Vraag ivm rijbewijs

Ice^

MF'er
27 aug 2002
233
0
België
Ik heb reeds een rijbewijs model B
voor een motor heb ik een model A nodig

wat moet ik doen om dit te bekomen moet ik enkel de praktijk doen of ook weer de theorie zou het zeer graag weten

thnx annyway ;]
 
de theorie voor het A rijbewijs is ook aangepast ten opzixhte van het B rijbewijs. Plaats op de weg, remtechnieken etc.

CU\
DOOV
 
Eerst vlgs mij niet, maar tegenwoordig moet je je theorie weer halen. Die is dan ook wel toegesneden op motorrijden.
 
Klopt, ik ben al even aan het lessen en moet donderdag voor m'n theorie...

Als je geen B hebt moet je je theorie wel halen voor je mag lessen.
 
jip sorry, je moet ook opnieuw je theorie doen.

Maar hoe zit het nu als je slaagt?
Je hebt tegenwoordig toch ook een "punten-rijbewijs"? Of is dat alleen voor mensen die nog helemaal geen rijbewijs hebben?
 
jip sorry, je moet ook opnieuw je theorie doen.

Maar hoe zit het nu als je slaagt?
Je hebt tegenwoordig toch ook een "punten-rijbewijs"? Of is dat alleen voor mensen die nog helemaal geen rijbewijs hebben?

raar vind dit op de site van een rijschool
(**) indien je reeds in het bezit bent van een rijbewijs B, C of D dien je geen theorie-examen meer af te leggen.
 
Een theorie examen is een jaar geldig, als je zowel koekblik en motor binnen 1 jaar doet hoef je maar 1 keer theorie te doen
 
Ik heb ook een vraag over rijbewijs. Mijnes is verlopen. :z Dus nou mag ik niet rijden tot ik em heb verlengt? En kan ik onbeperkt w88 met verlengen? :? :?
 
Ik heb ook een vraag over rijbewijs. Mijnes is verlopen. :z Dus nou mag ik niet rijden tot ik em heb verlengt? En kan ik onbeperkt w88 met verlengen? :? :?

Je kunt je rijbewijs verlengen, ook als het al verlopen is. Er is een soort van "uiterste houdbaarheidsdatum" en dat is een van de twee data die je op je rijbewijs ziet. Als het goed is, staan er twee data op: een is wanneer je rijbewijs afloopt en het vernieuwd moet worden (dat zal de datum zijn die je bedoelt; hoop ik...) en eentje tot wanneer je rijbewijs geldig is. Kweenie hoe oud je bent en hoe lang je het rijbewijs al hebt, maar die laatste datum ligt normaal geloof ik zo'n 25 jaar na het krijgen van het rijbewijs.

Geluk!

Technative
 
Laatst bewerkt:
Theorie examen is gewoon verplicht bij het halen van je A status (kheb het zelf dit jaar moeten doen). De reden is dat het standaard theorie examen voor bijvoorbeeld de auto, de lading voor A niet dekt. Denk aan plaats op de weg, defensief rijden, voertuigcontrole.

Jammer maar helaas, maar je zult gewoon je theorie moeten halen. En als die rijschool volhoudt van niet zou je eens vraagtekens kunnen zetten bij de kwaliteit van de rijschool. www.cbr.nl moet het ook op te vinden zijn


[edit]
kzie net dat je een belg bent, hoe het in belgie is geregeld weet ik niet. Misschien Pooh of Sigma of Scalle
[/edit]
 
Theorie examen is gewoon verplicht bij het halen van je A status (kheb het zelf dit jaar moeten doen). De reden is dat het standaard theorie examen voor bijvoorbeeld de auto, de lading voor A niet dekt. Denk aan plaats op de weg, defensief rijden, voertuigcontrole.

Jammer maar helaas, maar je zult gewoon je theorie moeten halen. En als die rijschool volhoudt van niet zou je eens vraagtekens kunnen zetten bij de kwaliteit van de rijschool. www.cbr.nl moet het ook op te vinden zijn


[edit]
kzie net dat je een belg bent, hoe het in belgie is geregeld weet ik niet. Misschien Pooh of Sigma of Scalle
[/edit]
Aan mij moet ie het nie vragen want ik snap er zelf de ballen van, ze zijn opnieuw aan het wijzigen dusja :(
 
jup heb ff gebelt na de rijschool d regeling verandered vanaf 1 september
vanaf dan moet je theorie opnieuw doen
'(
i hate this maar ja het plezier achteraf is dan ook supper dus leren maar :]
 
Het was misschien handig geweest als Ice had gezegd dat hij een Belg is. Blijkbaar is dit in Belgie anders geregeld. Maar hoe zit dat nu met dat puntenrijbewijs?? B heb ik al, en stel ik halen morgen mijn A, heb ik dan gewoon een puntenrijbewijs, of geldt dat alleen voor A? Of is het puntenrijbewijs alleen voor B bedoeld?
 
mijn vriendin heeft pas dr eerste b rijbewijs gehaald.

niks over punten, geen brief of info of whatever.

dus lijkt me allemaal kul, is er wel iets officieels over te vinden?

en het kan toch alleen als ze je staande houden, en wie word er nou 3 keer staande gehouden :? :?

laat ze anders maar es bewijzen dat jij reed!!
 
het punten rijbewijs in nooit goed gekeurt in de regering ze blijven er natuurlijk nog over lullen en proberen het goed te keuren maar tot nu toe nog niks
 
het punten rijbewijs in nooit goed gekeurt in de regering ze blijven er natuurlijk nog over lullen en proberen het goed te keuren maar tot nu toe nog niks

In belgie ja, maar hier in Nederland is het wel ingevoerd. Hoe vervolgens in de praktijk wordt gebruikt weet ik niet. Punten systeem was nog een van de laatste stuiptrekkingen van die Netelenkut
 
1
Je kunt je rijbewijs verlengen, ook als het al verlopen is. Er is een soort van "uiterste houdbaarheidsdatum" en dat is een van de twee data die je op je rijbewijs ziet. Als het goed is, staan er twee data op: een is wanneer je rijbewijs afloopt en het vernieuwd moet worden

2
(dat zal de datum zijn die je bedoelt; hoop ik...)

3
Kweenie hoe oud je bent en hoe lang je het rijbewijs al hebt, maar die laatste datum ligt normaal geloof ik zo'n 25 jaar na het krijgen van het rijbewijs.
1
Is gebeurd. :) (hattem snel weer nodig)
Maar op 't nieuwe rijbewijs staat geen 'uiterste datum' meer. :?

2
Idd was ruim tien jaar geleden dat ik m'n A erbij deed.

3
Elke 10 jaar verlengen en houdbaarheid is leeftijds-gebonden. (70 ofzo?)
 
Gewoon gaan lessen voor je praktijk rijbewijs A .. :]
Daarnaast gaan beginnen met de theorie doornemen van rijbewijs A. Onderwijl verder doornemen en zorgen dat je theorie A haalt .. Daarna praktijk A halen en voila, je hebt je rijbewijs ..
je kan dus pas je praktijk examen doen, als je theorie examen gehaald hebt ..
Suc6

P.S. Ik ben drie weken geleden geslaagd .. :}
 
Het was misschien handig geweest als Ice had gezegd dat hij een Belg is. Blijkbaar is dit in Belgie anders geregeld. Maar hoe zit dat nu met dat puntenrijbewijs?? B heb ik al, en stel ik halen morgen mijn A, heb ik dan gewoon een puntenrijbewijs, of geldt dat alleen voor A? Of is het puntenrijbewijs alleen voor B bedoeld?

Ik heb het eens gevraagd bij mijn rijschool en daar zeggen ze dat als je al een rijbewijs hebt dat geen puntenrijbewijs is, dan wordt je motorrijbewijs ook geen puntenrijbewijs.
 
Een echte motorgek haalt op z'n 18e eerst z'n A.
Heb ik in elk geval gedaan op 17 april 1989.
Toen hadden ze ook dat gekke 25 kw gedoe nog niet, kon je van je lesmotor meteen op een 1100 stappen. Maar ja, daarom moeten ze nu waarschijnlijk < 25 kw rijden in het begin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan