Vraag over E keurmerk op uitlaat toegestaan of niet??

RO1984

MF'er
2 mei 2007
56
0
omg. tilburg
Beste,
Vandaag een nieuwe uitlaat voor me cbr600fs gekocht.
De laser hotcam carbon sport. (geen homologated)

Nu staat er achter op de pijp het E4 Keurmerk. De DB killer krijg ik deze week voor die uitlaat. Dus dan is alles toch in orde?

Met DB killer mag je toch rijden in het buitenland (duitsland) zonder dat je daar een boete voor kan krijgen toch?

Nu lees ik dat Homologated goed gekeurd is voor op de weg. Maar de sport versie met daar in de bijbehoorde db killer en het E4 keurmerk is dat dan niet voldoende?

Twijfel of ik nu wel de juiste heb :(
 
Beste,
Vandaag een nieuwe uitlaat voor me cbr600fs gekocht.
De laser hotcam carbon sport. (geen homologated)

Nu staat er achter op de pijp het E4 Keurmerk. De DB killer krijg ik deze week voor die uitlaat. Dus dan is alles toch in orde?

Met DB killer mag je toch rijden in het buitenland (duitsland) zonder dat je daar een boete voor kan krijgen toch?

Nu lees ik dat Homologated goed gekeurd is voor op de weg. Maar de sport versie met daar in de bijbehoorde db killer en het E4 keurmerk is dat dan niet voldoende?

Twijfel of ik nu wel de juiste heb :(

Bij de Hotcam komen 2 killers... Een 'legalinsert' en een 'sportinsert'. Op het moment dat er gereden wordt met de 'legalinsert' voldoet de uitlaat aan de norm (dus E-keur). Als er gereden wordt met 'sportinsert' of met een 'open pijp' vervalt het E-keur.

In Nederland heb ik gelukkig nog niet meegemaakt dat de politie mij op de bon heeft geslingerd voor het rijden zonder E-keur. Ik rij zelf met een carbon Hotcam 'open pijp'. In het buitenland doe je er zeker verstandig aan de 'legalinsert' erin te zetten!! :Y
 
full
 
Bij de Hotcam komen 2 killers... Een 'legalinsert' en een 'sportinsert'. Op het moment dat er gereden wordt met de 'legalinsert' voldoet de uitlaat aan de norm (dus E-keur). Als er gereden wordt met 'sportinsert' of met een 'open pijp' vervalt het E-keur.

In Nederland heb ik gelukkig nog niet meegemaakt dat de politie mij op de bon heeft geslingerd voor het rijden zonder E-keur. Ik rij zelf met een carbon Hotcam 'open pijp'. In het buitenland doe je er zeker verstandig aan de 'legalinsert' erin te zetten!! :Y

In Nederland word eigenlijk op een betere manier naar de uitlaten gekeken.
Hier maakt de E keur eigenlijk niet zoveel uit, hier word alleen geverbaliseerd na een geluidsmeting.

In bv Duitsland krijg je voor een fluisterstille demper maar zonder E-keur alsnog een bon.
 
Hoe zit t dan met een zelfbouw uitlaat die voldoet aan de geluidseisen? Moet deze dan gekeurd worden voor zo'n mooi E4 tje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan