vraag over garantie, van tweede hands motor

zxr400 king

MF veteraan
8 apr 2003
4.627
5
Terwolde
okey ik heb 5maand geleden bij ensing mijn motor gekocht, met 6 maanden garantie. Nu had ik een maand geleden mijn spanningsregelaar kapot, en dat hebben ze netje sonder garantie vervangen. Maarnu is mijn versnellingbak kapot, en belde ze vandaag op of ik de bonnetjes van onderhoud wou komen laten zien. Dat is geen probleeem want hij heeft laatst een kleine beurt gehad. Maar ik voel de bui al hangen ze proberen er onderuit te komen. Nu ga ik donderdag bij hun langs om het onderhouds bonnetje te laten zien. Maar nu denk ik dat ze over uurloon gaan beginnen. Hierover staat niks in de garantie bepalingen. Stel nu dat ze hier over beginnen, wat moet ik dan doen. Hebben ze gelijk als ze uurloon gaan vragen of niet. Bij de spanningsregelaan hebben ze het hier nooit over gehad.

Wie heeft hier ervaring mee of heeft tips.

Ook kan ik niks over bv bovag vinden op hun site

de garantie bepalingen van hun http://www.ensingmotors.nl/garantie.html

alvast bedankt

Lijkt me erg duidelijk, versnellingsbak valt onder de garantie, mits je motor maar door een Ensing of een andere dealer hebt laten onderhouden. als dat zo is, mag je geen problemen verwachten. Je hebt tenslotte voor die garantie betaald

Zou wel een beetje erg zuur zijn als je arbeidsloon moet betalen over garantiegevallen. Dus ik zou er vanuit gaan dat dit probleem gratis verholpen wordt.

Laatst bewerkt:
Niet al te veel zorgen maken, ga maar gewoon langs en kijk maar wat ze zeggen. Ik denk niet dat ze er onderuit proberen te komen, maar wel even met de gedachte gespeeld hebben.

Logisch. Een versnellingsbak gaat niet zo vaak stuk en ze zullen de oorzaak willen weten. Jij niet :?

tja ik zal het donderdag idd wel zien. Toen ik ze aan de telefoon had heb ik gezegt dat ik ze de bon wel zou komen laten zien, toen zei die van nou dan moeten we maar even kijken hoe we dat doen. Dit vind ik toch een beetje raar zeggen :?

Ik heb 3 jaar geraced met een zxr 400 nooit de bak stuk gehad ben erg benieuwd wat er aan scheelt? Wat merkte je dan aan de motor?

laat effe weten

sorry dat ik gister niet meer gereageert maar ik was laat thuis :( . Nou het viel mee ze wouden dus idd het bewijs zien dat die wel een onderhouds beurt had gehad, en die heb ik dus laten zien dus nu maken ze hem onder garantie. Ik heb hem nog wel vertelt dat die een beetje raar overkwam zoals die laatst belde. Hier bood hij zijn exusus voor aan. Dus nog een paar weken wachten en dan heb ik hem wel weer.

Okey het verhaal zoals het gebeurde.

Ik was rustig aan het touren met 280km/h d'r an met de lippe (dit is dus zijn naam op het mf) Toen we bij een haakse bocht kwamen schakelde ik een keer of 3 terug en toen ik weer op het gas wou hoorde ik een heel raar geluid. Ik direct stoppen omdat ik dacht dat mijn ketting eraf liep, dit was dus niet waar dus ik zette hem weer in zijn 1 om door te rijden. Met dat ik weer weg reed hoorde ik weer een raar geluid en stopte weer, mag zag dus weer niks. Toen reden we rustig verder zodat ik in idd geval thuis kon komen maar toen ik op wilde schakelen naar zijn 2 wilde dit niet ook kon ik hem niet meer in zijn vrij zetten. Toen hadden we afgesproken dat ik gewoon rustig in zijn 1 naar huis zou rijden en dat hij effe mee zou rijden voor de zekerheid. Naar een paar meter rustig gereden te hebben probeerde ik weer op te schakelen dit lukte tot zijn 3 maar hoorde af en toe wel een raar geluid en toen een paar 100m verder sloeg het achterwiel vast :X en ik dus snel mijn koppeling in dit hielp niks het wiel bleef vast zitten, maar de motor bleef wel gewoon draaien dus de koppeling deed het nog wel maar de rest niet :(

dat was het hele verhaal dus nu maar wachten totdat die weer klaar is

Mooi dat het onder garantie valt, maaruh 280km/u met een ZXR400? Zou meteen even vragen of hij je tellertje wil vervangen, die klopt dan ook niet meer ;)

Terug
Bovenaan Onderaan