Vraag mbt eindstuk Kawasaki VN 800

Sandwedge

Rookie
11 mrt 2020
16
5
Hallo kenners,

even een vraag mbt het eindstuk van een Kawasaki VN800 (1996). Die uitlaten produceren een mega herrie en daar wil ik wat aan doen. Stationair loopt 'ie conform info op het kentekenbewijs 93 db. Geef je gas stijgt het aantal db logischerwijze, tevens produceert de motor 'knallen' bij het plotseling terugnemen van het gas.

Nu lijkt de oplossing simpel; bestel bij caferacerwebshop universele eindstukken met demper (19" Slash Cut Chrome Demper). Zou hier op het forum echter even willen vragen of dat idd een geluidsverlaging brengt ten opzichte van de huidige eindstukken. Ik heb wat foto's toegevoegd van de binnenkant aan het begin van het eindstuk, verder is het eindstuk 'gewoon' open, dus geen demper aan het uiteinde.

Kunnen jullie daar wat zinnigs over zeggen?

IMG_7303.jpg
IMG_7302.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_7302.jpg
    IMG_7302.jpg
    474,8 KB · Weergaven: 1
het blijft een inschatting maar ik denk dat je dezelfde soort open pijpen krijgt.
kijk anders ook even op www.uitlaatstore.nl , daar word bij sommige modellen/type motoren aangegeven welke uitlaten onderling minder of meer herrie maken.
Dat zag ik bij een aantal modellen van het merk delkevic , van goedgekeurd tot burenruzie.

Besef je overigens ook goed dat nog los van de huidige corona tijd waarbij iedereen zich overal aan ergert, er steeds meer druk van alle kanten komt om minder herrie van motoren en dan zeker op toeristische plekken.
Met een goedgekeurde uitlaat zit je dan iig aan de goede kant van de wet.
 
Besef je overigens ook goed dat nog los van de huidige corona tijd waarbij iedereen zich overal aan ergert, er steeds meer druk van alle kanten komt om minder herrie van motoren en dan zeker op toeristische plekken.
Met een goedgekeurde uitlaat zit je dan iig aan de goede kant van de wet.

Zeker, vandaar ook de wil om het geluid te verminderen. Originele uitlaat is reds besteld maar duurt 40 dagen. In de tussentijd wil ik echter wel gewoon rijden, vandaar de tijdelijke oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan