Vraag over Honda vf 750 sc sabre 1983

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
356
71
Heerlen
Ik kan een Honda vf 750 sc sabre uit 1983 kopen , 28.465 km de motor heeft een paar jaar stilgestaan en is daarna weer helemaal nagekeken
wat ik mij kan herinneren zijn deze 750 blokken uit 1983 nogal gevoelig voor nokkenas slijtage , wie kan mij hierover meer vertellen ???
 
Ondanks dat je van de verkoop afgezien hebt, even een verduidelijking;

- de problemen met de "chocolade" nokkenassen ontstonden vooral bij te vaak te korte ritjes doen.
De VF-jes die gewoon werden warmgereden en afstanden maakten hadden er nauwelijks last van.
-de latere VFR heeft naast hetzelfde aantal cilinders en de V onder dezelfde hoek NIKS gemeen met zijn voorganger.
De oliekanalen zijn groter, bovendien heeft de VFR twee oliepompen.
Deze blokken draaien moeiteloos anderhalf-twee ton, er zijn exemplaren met vijf ton op de klok.
Klepspeling is het meest belangrijke dat gecontroleerd moet worden elke 40k.
 
En behalve de oorspronkelijke kwaliteit zijn ze ook al weer 35 jaar oud. Dan is er genoeg tijd geweest voor een aanzienlijke portie verwaarlozing, blootstelling aan de elementen enz.
 
Komt me heel bekend voor.. met mn V65 dezelfde slijtagepatronen gehad. Na montage van de oilmod nooit meer troubles gehad tot ruim boven de ton met verschillende V65.
 
Ik ook, in mn motorblok. Vanuit Denemarken er 400 km mee gereden tot de NL-grens en toen de anwb gebeld.
Mooie ervaring was dat vooral voor de cabrio-rijders die ik inhaalde. Colere wat een herrie was dat tijdens die rit haha.
Had geen zin om m in Duitsland te parkeren enzo want laatste dag van vakantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan