Je bent lifter van beroep? Ik zou er dan toch naast gaan zitten ivm veiligheid. Net als deze gast:

IMG_4490.jpg
 


Word ik nu in het verdomhoekje gestopt? Ik heb hier objectief melding gemaakt van wat er gebeurd is en gevraagd wat ik best zou doen.Of ben je de eigenaar van de Seat Mii misschien? Die betweters die beweren dat ik wel dit of dat of wat dan ook zou hebben gedaan kan ik echt wel missen. Bedankt aan allen die een serieus antwoord gegeven hebben. Vandaag al een korte reactie gehad van de politie. krijgt in ieder geval een vervolg.
En ja, met zo'n Rijkspolitierijopleiding leerde je echt wel rijden.

Ach man zeur niet zo en rij gewoon 130km/uur waar 130km/uur toegestaan is en rij er geen 120km/uur. :W

Ik moet btw nog de eerste politieman tegenkomen die beter auto kan rijden als ik het kan ? O-)
 
Laatst bewerkt:
Nee, gewoon een flauw ‘beter als = beter dan’ grapje. Dus eigenlijk ook weer wel, ipv het lezen hoe hij het bedoelt, het stuk ‘als ik het kan’ los lezen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan