Vraag omtrent verzekering: motor direct verzekeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_limburg

MF'er
27 apr 2007
73
0
Limburg
hallo mede forummers,

ik ga morgen mijn motor kopen+ overschrijven. Is het wettelijk verplicht dat ik hem dan ook direct verzeker?

ik wilde namelijk eerst even regelen (duur: +/- 2 weken) dat ik de 25 kw set erin gebouwd kreeg. En die 25 kw op het kenteken vermeld krijg.

wat officeel te doen ?

MvG en alvast bedankt!

Gr. Nick
 
wettelijk verplicht. maar je zou de gok kunnen nemen.
zolang je onverzekerd niet op de openbare weg komt lijkt het me stug dat je binnen 2 weken een brief van de RDW ontvangt.
 
Volgens mij moet je hem verzekeren.
Dat het eerste vol vermogen is maakt niet uit. Als je er toch niet op rijd kun je hem wel als 25 kw verzekeren (volgens mij) en anders laat je het later omzetten. (kan bij unive via internet)
 
Je bent verplicht hem meteen te verzekeren. Doe je dit niet loop je kans op een boete van (volgens mij) 320 euro...


'Vraag omtrend verzekering' > 'Vraag omtrent verzekering: motor direct verzekeren?'
 
Inderdaad direct verzekeren . Doe je dit niet en je krijgt geen boete van het RDW dan accepteren de verzekeringen je niet meer. Heb dit zelf ook gehad en moest toen de motor eerst op iemand anders zijn naam zetten en daarna direct weer terug om een up-to-date tenaamstelling datum te krijgen.

Beste is dus direct te verzekeren om bekeuringen / gezeur te voorkomen
 
Jazeker ! BINNEN 4 werkdagen moet je je motor verzekeren (wettelijk verplicht). Doe je dat niet, dan riskeer je dat verzekeringsmaatschappijen jou niet (meer) willen verzekeren !

LET DAAR DUS OP ! En regel het gewoon binnen 4 dagen na aankoop van je motor, en bespaar jezelf een bult ellende. Want één ding wat je zeker niet moet doen is onverzekerd rond gaan rijden !
 
Jazeker ! BINNEN 4 werkdagen moet je je motor verzekeren (wettelijk verplicht). Doe je dat niet, dan riskeer je dat verzekeringsmaatschappijen jou niet (meer) willen verzekeren !

LET DAAR DUS OP ! En regel het gewoon binnen 4 dagen na aankoop van je motor, en bespaar jezelf een bult ellende. Want één ding wat je zeker niet moet doen is onverzekerd rond gaan rijden !

wat nou 4 dagen? :?

bronvermelding?
:z


DIRECT VERZEKEREN

zie ook www.rdw.nl
 
:^

~[quote RDW-site]

WA-verzekering
Vanaf de tenaamstelling moet het voertuig WA verzekerd zijn. U kunt dit regelen bij uw verzekeringsmaatschappij. Het moet wel een verzekeringsmaatschappij zijn die in het verzekeringsregister van de RDW kan registreren. Dit betekent meestal dat het een Nederlandse maatschappij moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
je kunt em in een keuringsdekking laten zetten, deze is speciaal om nog-te-keuren motoren naar een keuringsstation te brengen misschien dat dat behulpzaam is in dit geval?
 
Wat als ik nu mijn motor wil schorsen 1 week na aankoop? Moet ik dan alsnog voor die week een verzekering hebben? Ik rij er niet mee over de weg ;)
 
vraag:
ik denk dat verzekeren voor 1 maand bij bijvoorbeeld Unive. En dan kan ik in die maand me goed orienteren voor verzekeringen en eventueel switchen. Is dit een goede optie???

( edit: onverzekerd rijden gebeurd NIET, dat zou nogal dom zijn. Ik laat hem in de garage staan totdat de 25 kw set erin zit, met de bijbehorende 25 kw vermelding opt kentekenbewijs. En vervoeren doe ik hem eventueel op een trailer.)

ps: schorsen is ook geen optie, want dit is voor minimaal 3 maanden en dat is me veel te lang.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat hij ook nog 30 dagen bij de oudeeigenaar verzekerd is, dus dan redt je die 2 weken ook mee. Maar dat weet ik alleen van horen zeggen, dus gaarne zelf research doen voor je dit gelijk aanneemt
 
Gewoon verzekeren, goede tussenpersoon regelt vast wel dat je polis voor de 25kw direct geschikt is. Niet mee beginnen met allemaal flauwekul, als je onverzekerd bent zet je véél meer op het spel dan je denkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat hij ook nog 30 dagen bij de oudeeigenaar verzekerd is, dus dan redt je die 2 weken ook mee. Maar dat weet ik alleen van horen zeggen, dus gaarne zelf research doen voor je dit gelijk aanneemt

Je moet stoppen met (hardop) denken...
De verzekering van de oude eigenaar stopt, zodra de motor is overgeschreven. Zou immers een hoop ellende geven, want wat als de nieuwe eigenaar de motor in elkaar rijdt binnen die 30 dagen, op de verzekering van de oude? Dan is die dus de sjaak en ik denk niet dat jij dan ooit nog een motor durft te verkopen... ;)
 
Het is opgelost! Ik heb gewoon ff het assurantie kantoor gebeld en die hebben het geregeld.

Op dit topic kan een ART goedgekeurd 3 sterren slot op! ;)
 
wettelijk verplicht. maar je zou de gok kunnen nemen.
zolang je onverzekerd niet op de openbare weg komt lijkt het me stug dat je binnen 2 weken een brief van de RDW ontvangt.
Jammer genoeg controleren ze tegenwoordig voornamelijk door de bestanden van de RDW en de verzekeringsmaatschappijen te koppelen en niet meer door kentekens te fotograferen :z

Acceptgiro krijg je dan automatisch thuisgestuurd, ook als je niet op de openbare weg gekomen bent in die tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan