Vraag ivm Enduro/Cross banden

Legal125

Rookie
14 feb 2023
14
1
Goeieavomd
Nu heb ik een straatlegale dirt/Pitbike aangekocht 😅
Zit met het volgende probleem ivm mijn banden
Vooraan zit ik met 60/100-14
Achteraan met 80/100-12
Zijn er in deze maten ( hoogte speelt geen rol) ook baanbanden beschikbaar ? Zo nee : is het mogelijk om met enduro/Crossbanden toch een beetje veilig te rijden op asfalt ?

Alvast bedankt!
 
Heb overlaatst een Honda crf 300l gekocht, voor erbij, staan vanuit de winkel toch ook redelijke noppen op, niet zo extreem als een full cross, maar toch. Gebruik hem zowel als voor woon werk verkeer, en eens door het zand/vuil te ploeteren, nog geen problemen mee gehad op de baan
 
Noppen op straat kan wel, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met een normale straatband op straat. Een straatband heeft simpelweg veel meer grip. In noodsituaties kan dat wel eens wenselijk zijn.

Als je voor en achter één maatje breder gaat, dan zijn er wel wat straatbanden te koop:

70/90-14

90/90-12
 
Heb overlaatst een Honda crf 300l gekocht, voor erbij, staan vanuit de winkel toch ook redelijke noppen op, niet zo extreem als een full cross, maar toch. Gebruik hem zowel als voor woon werk verkeer, en eens door het zand/vuil te ploeteren, nog geen problemen mee gehad op de baan
Jouw banden komen waarschijnlijk niet uit China. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan