Vraag: inrijklem (veilig) te combineren met achterwiel paddock?

Empty-10

Rookie
28 feb 2020
5
0
Beste leden,

Nu heb ik een MT-07 (2019) met daarbij al een paddock stand (Constands V5 Vario) voor het achterwiel, en vroeg ik mezelf nu af of dat handig en veilig te combineren is met een goede inrijklem voor het voorwiel. De reden hiervoor is om uiteindelijk de paddock stand makkelijk(er) eronder te krijgen voor een eenvoudiger onderhoud.

Heeft iemand hier ervaring mee en welke inrijklem zouden jullie daarbij adviseren?
 
Ik heb mijn abba stand recent verkocht.
Gewoon motor aan het kontje recht houden, paddockstand er onder en hop omhoog.
(rijwiel klem heb ik ook maar gebruik ik alleen voor hem in de bus te zetten)
 
Ik heb mijn abba stand recent verkocht.
Gewoon motor aan het kontje recht houden, paddockstand er onder en hop omhoog.
(rijwiel klem heb ik ook maar gebruik ik alleen voor hem in de bus te zetten)
Haha dat dacht ik ook de eerste keer, lukte wel om erop te krijgen alleen toen ik hem er van onder vandaan haalde kustte die de grond. Vanaf toen hield ik hem altijd vast aan de achterkant. Dus mij leek een inrijklem wel een goede toevoeging om zulke zorgen weg te nemen

Mijn paddock stand heeft overigens lepels i.p.v. vorken in combinatie met bobbins.
 
Een inrijklem werkt perfect in combinatie met een paddockstand achter. Ik heb er 1 van Datona, zijn goedkoop, maar goed.
Abba stand heb ik ook, maar die gebruik ik meer voor een motor waar nogal veel aan moet gebeuren.
Ik zou, als ik jou was die lepels vervangen door de vorken. Dat is, in mijn geval dan, stabieler. Lepels willen nog wel eens glijden over de achtervork.
 
Heb zo’n stand gekocht bij hbm in de aktie, normaal gesproken reed ik de motor zo de stand in bij terugkomst, achterkant omhoog en al dan niet meteen even kettingspray op de ketting. Indien nodig, motor neemt zo ook iets minder ruimte in dan bij gebruik zijstandaard.

Nu heb ik onlangs de garagevloer gecoat met speciale olie/benzine bestendige verf.
Nu glijd de steadystand vooruit als ik de motor erin duw . :')
 
Heb zo’n stand gekocht bij hbm in de aktie, normaal gesproken reed ik de motor zo de stand in bij terugkomst, achterkant omhoog en al dan niet meteen even kettingspray op de ketting. Indien nodig, motor neemt zo ook iets minder ruimte in dan bij gebruik zijstandaard.

Nu heb ik onlangs de garagevloer gecoat met speciale olie/benzine bestendige verf.
Nu glijd de steadystand vooruit als ik de motor erin duw . :')
Ik wilde de garagevloer ook coaten, maar nu ik jou ervaring lees, twijfel ik..
Of er moet iets in de handel zijn wat niet zo glad is, kan alleen niks vinden. Misschien zoek ik wel niet goed.
 
Een inrijklem werkt perfect in combinatie met een paddockstand achter. Ik heb er 1 van Datona, zijn goedkoop, maar goed.
Abba stand heb ik ook, maar die gebruik ik meer voor een motor waar nogal veel aan moet gebeuren.
Ik zou, als ik jou was die lepels vervangen door de vorken. Dat is, in mijn geval dan, stabieler. Lepels willen nog wel eens glijden over de achtervork.
Ik heb alleen geen bobbins om die vorken aan vast te maken 😅
 
Ik wilde de garagevloer ook coaten, maar nu ik jou ervaring lees, twijfel ik..
Of er moet iets in de handel zijn wat niet zo glad is, kan alleen niks vinden. Misschien zoek ik wel niet goed.
Kan ook aan de rubbers liggen, op zich is de vloer niet glad. Ook niet met water.
Zijn nu gewoon van die rubber doppies, je trekt ze er ook zo af.
 
Teveel handelingen om even de ketting makkelijk te smeren.. Ik waardeer wel je voorstel
Ik heb natuurlijk alle mogelijkheden bij mij in de zaak, maar als ik even alleen ben gebruik ik altijd de ABBA-stand.
Veel sneller dan een inrijklem en een paddockstand gebruiken.
Daarnaast een stuk veiliger....

Maar eenieder moet doen wat hemzelf prettiger lijkt.
 
Gebruik al jaren een Abba superbike stand, destijds zelf geïmporteerd omdat er toen geen verkooppunt was in NL. Recent nog eentje aangeschaft voor een andere motor project. En zojuist een technician kit besteld bij de importeur...
Fijne stand en stabiel in gebruik, en ook veilig. Een voorwielstand heb ik ook maar die gebruik ik eigenlijk maar zelden.
 
Ik wilde de garagevloer ook coaten, maar nu ik jou ervaring lees, twijfel ik..
Of er moet iets in de handel zijn wat niet zo glad is, kan alleen niks vinden. Misschien zoek ik wel niet goed.
Bij de Action kun je van die anti-slip matten kopen, hetzelfde spul wat je in kleine maten koopt om je gsm 'vast' mee op je dashboard te leggen. Neem gelijk een beetje dubbelzijdig tape mee, gegarandeerd dattie niet meer slipt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan