Vraag m.b.t. bandenspanningsmeter

Nivro

Rookie
27 feb 2020
24
15
Beste lezers,
Vandaag wilde ik mijn bandenspanning controleren het volgende;
Mini voetpomp.png

Nu kan ik alles netjes aansluiten op de band en het pompen gaat zonder enige moeite. Er zit ook een digitale drukmeter op. Als ik de slang aansluit op de band dan blijft deze op 0,0 bar staan. Ook als ik pomp blijft de meter op 0,0 bar staan.
Nu heb ik de pomp ook geprobeerd op een normale bal (er zitten verlengstukjes bij zodat dit mogelijk is). Nu zie ik daar wel bar omhoog gaan als ik pomp, maar dit is steeds verschillend. Dan weer 0,37 bar, volgende bijv. 0,25 bar, dan weer 0,45 bar, 0,39 bar, 1,07 bar, Het gaat zeg maar op en neer en is niet stijgend. Ook als ik stop met pompen dan staat die weer op 0,0 bar. Ik heb al gecheckt en er ontsnapt geen lucht, waardoor de schommelingen misschien te verklaren waren, maar dat is het niet.

Mijn vraag is nu dan ook. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al 5x de instructies doorgelezen en naar mijn mening doe ik alles wat er aangegeven staat.
Bij voorbaat dank!
 
En met je vinger op het gaatje van de pomp? waar normaal het ventiel in zou moeten???
Ik begrijp u niet helemaal. Er komt lucht uit de pomp, maar de drukmeter blijft op 0,0 bar staan als deze verbonden is met mijn band. Zoals beschreven zie ik wel dat die 0,0 bar omhoog gaat als ik pomp, maar dit is steeds verschillend. Op deze manier kan ik niet nagaan hoeveel bar er al in mijn band zit.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het ventiel aan de velg een stukje open gehad? Misschien plakt die iets en is er niet genoeg druk verschil om deze los te duwen dmv je pomp.
 
Heb je het ventiel aan de velg een stukje open gehad? Misschien plakt die iets en is er niet genoeg druk verschil om deze los te duwen dmv je pomp.
Dit heb ik nog niet gecontroleerd. Ik dacht dat het puur een kwestie was van pomp erop en pompen. Ik draai het slangetje die ik bij de pomp kreeg wel vast aan het profiel, dan hoor ik kort lucht ontsnappen uit de band, maar zodra de slang goed vastgedraaid zit aan het ventiel ontsnapt er geen lucht meer.
Is het dan nog nodig zoals je aangaf om alsnog het ventiel aan de velg iets open te draaien?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ziet er fancy uit. Niet toevallig een modelletje dat ook vacuum kan pompen?
Ik voelde me al helemaal dom, omdat het niet lukte, maar nu nog meer door uw comment. Op welke manier kan ik dit testen? Zoals eerder gezegd pompt die zonder gemak, het zit het puur dat de drukmeter op 0,0 bar blijft staan.
Wellicht dat ik woensdag even langsrijdt bij de BMW dealer en of zij mij kunnen vertellen wat ik nu precies fout doe.
 
Ik zeg niet dat hij dat kan en of hij verkeerd stond, het idee was dat jij dat even controleerde :P

Maar klinkt achteraf gezien niet zo heel logisch. Wellicht is het ding gewoon kapot. Of heb je hem niet goed genoeg op het ventiel geduwd...
 
Ik zeg niet dat hij dat kan en of hij verkeerd stond, het idee was dat jij dat even controleerde :P

Maar klinkt achteraf gezien niet zo heel logisch. Wellicht is het ding gewoon kapot. Of heb je hem niet goed genoeg op het ventiel geduwd...
Ik weet vrijwel zeker dat het goed op het profiel geduwd zit. De slang moet namelijk aangedraaid worden met schroefdraad op het profiel.
 
hier een youtube filmpje, hoe het werkt... 8-)
en ??? zie je iets, wat je anders deed.. (klik je hem wel vast op je ventiel!!!)
Ik zie dat zij het vrijwel allemaal bevestigen zonder verlengstuk. Als ik dit doe en ik wil mijn kopstuk op het ventiel plaatsen ik ik trek de hendel omhoog om het kopstok vast te haken aan het profiel ventiel dan hoor ik alsnog wat lucht ontsnappen. Met het slangetje ontsnapt er geen lucht. Ik word echt gillend gek hier xD
 
Laatst bewerkt:
Ik geef het op dames en heren. Ook helaas met jullie hulp is het mij niet gelukt om het op te lossen. Ik ga woensdag langs bij de bmw dealer en laat me daar voor lul zetten door te vragen wat ik nu precies fout doe.
Alsnog bedankt voor al jullie tips!!
 
Ik geef het op dames en heren. Ook helaas met jullie hulp is het mij niet gelukt om het op te lossen. Ik ga woensdag langs bij de bmw dealer en laat me daar voor lul zetten door te vragen wat ik nu precies fout doe.
Alsnog bedankt voor al jullie tips!!


Ik denk (1) niet dat je voor lul staat, en (2) dat effe naar de dealer rijden wel de beste optie is.
Succes, en laat gewoon efkens weten hoe het afgelopen is. Dat wordt hier erg op prijs gesteld. :t


PS. Als de dealer het niet weet, dan staat hij natuurlijk wel voor lul. _O-
 
Het deel wat op je V E N T I E L (profiel zit aan de andere kant van de velg) wordt geduwd opent blijkbaar je ventiel niet.
Lossen drukmeter kopen.
Ik ben benieuwd wanneer je je waagt aan echte grote, ingewikkelde reparaties als ketting smeren en uitlaat oppoetsen.

Fijn dat je topicstarter probeerd te helpen.

Alleen jammer dat je er zo'n opmerking onder plaatst, doet me een beetje denken aan deze uitspraak:

Ongelooflijk wat een afzeikantwoorden je hebt gekregen op een toch serieuze vraag.
E.e.a zegt in ieder geval veel over deze antwoordgevers.
Stel geen vragen op dit forum, op enkele goeden daar gelaten komt er toch alleen maar onzin uit......
 
Het deel wat op je V E N T I E L (profiel zit aan de andere kant van de velg) wordt geduwd opent blijkbaar je ventiel niet.
Lossen drukmeter kopen.
Ik ben benieuwd wanneer je je waagt aan echte grote, ingewikkelde reparaties als ketting smeren en uitlaat oppoetsen.
Sorry, mijn fout.... Door het vele reageren maakte ik een woordfout. Fijn dat er zo positief op gereageerd wordt. Bedankt voor je reactie....
 
Ik denk (1) niet dat je voor lul staat, en (2) dat effe naar de dealer rijden wel de beste optie is.
Succes, en laat gewoon efkens weten hoe het afgelopen is. Dat wordt hier erg op prijs gesteld. :t


PS. Als de dealer het niet weet, dan staat hij natuurlijk wel voor lul. _O-
Net terug van de BMW dealer. Bleek dat de slang van de pomp niet goed op mijn band gezet kon worden, om zo dus de druk te meten. Nieuw slangetje gekregen en direct kwam er op de drukmeter te staan hoeveel bar er in mijn band zat. Ben blij dat ik even langsgegaan ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan