Vraag over EMG cursus weigeren

Tsja, wat dat betreft is het boete systeem in Nederland semi-inferieur aan die van sommige andere....
Iemand met een top-functie die betaald die €1800 en merkt er niks van, een ander die ligt er een jaar of langer voor krom....
Wat dat betreft is boete systeem % op "inkomen" beter...

inkomen even tussen aanhalingstekens, moet natuurlijk ook gekeken worden naar mensen met uitkering en/of mensen die een normaal inkomen hebben maar inmiddels bijvoorbeeld al in vastgoed/ander bezit 'enorme' hoeveelheden bezit....
Ja eens, een boete is natuurlijk bedoeld als 'straf' en moet dan ook bij iedereen die die straf krijgt even hard aankomen. Dat iemand met een minimuminkomen dezelfde €230 moet betalen voor een rood verkeerslicht als iemand die 10x zoveel verdient is gewoon niet eerlijk.
Maarja, de politiek wil haar handen hier niet aan branden geloof ik
 
Ik begrijp je punt, als je inderdaad naar de procentuele overschrijding kijkt is het fors en dat verdient een douw. Blijft dat het een overtreding is die in totaliteit zo'n € 1.800,= kost en dat vind ik bovenmatig.

Is voor een 16 jarige ook bovenmatig.
Justitie zal dit toch echt anders zien, die kijkt alleen naar de kosten die opgelegd worden door de rechter/beschikking.
(een rechter zal wel kijken naar leeftijd/omstandigheden en draagkracht)

De andere kosten is geen straf maar zijn nodig voor de rijopleiding, dat valt er buiten.
Blijkbaar heeft hij een extra stukje 'rijopleiding' nodig.
Dit ligt bij bestuursrecht volgens mij en is ook nog een bijna niet aan te vechten. Sterker er zijn EMG's doorgevoerd voor zaken die vrijgesproken zijn bij een rechter.
Dit kan omdat het CBR 'vermoed' dat de cursus toch nodig is.
Heel irritant dit eigenlijk moet dit gewoon weg. Alles ligt bij het CBR die er ook nog eens een perverse geldprikkel bij heeft. Moeten we eigenlijk niet willen.

Kortom hij zal er niets meekunnen.
En ja voor hem is het gewoon 1800 eur aftikken en dat is bovenmatig veel inderdaad.
 
Misschien is het een gevoelig onderwerp voor sommigen van jullie, maar moet dat dan op de man uitgespeeld worden? Komop jongens, even volwassen!

Als je je als een echte volwassene zou gedragen accepteer je de gevolgen van jouw misdragingen en volg je de EMG cursus....
 
Ik ben ermee bezig, theorie examen staat gepland!
Wat heeft dat er trouwens mee temaken?
Lijkt mij een goed plan om je theorie-examen doen, daarna je praktijkoefeningen en zo, en vervolgens aanvragen of je een eindexamen mag doen in plaats van hypothetische vragen die nog laaaaaaang niet voor jou van toepassing zijn. Of er zit meer achter wat je niet wil vertellen. I.m.o. blijf je wel erg doorzeuren om een 'volwassen discussie' waarvan het antwoord inmiddels diverse malen gegeven is.
 
Als je je als een echte volwassene zou gedragen accepteer je de gevolgen van jouw misdragingen en volg je de EMG cursus....

Van een 16 jarige hoef en kun je nog geen echt volwassen gedrag verwachten.
Dan is een EMG een heel zwaar middel, zou best ter discussie gesteld mogen worden.

bv. een speciale cursus (EMG) voor 16-18 jaar voor de helft van het geld en gericht op deze doelgroep.

Toch anders dan de zakenman die met zijn Merc 220 km/h op de snelweg scheurt.
 
Weet niet of dit off topic gaat, maar de zoon van een vriendin van mij heeft zeer recent iets vergelijkbaars meegemaakt.

Hij rijdt met zijn snorfiets/scootah op het fietspad langs de kennedylaan in Eindhoven, velen wel bekend, verkeersader vanuit snelweg het centrum in, ca 5 km lang. Motoragent rijdt op de hoofdrijbaan en houdt hem staande met als reden overschrijding toegestane snelheid, 61 km. Vordert ter plekke zijn rbw en zegt dat hij dikke prent gaat ontvangen voor max. snelheid.
Geen technisch onderzoek aan scootah gedaan.
Joch baalt, moet ieder dag met scootah naar stageadres op 25 km afstand. Kan nu met het OV, kost hem 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.

Na een dag of 10, post van het CBR, jongmens mag ook een EMG doen.

Blijkbaar hoef je dus echt niet iets heel raars te doen, nou ja, dik 60 zonder helm, verstandig vind ik het ook niet, maar een eerste overtreding voor weliswaar een beginnend bestuurder met alleen maar brommercertificaat en dan een EMG is wel een heel dikke straf. Alles bij elkaar kijkt het joch naar zo'n € 1.800,= aan kosten.

Je zou er haast een zedenmisdrijf voor begaan, daar kom je met lagere straffen weg.
Is dit wel het hele verhaal?
 
Wat nou zo jammer is, is dat geen enkel onderzoek heeft aangetoond dat de EMG helpt. Integendeel er is aangetoond dat ze niet helpen. Elk normaal functionerende instantie die dat weet, houdt er mee op als er geen nut aantoonbaar is. Onderbouwing Dus eigenlijk is na 12 jaar vast komen te staan dat de recidive kans net zo groot is met, als zonder cursus. Derhalve ben ik van mening dat het wel als een straf gezien moet worden want tot gedragsverandering leidt het niet.
 
Wat nou zo jammer is, is dat geen enkel onderzoek heeft aangetoond dat de EMG helpt. Integendeel er is aangetoond dat ze niet helpen. Elk normaal functionerende instantie die dat weet, houdt er mee op als er geen nut aantoonbaar is. Onderbouwing Dus eigenlijk is na 12 jaar vast komen te staan dat de recidive kans net zo groot is met, als zonder cursus. Derhalve ben ik van mening dat het wel als een straf gezien moet worden want tot gedragsverandering leidt het niet.
Helpt het instituut justitie dan eigenlijk wel? Je zou toch zeggen dat de mensheid ergens van moet leren. Dan zit er maar één ding op: In de fout gaan dan onherroepelijk de doodstraf. Dat zal ze leren!
 
Duuuuuuuuuuus... Even terug on-topic.

Ik heb zojuist het CBR gebeld en de persvoorlichter gesproken (omdat ik bezig was met een feit/fabel onderzoekje voor een online forum) en ook die wist zo gauw ook even het antwoord niet op de vragen wat nou precies de status van je rijbewijs is bij EMG no-show, en of je het later weer zou kunnen terugkrijgen en/of opnieuw halen zonder alsnog die cursus te doen.

Ik zal de vragen op de e-mail zetten, dan gaan ze het proberen na te vragen. Maar goed, het CBR is volop bezig met de heropstart en het verwerken van talloze vragen over uitgestelde examens en cursussen, dus de kans dat we er heel snel uitsluitsel over krijgen is klein. Maar ik ga het proberen!
 
Duuuuuuuuuuus... Even terug on-topic.

Ik heb zojuist het CBR gebeld en de persvoorlichter gesproken (omdat ik bezig was met een feit/fabel onderzoekje voor een online forum) en ook die wist zo gauw ook even het antwoord niet op de vragen wat nou precies de status van je rijbewijs is bij EMG no-show, en of je het later weer zou kunnen terugkrijgen en/of opnieuw halen zonder alsnog die cursus te doen.

Ik zal de vragen op de e-mail zetten, dan gaan ze het proberen na te vragen. Maar goed, het CBR is volop bezig met de heropstart en het verwerken van talloze vragen over uitgestelde examens en cursussen, dus de kans dat we er heel snel uitsluitsel over krijgen is klein. Maar ik ga het proberen!
Waar je maar zin in hebt om andermans hypothetische vraagstukken te gaan oplossen! Volgens mij is-ie zelf al afgehaakt.
 
Waar dan? Want ik lees dit topic al vanaf het begin mee en volgens mij weten we het nog steeds niet.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een tijdje niemand meer on-topic constructieve reacties post.
Een constructief antwoord op een hypothetische vraag daar mag je natuurlijk op hopen..
 
Waar dan? Want ik lees dit topic al vanaf het begin mee en volgens mij weten we het nog steeds niet.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een tijdje niemand meer on-topic constructieve reacties post.

Ik heb het sowieso al een keer gequote. Pagina 2 of 3.
 
knip
... Maar goed, het CBR is volop bezig met de heropstart en het verwerken van talloze vragen over uitgestelde examens en cursussen, dus de kans dat we er heel snel uitsluitsel over krijgen is klein. Maar ik ga het proberen!

Geen probleem, Alexander Pechtold zwaait daar nu de scepter.
Over 3 a 4 weken loopt alles weer als een zonnetje, echt.... ja echt




toch :?
 
Geen probleem, Alexander Pechtold zwaait daar nu de scepter.
Over 3 a 4 weken loopt alles weer als een zonnetje, echt.... ja echt




toch :?
Ja doei.
Ik ben al vanaf februari bezig met het verlengen van mijn rijbewijzen A B C D E.
Van de week een bevestiging gehad dat ik voor C D gekeurd moet worden.
Duh!!! :(:(:(Dat is toch standaard. Daar hoeven ze toch geen 2 maanden over na te denken ? Je vult online je gezondheids verklaring in. Zodra je C of D invult zou het systeem toch direct het juiste formulier en code terug kunnen sturen. Daar hoeft nog geen mensen hand aan te pas te komen.
Automatiseren hebben ze daar toch ook uitgevonden ?
 
Ja doei.
Ik ben al vanaf februari bezig met het verlengen van mijn rijbewijzen A B C D E.
Van de week een bevestiging gehad dat ik voor C D gekeurd moet worden.
Duh!!! :(:(:(Dat is toch standaard. Daar hoeven ze toch geen 2 maanden over na te denken ? Je vult online je gezondheids verklaring in. Zodra je C of D invult zou het systeem toch direct het juiste formulier en code terug kunnen sturen. Daar hoeft nog geen mensen hand aan te pas te komen.
Automatiseren hebben ze daar toch ook uitgevonden ?
Uuuuhhhh, was laatst in een winkel, daar moest ik ineens wachten totdat er een winkelwagentje schoongemaakt was..
 
Ja doei.
Ik ben al vanaf februari bezig met het verlengen van mijn rijbewijzen A B C D E.
Van de week een bevestiging gehad dat ik voor C D gekeurd moet worden.
Duh!!! :(:(:(Dat is toch standaard. Daar hoeven ze toch geen 2 maanden over na te denken ? Je vult online je gezondheids verklaring in. Zodra je C of D invult zou het systeem toch direct het juiste formulier en code terug kunnen sturen. Daar hoeft nog geen mensen hand aan te pas te komen.
Automatiseren hebben ze daar toch ook uitgevonden ?

En dan zit je met het volgende. Waar kan je gekeurd worden? Vanwege corona ligt zo'n beetje alles stil wat dat aan gaat.
 
Ja doei.
Ik ben al vanaf februari bezig met het verlengen van mijn rijbewijzen A B C D E.
Van de week een bevestiging gehad dat ik voor C D gekeurd moet worden.
Duh!!! :(:(:(Dat is toch standaard. Daar hoeven ze toch geen 2 maanden over na te denken ? Je vult online je gezondheids verklaring in. Zodra je C of D invult zou het systeem toch direct het juiste formulier en code terug kunnen sturen. Daar hoeft nog geen mensen hand aan te pas te komen.
Automatiseren hebben ze daar toch ook uitgevonden ?
Als het elke keer hetzelfde formulier is, gewoon opslaan en meteen mee sturen?
 
En dan zit je met het volgende. Waar kan je gekeurd worden? Vanwege corona ligt zo'n beetje alles stil wat dat aan gaat.
Als ze geautomatiseerd alle aanvragen voor C en D of ouder dan 70 jaar direct beantwoorden .
Dan scheelt dat al de helft met de drukte.
En was ik nog voor de corona crisis gekeurd.
Maar gelukkig kan ik straks gekeurd worden (16;00 uur)
En dan maar afwachten hoe snel ze zijn met alles bevestigen.
tot 23-9-2020 zijn ze geldig.
Er is een reden waarom ik al zo vroeg begonnen bent met verlengen

CBR is een slager die zijn eigen vlees keurt.
Er is geen enkele instantie die kijkt en controleer of het CBR zijn werk goed doet.
Of dat nou examens zijn of EMG cursussen.

Een Agent hoort aan het CBR te vragen , "Kan deze persoon nog rijden? "
Standaard antwoord CBR is , volg maar cursus ipv te controleren of de persoon nog in staat is om te rijden.
 
knip

CBR is een slager die zijn eigen vlees keurt.
Er is geen enkele instantie die kijkt en controleer of het CBR zijn werk goed doet.
Is niet helemaal waar. CBR staat onder toezicht van het Ministerie I&W. Niet voor niets dat schuinsmarcheerder Pechtold daar naar toe gebonjourd is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan