Vraag kosten van importeren

Fredvans

Die hard MF'er
9 nov 2005
916
175
Rotterdam
Ik heb redelijk wat topics gelezen en het internet geraadpleegd maar kom er niet uit.
Ik zou graag willen weten welke kosten voor invoeren ik bij een import vanuit Duitsland moet berekenen. Motor is van 2021 heeft meer dan 6000 km op de teller (zou dus iets gunstiger moeten zijn), nieuwprijs in NL €14.498,00.
gaat mij om de kosten van de keuring en restbedrag BPM wat ik moet betalen.
kentekenplaatje van €15,00. enz zijn niet zo interessant, kosten voor reizen en brandstof eveneens zo duur als je wilt te maken.
ik vind de site van de RDW daar niet duidelijk over, kan uiteraad ook aan mij liggen.
 

Bijlagen

  • 1638696219124.png
    1638696219124.png
    18 KB · Weergaven: 42
Goedemorgen Fred,

Ik heb prive twee keer een Jaguar geïmporteerd, 1 keer uit Duitsland, de laatste keer uit Zwitserland. Het is echt niet ingewikkeld. En een jaar of 5 geleden een oldtimer Saab uit Zweden.
Voor de laatste Zwitserse auto had ik een CVO nodig, dat kun je opvragen bij een NL merkendealer. Kost een tientje of 4.

De site van de RDW schiet niet op, omdat er ongeveer 20 methoden zijn om de rest BPM te berekenen.
Het beste wat je kunt doen is een import bedrijf te benaderen.
Die kunnen op de cent nauwkeurig de rest-BPM berekenen. - Dat kun je zelf niet.
Als je uit Duitsland importeert, gekocht bij een dealer, dan zijn kreten zoals "ongeval vrij" unfallfrei en "dealer onderhouden" Scheckheftgepflegt belangrijk. Zegt een Duitse handelaar dat de auto/motor schade vrij is, en dat is het voertuig niet, dan pleegt hij een misdrijf.

Je haalt de motor op met een aanhanger. Let op je mag niet met een Duits (ook tijdelijk) kenteken in NL rijden en maakt een keuringsafspraak bij de RDW.
Die letten nergens op, behalve of het chassis nummer klopt en leesbaar is.
En 1 dagskenteken kun je bij de RDW aanvragen en een 1 dagsverzekering bij je eigen verzekeraar.

VDS was mijn BPM afhandelaar, gaat heel goed. Enne geen aandelen of familie
1638696717739.png


zie ook:
https://www.dasimport.nl/auto-importeren/aankoophttps://easyimport.nl/auto-importeren-duitsland/
 
Het topic dat @RoyalClub aanhaalt is zeer uitgebreid. Het kost je tijd om het door te nemen, maar dan weet je wat je moet weten en je hebt een berg praktijkervaringen. Als je daarna nog vragen hebt, heb je niet goed gelezen ;)

BPM berekenen in 1 minuut? Klikkerdeklik en http://www.fastguzzi.nl/index1.html (klik).
Klopte bij mijn importmotor tot op de euro. Het is een methode die wat rekenwerk vereist en dat doen die sites erg nauwkeurig.
Ik zou de import zelf doen. Stelt weinig voor als je eenmaal weet hoe het moet. Je houdt wat centen over die je in je motor kan stoppen en het is weer eens wat anders dan bij de NL dealer binnenlopen, betalen en meenemen.

Om teleurstellingen te voorkomen: bij een praktisch nieuwe motor uit ‘21 gaat niet al teveel BPM vanaf…
 
Laatst bewerkt:
Bij zo'n jonge motor betaal je bijna de maximale bpm, dat is grofweg 19 procent van de nieuwprijs. In jou geval komt er dus nog - en nu even met een hele dikke duim - nog zo'n 2,5 mille bij.
Die bpm is voor de belastingdienst een instrument om de omvang van de import te reguleren. Er is een voordeel bij zelfimport, maar reken je niet te rijk. Het voordeel zit vooral in de grotere keuze en de doorgaans beter onderhouden motoren door de daar geldende apk (tüv).
Keuren kost dik honderd euro. Eendagskenteken via RDW is gratis.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, heb het inderdaad gezien, kosten rest bpm wegen inderdaad niet op tegen de leger prijs in het buitenland.
Ik had al eens een veel oudere motor uit België geïmporteerd en laten keuren bij een RDW station, stelt inderdaad niets voor.
Uiteraard waren daar de bpm kosten nihil van.
Ik ga voor een jong gebruikte maar gewoon in Nl kijken, fijn weekend.
 
Hier in Italie moet een auto/motor ouder dan 6 maanden zijn en meer dan 6000 km gereden hebben anders moet je bij invoer nog een keer BTW betalen.
Ik denk dat dat Europees geregeld is. Ik zou dat ff checken als ik jou was.
 
Hier in Italie moet een auto/motor ouder dan 6 maanden zijn en meer dan 6000 km gereden hebben anders moet je bij invoer nog een keer BTW betalen.
Ik denk dat dat Europees geregeld is. Ik zou dat ff checken als ik jou was.
Hier ook anders wordt hij als nieuw gezien
 
Ik heb redelijk wat topics gelezen en het internet geraadpleegd maar kom er niet uit.
Ik zou graag willen weten welke kosten voor invoeren ik bij een import vanuit Duitsland moet berekenen. Motor is van 2021 heeft meer dan 6000 km op de teller (zou dus iets gunstiger moeten zijn), nieuwprijs in NL €14.498,00.
gaat mij om de kosten van de keuring en restbedrag BPM wat ik moet betalen.
kentekenplaatje van €15,00. enz zijn niet zo interessant, kosten voor reizen en brandstof eveneens zo duur als je wilt te maken.
ik vind de site van de RDW daar niet duidelijk over, kan uiteraad ook aan mij liggen.

Die Nederlandse prijs die jij noemt is de prijs die men bij de dealer betaalt?
Daar moet eerst nog de btw en de bpm af.
Het gaat om de kale netto prijs voor belastingen.
Daar wordt bij import bpm enz over berekend
 
Klopt is de prijs incl. ds voor de consument.
Jij geeft aan dat de belasting het netto bedrag hanteert, dus zonder 21% BTW en X % BPM.
Over dat bedrag wordt de rest BPM verrekend dan of klopt dit niet?
Kom ik grof op €14.498,00 - 21% BTW uit op €11.453,42
BPM tarief op de site? 19,4 % als ik het zo lees mag ik dan van de netto prijs zonder btw de €210 aftrekken?
Waar zou ik nu saldo op uitkomen met de kosten van invoer bij jou opstelling?
gegevens van site Bpm-tarief motor

Bpm-tarief motor​


Nettocatalogusprijs motor
Percentage nettocatalogusprijsAftrek
Maximaal € 2.1339,6%0
Meer dan € 2.13319,4%€ 210

 
Terug
Bovenaan Onderaan