Goedendag. Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Don en woon in Dordrecht, na een Bandit 600 (1998) en CBR600F (2001) inmiddels in bezit van een ZX-6R (2008).
Helaas is er vandaag een probleem ontstaan. Circa 650 km terug is er groot onderhoud geweest en zijn de kleppen gesteld. Bij teveel speling op de gaskabel en gelijkblijvende lage snelheden is de gasreponse wat minder vloeiend naar mijn ervaring. Ik stel daarom mijn gas graag af met erg weinig of bijna geen speling dus voor het rijden deze bij gesteld. Voelde prima tijdens het rijden.
Maar na een kilometer of 80 slaat de motor echter af bij een rotonde en blijft niet meer stationair lopen. Nog wat geprobeerd om bij te stellen aan de gaskabel bij het stuur maar geen effect, voelt ook niet raar verder. Vervolgens dan geprobeerd met het stelknopje voor stationair toerental aan de linkerzijde van de kuip maar die lijkt dus (bijna) niks te doen. In eerste instantie kon er alleen gestart worden met wat gas erbij. Na wat stellen start de motor wel. Blijft eerst lopen en loopt dan heel langzaam terug in toeren om dan af te slaan. Duurt een seconde of 10 a 12. Was niet zo gek ver van huis dus maar naar huis gereden. Veel bekijks bij de stoplichten .
Na wat lezen op het forum de motor gestart met de tank open. Dit leek 1 keer te werken maar vervolgens niet meer. Dus ook met tank open langzaam afslaan na een seconde of 10. De Bandit liep ooit op 3 cilinders en liep na een flesje Forte moto power weer gewoon goed maar dat was dus een fiets met carburateurs. Kan dit een vuiltje zijn? Iemand een ander idee? Werk komende week 6 dagen dus heb weinig tijd om naar de garage te gaan en seizoen loopt op zijn einde. Bedankt voor het meedenken.
Toevoeging: Koud starten is geen probleem. Pruttelt dan langzaam uit bij aangegeven 60 a 65 graden.
Helaas is er vandaag een probleem ontstaan. Circa 650 km terug is er groot onderhoud geweest en zijn de kleppen gesteld. Bij teveel speling op de gaskabel en gelijkblijvende lage snelheden is de gasreponse wat minder vloeiend naar mijn ervaring. Ik stel daarom mijn gas graag af met erg weinig of bijna geen speling dus voor het rijden deze bij gesteld. Voelde prima tijdens het rijden.
Maar na een kilometer of 80 slaat de motor echter af bij een rotonde en blijft niet meer stationair lopen. Nog wat geprobeerd om bij te stellen aan de gaskabel bij het stuur maar geen effect, voelt ook niet raar verder. Vervolgens dan geprobeerd met het stelknopje voor stationair toerental aan de linkerzijde van de kuip maar die lijkt dus (bijna) niks te doen. In eerste instantie kon er alleen gestart worden met wat gas erbij. Na wat stellen start de motor wel. Blijft eerst lopen en loopt dan heel langzaam terug in toeren om dan af te slaan. Duurt een seconde of 10 a 12. Was niet zo gek ver van huis dus maar naar huis gereden. Veel bekijks bij de stoplichten .
Na wat lezen op het forum de motor gestart met de tank open. Dit leek 1 keer te werken maar vervolgens niet meer. Dus ook met tank open langzaam afslaan na een seconde of 10. De Bandit liep ooit op 3 cilinders en liep na een flesje Forte moto power weer gewoon goed maar dat was dus een fiets met carburateurs. Kan dit een vuiltje zijn? Iemand een ander idee? Werk komende week 6 dagen dus heb weinig tijd om naar de garage te gaan en seizoen loopt op zijn einde. Bedankt voor het meedenken.
Toevoeging: Koud starten is geen probleem. Pruttelt dan langzaam uit bij aangegeven 60 a 65 graden.
Laatst bewerkt: