vraag over eventuele aankoop motor.

PimS

MF veteraan
19 sep 2004
2.219
345
Alphen aan den Rijn
heej jongens

Ik zit met een paar vragen, ik kwam een tijdje geleden een erg leuke ktm tegen op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/crossmotoren/50331.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dsupermotard

Nu heb ik contact op genomen met de eigenaar, heb hem gevraagd hoe het met het kenteken zit(ivm. licht rijbewijs)

Motor staat dus niet op 25kw, er staat geen vermogen op het kenteken....
Hij zegt hetvolgendë:
"ja dat snap ik maar ik heb zelf ook een licht rijbewijs ;) en heb er nooit problemen mee gehad. en ik ben heel wat aangehouden ahah en omdat hij van voor het 25 kw tijdperk is staat er niks op het kenteken bewijs"

zoals jullie snappen wekt dit vragen op bij mij.

Volgens mij kan je zo wel degelijk problemen krijgen.. :?
En zou het evntueel toch mogelijk zijn om de motor op 25kw te krijgen.

Alvast bedankt. Pim
 
heej jongens

Ik zit met een paar vragen, ik kwam een tijdje geleden een erg leuke ktm tegen op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/crossmotoren/50331.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dsupermotard

Nu heb ik contact op genomen met de eigenaar, heb hem gevraagd hoe het met het kenteken zit(ivm. licht rijbewijs)

Motor staat dus niet op 25kw, er staat geen vermogen op het kenteken....
Hij zegt hetvolgendë:
"ja dat snap ik maar ik heb zelf ook een licht rijbewijs ;) en heb er nooit problemen mee gehad. en ik ben heel wat aangehouden ahah en omdat hij van voor het 25 kw tijdperk is staat er niks op het kenteken bewijs"

zoals jullie snappen wekt dit vragen op bij mij.

Volgens mij kan je zo wel degelijk problemen krijgen.. :?
En zou het evntueel toch mogelijk zijn om de motor op 25kw te krijgen.

Alvast bedankt. Pim

Mijn TE610 uit 1992 staat wel op 20kw, dus van dat jaartal is onzin! Maar volgens mij is deze motor in deze staat alleen voor zwaar rijbewijs! Hij kan wel minder dan 25kw hebben, maar dan zit je nog met pk/gewichtverhouding!

Ook al kan hij er geen problemen mee hebben gehad met de politie, je rijdt wel onverzekert rond! Als er iets gebeurt gaan ze de dingen echt goed uitzoeken en ben jij de lul, dus pas hier mee op :)

Verder weet ik niet of je deze motor naar 25kw kunt ombouwen :?
 
kunt proberen bij de rdw het vermogen op te vragen en als dit dus voldoet aan de regels (dus 25kw en < 0.16kw/kg) dan draaien ze wel een nieuw kentekentje voor je uit.
Verder zou ik em anders begrenzen en een uitdraai laten maken, en goed met de verzekering (KNMV was goed toch?) regelen dat het redelijk waterdicht is allemaal.
 
Problemen met de politie vallen wel mee......problemen met verzekering zijn veel erger...

Politie: boete van een paar honderd euro...

Verzekering: bij een ongeval krijg je geen cent uitgekeerd...stel dat je iemand invalide rijdt...brrrrr..dát kost pas echt geld...je leven lang...
 
bij mijn ktm staat ook niks op het kenteken, maar goed dit ding is een 300 2takt gaat er bij mij niet in dat hij voor licht rijbewijs is. Maja je hebt ook mensen die 2 jaar op opgevoerde brommertjes rijden zonder probs etc. Zou het wel even goed uitzoeken.
 
Kijk eens of er iets van 'Het betreft een zware motorfiets' is te vinden op het kentekenbewijs.
 
als je volledig volgens de regels wilt rondrijden op een supermotard die ook degelijk is zou ik voor een xr250 met sm wielen gaan!

niet te duur, en je kunt er een hoop fun mee hebben, en je rijd 25 kw!

gr.sjoerd
 
Andere keer ok :P

nee mareh ik heb hem net weer ff gemailt.
Maar ff heel kort gevraagd...Is het veel gezeik om hem als hij op zwaar kenteken staat op licht kenteken te krijgen????? Dus kosten enzo.

Je moet iig op het kenteken hebben dat je motor 25kw rijbewijs geschikt is! Niet alleen 25kw, want dan zit je alsnog met je pk/gewichtsverhouding!

Niet afvoeren en uitdraai laten maken en deze sturen naar de verzekering en het zo regelen, want als de politie je aanhoudt krijg je een bekeuring, en als je een ongeluk hebt gaan ze alsnog moeilijk doen!
Ondanks dat het op deze manier gebeurt, zijn en blijft het beunpraktijken!! Niet aan beginnen dus!
 
full


Deze heb ik te koop.
Is een SX 380 met 64 pk, maar op het kentekenbewijs staat dat het een lichte motorfiets betreft met 17Kw.

Snap ik dus ook niks van, maar het staat er echt!
Dus wie legt mij dat eens uit?
 
Deze heb ik te koop.
Is een SX 380 met 64 pk, maar op het kentekenbewijs staat dat het een lichte motorfiets betreft met 17Kw.

Snap ik dus ook niks van, maar het staat er echt!
Dus wie legt mij dat eens uit?

Hmm ook wel mooi ding :) , had hem al zien staan.

maar 64 pk? :P damn :)
 
(Afbeelding)

Deze heb ik te koop.
Is een SX 380 met 64 pk, maar op het kentekenbewijs staat dat het een lichte motorfiets betreft met 17Kw.

Snap ik dus ook niks van, maar het staat er echt!
Dus wie legt mij dat eens uit?

Om aan de milieueisen te voldoen zijn de meeste ktm's begrensd. Deze begrenzing wordt nog voor hij verkocht wordt door de dealer eruitgehaald :)

Maar als je dus met je lichte rijbewijs er weer op wilt rijden zul je hem weer terug moeten begrenzen. Of dat met de orginele begrenzing moet weet ik niet.
 
hoi, 64pk is ongeveer 47kw }) . 1kw is namelijk 1,359pk
duss... niet voor een licht rijbewijs. ;(
 
mocht je een ongeluk krijgen, geheid dat je de lul bent, de xr250 die ik heb gehad zat precies aan de 0,16 kw/kg en die had 19 kw meende ik, dus dan moet die gs300 wel heel weinig vermogen op kenteken hebben om onder die 0,16 kw/kg te komen omdat deze motor nog minder zwaar is kwa gewicht ook!
 
Ik weet wat de risico's zijn ik rij ook al 2jaar rond op een zwaar opgevoerde brommer, en besef me welke risico's ik neem..
 
Ik snap in elk geval niet hoe het op het kenteken is komen te staan.
Is namelijk wel een origineel kenteken.

En 64 pk? Ja, dat is wel veel, ja!
 
Ja, dat zag ik wel, maar hoe wil je een SX380 knijpen, tot onder 25 Kw??
Dan moet je twee derde van zijn toeren drukken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan