Vraag over Compressiemeter-rubber ipv schroefdraad

Pistonpen

Die hard MF'er
28 apr 2003
579
0
Utr. / Gld.
Hoi..

Ik heb met spoed een compressiemeter nodig.

Verschillende auto-materialenzaken gebeld.
Maar die hebben alleen meters met een 14 of 18 mm. aansluiting

Ik moet een 12 mm. aansluiting hebben.

Nu ben ik wel een zaak tegen gekomen die een compressiemeter met een rubberen plug heeft.

Is dit een optie, of kleven hier nadelen aan?
 
Ha dank jullie voor de reactie! :)

Met z'n 2'en?
Mmmm, jammer dat ik in dit geval weinig heb aan m'n gespleten persoonlijkheid.. ;) :+

Ik moet dus 'n 1 pitter testen (Savage).
Moet ik de volgende dingen aanhouden:
Eerst warm rijden.
Dan die tester erin, en dan de startmotor rond laten draaien.
Dat moet mét choke én volgas gebeuren? :?
 
Onsteking uit?

Daar zeggen ze niks van in het boekje.. :?
Het is 'n 1 cilinder dus het lijkt me als de bougiedop eraf is, dat het goed moet zijn..
Maar ik weet natuurlijk ook niet alles..

Men schrijft ook:

Warm the engine to normal operation temperature..
Then shut it off.
Make sure the choke valve and the throttle valve are completely open.

Lijkt net of ze dus willen dat je de choke en het gas open zet...

@:Magnamaniac in iedergeval bedankt dat ik dat geval ff mocht lenen, maar ik woon niet echt in de buurt.

ff zwaar oftopic: was net ff zo'n tester aan het halen, had ik zowat een hert onder de motor, ik zag al iets in het weiland heen en weer springen, maar ik dacht dat het een gekke koe was ofzo...
Springt 'ie over het hek zo voor m'n motor langs, volgens mij scheelde het nog geen 2 cm.
Ik reed 100, en m'n hart zit nog in m'n strot.
Bijna voor niks die meter gehaald..
 
Laatst bewerkt:
Testen doe je als volgt:

bedrijfswarme motor
Gas VOL open
Bougiedop op bougie, en bougie aan massa
Géén chocke
Volle accu (voldoende starttoerental)
+/- 10 keer laten comprimeren (totdat de meter geen "sprongen" meer maakt)
meter aflezen en vergelijken met voorgeschreven waarde

Paul.
 
Mischien domme vraag:
Hoe is het dan met de benzinetoevoer, ik begrijp dat je de benzinekraan dicht draait, maar de benzine in je carburateur(s) worden netjes naar binnen gezogen en weer doorgeblazen naar je uitlaat.

Als je daarna de motor weer gewoon start verbrand die benzine dan niet :?

Michael.
 
Terug
Bovenaan Onderaan