vraag over eventuele aankoop motor.

Ja, dat zag ik wel, maar hoe wil je een SX380 knijpen, tot onder 25 Kw??
Dan moet je twee derde van zijn toeren drukken?

Jij komt zeker net van je brommer af :? Daar werkt met met toerbegrenzers ja ;)

Er zijn verschillende manieren van begrenzen! Denk hierbij aan een ring tussen de luchttoevoer! Zo wordt iig een CBR teruggetuned! of dat je schuif van je carb maar gedeeltelijk open kan, etc. Of dat bij een 2 tact werkt, weet ik verder niet....
 
Dan zou je dus inprincipe op een soort herkeuring uitkomen :?

Motor moet door een officiële dealer worden teruggetuned, deze regelt dan ook dat het op het kenteken komt etc.

Zoek anders ff naar meer info, of kijk bij de 25kw afdeling hier op het forum! Wordt je een stuk wijzer van! :)


Ik weet wat de risico's zijn ik rij ook al 2jaar rond op een zwaar opgevoerde brommer, en besef me welke risico's ik neem..

Ik vind brommers toch wel iets heel anders dan een motor!!! En je kunt niet alleen jezelf de nesten inwerken, maar ook je ouders! Verdienen zij dit omdat jij zo nodig stoer op een zware motor wilt rijden :?

Ik zou het er iig niet voor over hebben!
 
Hey Biker-Mouse,

Als ik het heb over knijpen, dan heb ik het niet over toeren begrenzen!!!!!
Kijk even op mijn site en dan snap je dat ik niet net van een brommer af kom.

Ik snap de regelgeving gewoon niet, want om minder dan de helft vermogen over te houden, moet je dus mega-knijpen en dat is niet logisch bij zo'n fiets en daar zou normaal niemand in trappen.

Technisch is het ook niet haalbaar om zomaar even een motor te knijpen, want ze gaan er namelijk op langere termijn op stuk, als het een tweetakt is.

De moderne twee-takt heeft powervalves, die vanaf een bepaald toerental mechanisch worden geopend. Door in de uitlaat te gaan knijpen oefen je een bepaalde tegendruk op deze valves uit en zal het systeem absoluut kapot gaan.
Zelfs oudere enduro's met een te legale demper hebben hier al wel last van.