Vraag over Circuit Croix-en-Ternois

MadPiottr

MF veteraan
15 jul 2003
2.309
0
Hutje op de Hei
Hallo medeforummers ,

Op 14 augustus gaan we met een groep rijden op Croix; het is een vrij-rijden dag.
Nu hoor ik verschillende dingen omtrent geluidsgrenzen.

De ene zegt : " Croix ligt in de polder , duzz geen probleem met herrie-pijpen".
De ander zegt : " Echt streng zijn ze niet , maar als het te gek is wordt je er vanaf gehaald " ...

Hmm wat te doen ? originele pijp menemen / monteren ... of ??

Heeft iemand recentelijk op Croix gereden MET herriepijp , en zonder enig probleem ?? --->> Let me Know

Greetzz
 
hebbur gereden: met open Devil demper : geen probleem

Enneke van hier op't forum heeft er toen ook gereden met z'n open pijp, ben effe het merk kwijt, maar maakt een POKKEHERRIE dat ding :9 , en da was zelfs geen probleem, so...
 
Kijk , dat is nu precies wat ik wil horen !

Herriepijpen zijn top :}

Bedankt voor de reaktie !

( uhh even edit : was dat bezoek dit jaar ? ; misschien ivm wijzigingen??)
 
Hallo medeforummers ,

Op 14 augustus gaan we met een groep rijden op Croix; het is een vrij-rijden dag.
Nu hoor ik verschillende dingen omtrent geluidsgrenzen.

De ene zegt : " Croix ligt in de polder , duzz geen probleem met herrie-pijpen".
De ander zegt : " Echt streng zijn ze niet , maar als het te gek is wordt je er vanaf gehaald " ...

Hmm wat te doen ? originele pijp menemen / monteren ... of ??

Heeft iemand recentelijk op Croix gereden MET herriepijp , en zonder enig probleem ?? --->> Let me Know

Greetzz

Wij gaan jullie daar zien..... :]
 
hebbur gereden: met open Devil demper : geen probleem

Enneke van hier op't forum heeft er toen ook gereden met z'n open pijp, ben effe het merk kwijt, maar maakt een POKKEHERRIE dat ding :9 , en da was zelfs geen probleem, so...

lol, idd geen problemen gehad (het merk is D&D). Zeker voor herhaling vatbaar :]
 
Heb er tot nog toe nooit iemand weten afhalen wegens te veel lawaai :9

Ikzelf rij met de TRX met volledig open Lasers en nog geen probs. ondervonden 8-)
 
ze controleren daar nooit, dus of da u masjien nu 200db maakt gelijk 7 straaljagers, of 40 db gelijk een Aixammeke, tmaakt nie uit
gewoon aan die gaaze sleuren zou ik zo zeggen
 
Ik ben afgelopen maandag ook nog op Croix geweest met mijn herrie Akrapovic. Niks geen problemen.
 
Hallo mede-forummers ,

Bedankt voor snelle reakties , en misschien tot ziens op Croix !

Mensen nog tips mbt rijden , rijden , bandenspanning ?

Ik rijdt dus op een Fireblade uit 1997.. .. .. .

:]
 
Hallo mede-forummers ,

Bedankt voor snelle reakties , en misschien tot ziens op Croix !

Mensen nog tips mbt rijden , rijden , bandenspanning ?

Ik rijdt dus op een Fireblade uit 1997.. .. .. .

:]

Ons hebben ze toen wijsgemaakt: 2.1 voor en 1.9 achter.
Er dwaalt hier ergens op het forum een artikel ivm de ideale lijnen rond ;)
 
Geen probleem met full-akrasysteem })
Wij mogen daa 15 Augustus weer een dagje spelen. :9
Wij komen de 14de aan het eind van de dag ook nog wel ff kijken.
Belgen sjezen op circuit.pagina 39
Hier een link met de iedeale lijnen, met dank aan Target. :}
 
Laatst bewerkt:
Klein circuit , erg makkelijk om snel te leren kennen.
Geluidseisen zijn er niet .

Wel is er het verzoek!!!!! om niet boven de 105 decibel te komen ( of zoiets)
Er is echter niets of niemand die dat checkt. Heb daar vorig jaar gereden met open termignonie's op mijn duc 996 .(Hoef je op Zolder niet te proberen)

Have fun . Groeten Educati 996

Ps: Zorg dat je met een volle tank op Croix komt. Een pomp is daar nl. niet.
En de meeste pompen daar in France pikken je pinpas niet , dus cash geld is wel handig)
 
ik ga 28 augustus naar croix, ik rijd mee met de beginners. rijd er dan ook iemand voor je of krijg je uitleg over circuitrijden? Ga zelf heen zonder nederlandse bedrijven die het regelen. Of vertellen ze alles in het frans? Iemand ervaring hiermee?

Graag reactie :}
 
ik ga 28 augustus naar croix, ik rijd mee met de beginners. rijd er dan ook iemand voor je of krijg je uitleg over circuitrijden? Ga zelf heen zonder nederlandse bedrijven die het regelen. Of vertellen ze alles in het frans? Iemand ervaring hiermee?

Graag reactie :}

is te zien met welke organisatie je hebt ingeschreven?
via motorsportschool.be krijg je een kleine briefing int nederlands...
er rijdt niet direct iemand voor je tenzij je een specifieke opleiding neemt met een bepaald niveau
bv niveau 1 of niveau 1+
 
Er zijn wel pompen in de buurt hoor,
eentje op de grote weg maar da's wel een stukje van het circuit af en daar ben ik zelf nog nooit geweest,
of stadje in, kom je aan een voetgangersbrug (opvallend ding), linksaf naar beneden naar het echte centrum waar het heel smal wordt en waar je soms wel stapvoets moet rijden, altijd volgen, net buiten het centrum ligt Renault-Total garage.

Als je na het verlaten van het centrum kms moet blijven rijden en je bent ze nog niet tegengekomen zit je verkeerd!!!

Cash is wel aan te raden ja ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan