Vraag, is 90.000 veel voor een motor ?

Smooks

Rookie
10 apr 2008
8
0
Ik kan een motor kopen maar met 90.000 km dat is voor een auto niet veel maar voor een motor weet ik het niet wie wel ?
Groetjes Smooks
 
Ik kan een motor kopen maar met 90.000 km dat is voor een auto niet veel maar voor een motor weet ik het niet wie wel ?
Groetjes Smooks

Je kan ook een motor kopen met minder km's....??? waarom zou je het risico nemen dat je straks voor allerlei kosten kan gaan opdraaien.
Alleen als je 100% achtergrond informatie heb van dat ding met de bijbehorende papieren, zou ik het wagen, anders niet.

Ik denk dat de km's bij motoren een stuk lager uitvalt dan bij auto's, door het vermogen en toerental wat een relatief klein blokje moet leveren, hierdoor zal het blok meer en sneller aan slijtage onderhevig zijn dan bij auto's.

En ja....de een zal beter uit de bus komen dan de andere, daar is echt geen touw aan vast te knopen, zelfs al zijn het twee dezelfde motoren.
 
Ik ben ook heel erg benieuwd wat ongeveer het verbruik van een Yamaha FZ 750 is ?
een op 20 ? denk ik

Op de lange stukken red je dat wel ja.

Zuigerveren vervangen/honen/pakkingset is een stuk duurder dan die paar flesjes olie per jaar. Gewoon doorijden tot 1 op 500 en een ander blok of motor zoeken.
Cilinderblok van een 87/88er 1000 past er trouwens ook zo op :) :) :)




F.
 
Laatst bewerkt:
mijn r6 heeft bijna 40.000 gelopen en rijd nog steeds perfect zonder ook maar een druppel olie verbruik.
bij goed warmrijden en op tijd onderhoud blijft ie ook goed rijden.
beter een motor met een ton van een liefhebber die zijn motor goed onderhoud dan een motor met 10.000 km erop van iemand die alleen met goed weer rijd en die zijn motor ziet als een speeltje
 
Op mijn GL1100 in 3 jaar dik 90.000km gezet, geen centje pijn
Mijn GSX 600 was bij 67.000km echt "op", een oliezuipende rammelbak (rijstijl misschien?)
op mijn huidige VFR 65.000km zonder problemen (ja ja alleen de SR vervangen en de olie,ketting en bandjes), maatje van me heeft een vfr met >106.000km, verbruikt geen olie, praat geregeld met haar, poest en boent en rijdt haar altijd netjes warm, ook geen problemen.

je koopt de motor van een ander, je weet nooit wat er mee gebeurd is of wat er juist NIET aan gedaan is, 't blijft een gok
 
Op mijn GL1100 in 3 jaar dik 90.000km gezet, geen centje pijn
Mijn GSX 600 was bij 67.000km echt "op", een oliezuipende rammelbak (rijstijl misschien?)
op mijn huidige VFR 65.000km zonder problemen (ja ja alleen de SR vervangen en de olie,ketting en bandjes), maatje van me heeft een vfr met >106.000km, verbruikt geen olie, praat geregeld met haar, poest en boent en rijdt haar altijd netjes warm, ook geen problemen.

Een blok is nooit op....ligt eraan wat je aan onderhoudskosten uit wil geven, en dan kan een blok oneindig mee.....en ja revisie hoort daar ook bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan