Vraag, is 90.000 veel voor een motor ?

Smooks

Rookie
10 apr 2008
8
0
Ik kan een motor kopen maar met 90.000 km dat is voor een auto niet veel maar voor een motor weet ik het niet wie wel ?
Groetjes Smooks
 
Ligt aan het type en vooral hoe er mee omgegaan is/wordt.
Een hoogtoerige (sportfiets) die altijd perfect is onderhouden kan veel beter zijn dan een slecht onderhouden cruiser.

Schiet je lekker veel mee op. :?
maw ,ga kijken en ga op je gevoel/gehoor af of neem iemand met kennis mee.
 


Gobert is anders heel serieus

full
full
full
full
full
full
full
full
full
 
Bedankt,
Het is een Yamaha FZ 750 ziet er goed uit alleen een spiegel is stuk linker kant dus als ik hem koop zoek ik nog een 2e hands (zwart) linker spiegel
Groetjes
Smooks
 
Bedankt,
Het is een Yamaha FZ 750 ziet er goed uit alleen een spiegel is stuk linker kant dus als ik hem koop zoek ik nog een 2e hands (zwart) linker spiegel
Groetjes
Smooks

En nu serieus:

Controleer of hij olie verbruikt....en natuurlijk de gewone slijtagedelen anders zit daar ook gauw aan: kettingset 150 euro/banden 250 euro/ olie 50 euro/filter 10 euro/luchtfilter 30 euro.....

En mocht je aan jezelf twijfelen rij naar een vertrouwde motorzaak en laat een aankoopkeuring uitvoeren...
 
Bedankt,
Het is een Yamaha FZ 750 ziet er goed uit alleen een spiegel is stuk linker kant dus als ik hem koop zoek ik nog een 2e hands (zwart) linker spiegel
Groetjes
Smooks

Hasseman hier van het forum heeft een FZ 750, die is dik over de ton heen. En lopen als een zonnetje :Y Verbruikt ook weinig olie al is dat wel iets waar de oudere yamaha's nogal om bekend staan :Y
 
Voor een mooie degelijke high tech Italiaan is het niets. Een Japans geval komt niet verder als 40.000 en een Koreaan haalt net 20.000.



Damm, dus ruim 40 K geleden is mijn VFR definitief stuk gegaan en daar heb ik al 40.000 km niets van gemerkt. _O- _O- _O-



Die duc haalt de 80.000 km wel, op de aanhanger, naar de dealer en weer terug naar huis. En daarna begint dat ritje opnieuw *O* *O* *O* :+ :+ :+



@ TS: vraag na of de klepspeling is gecontroleerd, dit dient officieel elke 42.000 km te gebeuren en het zou kunnen dat hij weg gaat omdat dit gedaan moet worden.
Voo rhet vervangen van de shims moeten de nokkenassen er uit, dat kost een dealer wat tijd en de eigenaar dus euries.


Mocht je hem kopen, dan heb ik nog een werkplaats handboek in het Duits liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan