Vraag mbt europese wetgeving

Synthetic.

MF veteraan
21 feb 2008
2.027
307
Velserbroek
Hallo straatvechter-georiënteerde mensen.

Ik ben recentelijk begonnen aan de ombouw van een yzf750R uit '93 met als doel er een sportieve streetfighter van te maken die evengoed prima te rijden is op lange stukken met bepakking.

Wat er onder andere zal gebeuren is een sbk-(of misschien zelfs wel cross)stuur en mogelijk kontje en seatpipes (met e-keur en losse killer) van een fireblade. Mogelijk wel inclusief achterbrug van de blade

Waar ik me een beetje zorgen om maak is hoe het wettelijk geregeld is met de ombouw van motoren. Ik was namelijk niet van plan om hem voor herkeuring aan te bieden. Nu weet ik dat je in nederland veel mag mbt ombouw, zolang je de originele ophanging intact laat.

Omdat ik deze motor ombouw met als doel om er misschien wel in europa of scandinavie mee rond te gaan rijden, heb ik niet zoveel trek om in het buitenland aangehouden te worden en de motor daar te moeten laten staan omdat hij niet aan de wetgeving voldoet.

Vandaar de vraag: in hoeverre mag je een motorfiets ombouwen zonder te keuren zonder dat de europese wetgeving overtreed? En als ik hem overtreed, is het dan dusdanig erg dat ik ervoor aangehouden wordt? zijn er dingen/kenmerken/keurmerken waar ik op moet letten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan