VRAAG over bepaald stukje route Franse Alpen rg Briancon

Robmw

Die hard MF'er
20 mei 2002
540
2
Doetinchem
Hoi,

Ben voor groep route aan 't plannen voor toer Franse Alpen (eind sep).
Er zit mogelijke een onbedoeld stuk onverhard in.
Wie kent die route toevallig (zie kaartje). Bedoeld wordt de gele route met de rode pijlen aangewezen. Tussen Freney en Briancon.
presentatie1ui8.jpg

Reacties evt. ook graag via een PB.

Mvg,

Rob
 
Hopelijk bedoel je dat je die route TE VOET gaat doen?
Dit is een onvervalst stukje hooggebergte pad, waar je enkel met bergschoenen over kan. Nix motor, ook geen trial. De traverséé in het midden van je roette is 2800m hoog, en dat ligt daar in de zomer nog vol sneeuw.

Schuif wat door naar het westen en rij over de col de galibier: das een pas een stukje stuurwerk ....

Tipperdetip: www.viamichelin.com
Alle kaarten van michelin online te bekijken in full screen modus (na wat knoppengeklik), 1000x beter dan GoogleMaps.

full
 
Laatst bewerkt:
Wullebolle,

Harstikke bedankt voor de info - had op een ander forum ook al meegekregen dat je er met een (weg)bike niet dorheen kan.
Jouw Michelin plaat bekijkend, is het hooguit met een trial bike te doen!

Dus we zoeken een andere uitweg (wordt via Italie, want we gaan westelijk terug).

Nogmaals dank voor de snelle terugkoppeling.

Grtz,

Rob
 
Galibier is inderdaad errrug gaaf!!!! Vorig jaar zomer gedaan. Als je dan beneden bent kun je over de Lauteret naar Briançon. (en daar heerlijk in het zonnetje maccen... want dat doen mf'ers toch zo graag) ;)
 
Wullebolle,

Harstikke bedankt voor de info - had op een ander forum ook al meegekregen dat je er met een (weg)bike niet dorheen kan.
Jouw Michelin plaat bekijkend, is het hooguit met een trial bike te doen!

Dus we zoeken een andere uitweg (wordt via Italie, want we gaan westelijk terug).

Nogmaals dank voor de snelle terugkoppeling.

Grtz,

Rob


No worries mate, ;)

gps/mapsource is niet volmaakt

Ook met trialbike trowwens gaat het niet lukken

kijk maar waar je over ging moeten

full
 
Laatst bewerkt:
OK - als dat de blokkade is, dan moet je net als iemand op het andere forum schreef - JE BIKE MAAR OP DE RUG MEENEMEN !!!! ;)

Grtz,
 
Mijn advies? Ga via de Franse Alpen heen en niet via Italië.
Dat gebied daar bij Briançon is te mooi om te links te laten liggen en neem van mij aan, dat als je die weg op de terug weg wilt nemen, dat de cols en passen toch anders zijn als je vanaf de andere kant komt. Dus het is geen probleem als je dezelfde weg terug neemt.
 
ff kijken op google earth.

Kun je de weg prima volgen en kijken of ie onverhard is.
Dat had ik ook eerst gedaan en ...... toen hield de weg idd ergens op en kon je zien dat delen geen asfalt waren.

Zo heb ik ook een stuk bij Auron binnendoor laten varen!

Maar toch bedankt voor je inbreng - is altijd een handige tip ook voor anderen!

Rob
 
Mijn advies? Ga via de Franse Alpen heen en niet via Italië.
Dat gebied daar bij Briançon is te mooi om te links te laten liggen en neem van mij aan, dat als je die weg op de terug weg wilt nemen, dat de cols en passen toch anders zijn als je vanaf de andere kant komt. Dus het is geen probleem als je dezelfde weg terug neemt.
We zouden via Briancon zowel heen als terug gaan - maar dat ene bedoelde stuk is dus gewoon niet te doen.

Je hebt aan de ene kant gelijk dat het DAAR niet erg is om heen en terug hetzelfde stuk te pakken.

Ik kan het in ieder geval bespreekbaar maken.

Grtz,
 
ff off topic :+

@Wullebolle of iemand die het weet

Hoe krijg je die benzinepomp icoontjes aangegeven in je kaart op viamichelin ?
Ik kan alleen parkeerplaatsen en flitsers als icoontjes kiezen :?


Edit: gevonden *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan