Mario2T
MF veteraan
Mocht je er belangstelling voor hebben, dan kan ik wel iets met de prijs doen, hoor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dat zag ik wel, maar hoe wil je een SX380 knijpen, tot onder 25 Kw??
Dan moet je twee derde van zijn toeren drukken?
Dan zou je dus inprincipe op een soort herkeuring uitkomen
Ik weet wat de risico's zijn ik rij ook al 2jaar rond op een zwaar opgevoerde brommer, en besef me welke risico's ik neem..
Hey Biker-Mouse,
Als ik het heb over knijpen, dan heb ik het niet over toeren begrenzen!!!!!
Kijk even op mijn site en dan snap je dat ik niet net van een brommer af kom.
Ik snap de regelgeving gewoon niet, want om minder dan de helft vermogen over te houden, moet je dus mega-knijpen en dat is niet logisch bij zo'n fiets en daar zou normaal niemand in trappen.
Technisch is het ook niet haalbaar om zomaar even een motor te knijpen, want ze gaan er namelijk op langere termijn op stuk, als het een tweetakt is.
De moderne twee-takt heeft powervalves, die vanaf een bepaald toerental mechanisch worden geopend. Door in de uitlaat te gaan knijpen oefen je een bepaalde tegendruk op deze valves uit en zal het systeem absoluut kapot gaan.
Zelfs oudere enduro's met een te legale demper hebben hier al wel last van.
Dus a.u.b. niet een andere afzeiken als het kwartje nog niet bij je is gevallen!
En voor zover je zoveel van brommers weet: Scooters komen allemaal vanuit Italie naar Nederland met een ring in de uitlaat, zodat ze langzamer lopen. Niks toerenbegrenzer! Je voert een scooter dus niet op, maar brengt hem terug naar standaard-specificatie, als je die ring er uit haalt.