vraag omtrent dagvaarding

benjoman

MF'er
24 okt 2011
44
0
Amsterdam
Hallo allemaal,

Even ter controle; inmiddels meer dan twee jaar is mn rijbewijs ingenomen voor 10 dagen april/ begin mei 2012. Heb echter nooit voor moeten komen. Klopt het dat dat nu niet meer hoeft maarik alsnog een boete kan verwachten?

Grtz
 
Oke, dus 2 jaar geleden is je rijbewijs ingenomen, deze heb je nooit teruggekregen maar ook nooit een boete gehad oid?
Begrijp ik het zo goed?
 
Nee, dat klopt niet. De verjaringstermijn is 3 jaar, geteld vanaf de laatstgenomen stap in het vervolgingstraject.


Maar denk maar niet dat ze je vergeten zijn hoor, ze nemen alleen de tijd (doen ze bij iedereen).
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Even ter controle; inmiddels meer dan twee jaar is mn rijbewijs ingenomen voor 10 dagen april/ begin mei 2012. Heb echter nooit voor moeten komen. Klopt het dat dat nu niet meer hoeft maarik alsnog een boete kan verwachten?

Grtz
Ik begrijp hier juist uit dat het rijbewijs ingenomen is geweest, maar nu niet meer.


Twee jaar, ik vermoed dat er administratief iets niet goed gegaan is. Je zou eens op hoge poten kunnen informeren waar je boete blijft.
 
Twee jaar, ik vermoed dat er administratief iets niet goed gegaan is. Je zou eens op hoge poten kunnen informeren waar je boete blijft.

Je zou ook de dagen kunnen tellen en hopen dat ze je vergeten zijn........ O-)
 
Als ik het goed begrijp is 2 jaar geleden zn rijbewijs ingenomen en 10 dagen later terug gekregen :).
"Men moet geen slapende honden wakker maken". Kortom, lekker laten gaan.

Overigens kan het ook best zo zijn dat men er achter is gekomen dat de invordering onterecht was.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp hier juist uit dat het rijbewijs ingenomen is geweest, maar nu niet meer.


Twee jaar, ik vermoed dat er administratief iets niet goed gegaan is. Je zou eens op hoge poten kunnen informeren waar je boete blijft.

_O-
 
Laatst bewerkt:
Hangt af van de drukte in het arrondissement en of je zaak voorkomt of afgedaan wordt door de OvJ.

Ik kon binnen een half jaar op gesprek bij de OvJ nadat ik 50+ km/h te hard had gereden. Werd toen afgedaan met een transactievoorstel en een proefperiode.
 
Hangt af van de drukte in het arrondissement en of je zaak voorkomt of afgedaan wordt door de OvJ.

Ik kon binnen een half jaar op gesprek bij de OvJ nadat ik 50+ km/h te hard had gereden. Werd toen afgedaan met een transactievoorstel en een proefperiode.
same here; toen moest ik 2,5 jaar wachten op de boete... ik was al aan het hopen dat de verjaringstermijn van 3 jaar gehaald ging worden, maar neen '(
 
Hallo allemaal,

Even ter controle; inmiddels meer dan twee jaar is mn rijbewijs ingenomen voor 10 dagen april/ begin mei 2012. Heb echter nooit voor moeten komen. Klopt het dat dat nu niet meer hoeft maarik alsnog een boete kan verwachten?

Grtz
wanneer heb je voor het laatst iets gehoord hierover en wat heb je allemaal gekregen aan brieven?
 
Net als je denkt; Ze zijn me vergeten, krijg je een dagvaarding.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist de anonieme klik lijn gebeld om jouw issue aan te kaarten. Je kunt binnen een jaar een briefje verwachten :P

_O- , klikspaan :)

2 jaar lijkt me wel vrij lang om nog een boete op te sturen. Het is niet dat hij net naar een oudwoonadres is toegestuurd? (inclusief herinneringsbrieven met verhogingen :p)
 
Een maat van me ook rijbewijs ingenomen na forse snelheidsovertreding.
Na overleg met reden binnen 3 dagen rijbewijs weer teruggekregen.

Daarna nooit meer iets vernomen van OM, inmiddels 10 jaar geleden.
 
Een maat van me ook rijbewijs ingenomen na forse snelheidsovertreding.
Na overleg met reden binnen 3 dagen rijbewijs weer teruggekregen.

Daarna nooit meer iets vernomen van OM, inmiddels 10 jaar geleden.

kijk, DAN kun je er vanuit gaan dat het niet meer komt _O-
 
2 jaar lijkt me wel vrij lang om nog een boete op te sturen.

Het is geen muldertje, die heb je binnen 6 weken (en mag langer duren, maar geen jaar oid).

Strafrecht mag 3 jaar duren, en 2 jaar is een volkomen normale termijn op dit moment.
 
Laatst bewerkt:
Benjamin Kotek maak je niet ongerust, wordt aangewerkt veel achterstallige
behandelingen omdat tegenwoordig iedereen zijn zaak laat voorkomen. Termijn van
3 jaar is een indicatie zelf 10 jaar kan ook nog, verjaring is niet aan de orde.
 
Zoals gezegd:
- Verjaringstermijn 3 jaar. Die dagvaarding komt nog wel ;)

Bij mij duurde het ruim een jaar. Je gaat vervolgens wss een voorwaardelijke rijontzegging krijgen met een proefperiode van X aantal jaren (2 wss). Deze gaat pas in vanaf moment van onherroepelijk worden van het vonnis. Ik zou als ik jou was hier wel over klagen, aangezien je op moment van dagvaarden al ruim twee jaar rondrijdt in onzekerheid. Kan er wellicht wel een jaartje van af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan