Vraag over invordering rijbewijs

Je rijdt rechts en de 'flitser' zat links. Ik neem dan aan dat die mensen die in tegengestelde richting rijdt geflitst worden als ze te hard rijden. Soms flitsen ze ook wel van voor (jou dus) maar dan nog.. je hebt geen kenteken voor.. dus ik zou gewoon keren, rustig langs de flitser rijden, dan weer keren en dan weer zo hard mogelijk knallen langs die flitser.. middelvingertje erbij kan ook nog..

dus als je t mij vraagt: geen zorgen, geen kenteken op de plaat dus doe verder lekker je ding.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet zo slim, wanneer de boa of agent die er bij zit je kenteken met de hand op schrijft ga je alsnog heel nat.

verklaring onder ede en foto, jammer :W

@TS, gewoon doorgaan en verder leven ;) , je pas druk maken wanneer je post krijgt, dan is het vroeg genoeg :)
 
Dat is niet zo slim, wanneer de boa of agent die er bij zit je kenteken met de hand op schrijft ga je alsnog heel nat.

verklaring onder ede en foto, jammer :W

@TS, gewoon doorgaan en verder leven ;) , je pas druk maken wanneer je post krijgt, dan is het vroeg genoeg :)

als ie een fotografisch geheugen heeft wel ja.. maar als je dat hebt ga je denk ik ook niet bij de politie werken :+
 
hoe? als TS niet is staandegehouden lijkt het me moeilijk vorderen, daarnaast moet eerst onomstotelijk vaststaan dat TS de bestuurder was van deze kentekenhouder/kenteken.
mocht dit niet duidelijk zijn hoe willen ze dan vorderen/innemen?

EMG kan je ook nooit opgelegd krijgen met bovenstaande situatie, geloof ik helemaal niets van. Een EMG kan alleen opgelegd worden door een "ambtenaar in functie mét staandehouding" je kan geen EMG krijgen door ergens als een debiel te rijden en ze alleen je kenteken noteren. :N :z Juridisch • Flitsservice.nl
UI
TS [Stefan] kan zijn RBW nooit kwijt zijn door een mobiele flitser zonder staandehouding buiten de BBK. Het rijbewijs moet namelijk voor getekend worden en krijg je een ontvangstbewijs voor, het bewijs dat de lange arm der wet jouw RBW in bezit heeft/ingevorderd. Hierna mag je natuurlijk uiteraard niet meer rijden, welke categorie dan ook.

dat ie daarvoor wél een hele flinke € € duw kan krijgen lijkt me wel duidelijk. O-)


Wanneer wordt mijn rijbewijs ingevorderd?


en de laatste wat het flitsverhaal ontkracht op grond;
FOK.nl cookie-informatie
Geloof me nu maar dat ze achteraf je rijbewijs kunnen invorderen (tenzij je blijft ontkennen dat jij hebt gereden). Je moet gewoon voorkomen en standaard eis is 2 maanden invordering en flinke boete. Vroeger kwam je er meestal vanaf met een schikkingsvoorstel maar tegenwoordig niet meer. Ik was begin van april namelijk aan de beurt :(
 
Zover ik weet vanuit mijn omgeving kunnen ze je rijbewijs niet invorderen en krijg je gewoon een schikkingsvoorstel thuis (geldboete).

2 collega's van mij hebben dit aan de hand gehad.
Beide voor het verkeerslicht met de privé auto's naast elkaar, even een sprintje gedaan... en er stond een mobiele flitser een eindje verderop _O-
Naast elkaar op de foto, collega A 51 te snel na correctie, collega B 52 te snel na correctie.
Beide gewoon een envelopje gehad van het CJIB, was geloof ik 400 en nog wat euro's per persoon.

Als je gewoon netjes de centjes overmaakt hoor je er nooit meer iets van.
Hier doen ze tegenwoordig dus niet meer aan.
 
je krijgt een brief waarin jij mag gaan verklaren wie reed. Doe je dit niet, ben jij de sjaak. 2 maanden is tegenwoordig al standaard.
 
Je rijdt rechts en de 'flitser' zat links. Ik neem dan aan dat die mensen die in tegengestelde richting rijdt geflitst worden als ze te hard rijden. Soms flitsen ze ook wel van voor (jou dus) maar dan nog.. je hebt geen kenteken voor.. dus ik zou gewoon keren, rustig langs de flitser rijden, dan weer keren en dan weer zo hard mogelijk knallen langs die flitser.. middelvingertje erbij kan ook nog..

dus als je t mij vraagt: geen zorgen, geen kenteken op de plaat dus doe verder lekker je ding.

In dit geval zouden ze de tegenliggers van voren flitsen zoals ik hem zag staan, en mij dus van achter.
 
je krijgt een brief waarin jij mag gaan verklaren wie reed. Doe je dit niet, ben jij de sjaak. 2 maanden is tegenwoordig al standaard.

Dat klopt dus niet. Dat je die brieft krijgt wel, maar je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling of van wie dan ook in een zaak tegen de staat.

Dus zeker als je niet bent staande gehouden gewoon je mond houden, nergens antwoord op geven en je zeker niet in de luren laten leggen.
 
Nee. Als je verstek laat gaan vonnist de rechter meestal conform de eis van de OvJ, en die is niet mild. En dat is nou het kantongerecht, waar de focus meer ligt op aantallen dan op foutloze rechtspraak. Gelukkig heb je (tot nu toe) gewoon recht op een beroepsprocedure waarna je zaak behandeld wordt door een meervoudige kamer. Laat je dus niet afschepen. :)

Denk je dat een officier z'n eis zal aanpassen omdat je er niet bent ?

Voor dit soort standaard zaken zijn er gewoon lijstjes waarvan hij z'n eis zal overnemen, dat gaat hij echt niet per verdachte bepalen.
De rechter zal ook zo diep niet gaan met dit soort zaken, is duidelijk dat jij gereden hebt is zijn belangrijkste vraag en anders veroordeeld hij je als kentekenhouder. Klaar.



Bij 50 te hard ben je hem bij staandehouding kwijt, zo niet dan blijft het meestal voorwaardelijk, tenzij binnen de bebouwde kom, ben je hem ook kwijt.

Bovendien ben je hem tegenwoordig zowiesow 2 maanden kwijt, en als er binnen die tijd geen zitting is krijg je hem weer terug tot aan de zitting, waar hij alsnog ingevorderd kan worden.

En het boetebedrag ligt tegenwoordig meer richting de 800€ en een EMG als het binnen de bebouwde kom is.

Bij een staandehouding is de verbalisant zelfs verplicht het rijbewijs in te vorderingen bij 50+.

En op de zitting kan je rijbewijs niet ingevorderd worden, dan noemt men het een ontzegging :P
 
Wat een hoop onzin zie ik voorbij komen.
Als je niet staande bent gehouden zal de rechter proberen vast te stellen wie er gereden heeft. En daar zijn een hoop strikvragen voor. Lees je even goed in, dit onderwerp is al vaker aan bod geweest.

Glashard volhouden dat je het je niet kunt herinneren, je leent hem wel eens uit.
Dan krijg jij, als kentekenhouder, "alleen maar" de bekeuring.

Klopt, maar sinds wanneer ben jij zinnige dingen gaan zeggen op dit forum :?
 
als ie een fotografisch geheugen heeft wel ja.. maar als je dat hebt ga je denk ik ook niet bij de politie werken :+

:+

Aan de andere kant, een kenteken valt best te onthouden voor een paar seconden, zoveel cijfers en letters zijn dat nou ook weer niet :P
En er zijn gevallen bekend waarin dit gewoon gebeurd is.

Dus waarom zou je het risico nemen? Maar ok ieder zijn meug, je zult mij in ieder geval niet bewust te hard door een controle heen zien rijden met mijn middelvinger omhoog. :N

Dat laatste probeer ik sowieso nooit te doen, ook niet in het verkeer, lost niets op, geeft meestal meer agressie.
 
In dit geval zouden ze de tegenliggers van voren flitsen zoals ik hem zag staan, en mij dus van achter.

Flitsers staan altijd met het verkeer mee opgesteld. Als ze rechts staan dan flitsen ze dus het verkeer op de rechterrijstrook van achter en de 'tegenliggers' van voor.
 
Laatst bewerkt:
Flitsers staan altijd met het verkeer mee opgesteld. Als ze rechts staan dan flitsen ze dus het verkeer op de rechterrijstrook van achter en de 'tegenliggers' van voor.
als hij dus inhaalde en hij staat op de foto staat hij nooit alleen op de foto... dus.......werdt hij mega asociaal rechts ingehaald.. :+
 
En wanneer was dat?
voor 2008, 2 keer helaas '(
Bij 50 te hard ben je hem bij staandehouding kwijt, zo niet dan blijft het meestal voorwaardelijk, tenzij binnen de bebouwde kom, ben je hem ook kwijt.
zeker, was toen ook al zo
Bovendien ben je hem tegenwoordig zowiesow 2 maanden kwijt, en als er binnen die tijd geen zitting is krijg je hem weer terug tot aan de zitting, waar hij alsnog ingevorderd kan worden.
ik had hem 4 werkdagen later weer :)
als dat veranderd is vind ik dat een goede zaak, voor mij was 3 keer nodig om ervan te leren helaas...
En het boetebedrag ligt tegenwoordig meer richting de 800€ en een EMG als het binnen de bebouwde kom is.

Bovenstaande is allemaal op basis van een schoon verleden.

of het wel 800 word weet ik niet hoor, 2e keer was 69 te hard met aso rijstijl en zelfs toen was het "maar" 640 euro.
3e was een flits op meer dan dubbel, boven de 160 dus. verhaal gemaakt wat erop neer komt dat ik niet reed... 670 euro

dus vandaag de dag 800 als je boven de 50 te hard gaat buiten bbk zonder verdere omstandigheden... ik weet het niet hoor
 
voor 2008, 2 keer helaas '(zeker, was toen ook al zoik had hem 4 werkdagen later weer :)
als dat veranderd is vind ik dat een goede zaak, voor mij was 3 keer nodig om ervan te leren helaas...of het wel 800 word weet ik niet hoor, 2e keer was 69 te hard met aso rijstijl en zelfs toen was het "maar" 640 euro.
3e was een flits op meer dan dubbel, boven de 160 dus. verhaal gemaakt wat erop neer komt dat ik niet reed... 670 euro

dus vandaag de dag 800 als je boven de 50 te hard gaat buiten bbk zonder verdere omstandigheden... ik weet het niet hoor
53 te hard waar 80 mag, geen eerdere overtredingen: 680 euro's af te rekenen.
 
Laatst bewerkt:
Flitsers staan altijd met het verkeer mee opgesteld. Als ze rechts staan dan flitsen ze dus het verkeer op de rechterrijstrook van achter en de 'tegenliggers' van voor.

ik ben anders al 3 keer van voren geflitst.

edit; weer eens niet helemaal goed gelezen :N
 
Laatst bewerkt:
53 te hard waar 80 mag, geen eerdere overtredingen: 680 euro's af te rekenen.

wat voor weg/omgeving?

ik zat toen op een ruime N weg met geen kruizing/afrit in de buurt.
dit was gelukkig ook genoteerd door de agent en is ook gezien door de rechter.
deze vermelde dit en zei, het was niet erg rustig op dat tijdstip (2e keer was zondag ongeveer 20:00) maar het is een ruime overzichtelijke weg.

maar 680... ik zat de 3e keer zelfs nog onder de 700 euro terwijl ik daar "niet zelf heb gereden" :P

ik ben anders al 3 keer van voren geflitst.

edit; weer eens niet helemaal goed gelezen :N
harskamp, daar staan een aantal flitspalen, ik kwam er dagelijks doorheen, ochtend en middag. na 2 keer weet je ze te staan en ze staan ook in het zicht. ik pakte ze altijd even allemaal mee (van voren) met ongeveer 55 - 60km/h :P
 
Laatst bewerkt:
wat voor weg/omgeving?

ik zat toen op een ruime N weg met geen kruizing/afrit in de buurt.
dit was gelukkig ook genoteerd door de agent en is ook gezien door de rechter.
deze vermelde dit en zei, het was niet erg rustig op dat tijdstip (2e keer was zondag ongeveer 20:00) maar het is een ruime overzichtelijke weg.

maar 680... ik zat de 3e keer zelfs nog onder de 700 euro terwijl ik daar "niet zelf heb gereden" :Pharskamp, daar staan een aantal flitspalen, ik kwam er dagelijks doorheen, ochtend en middag. na 2 keer weet je ze te staan en ze staan ook in het zicht. ik pakte ze altijd even allemaal mee (van voren) met ongeveer 55 - 60km/h :P
Ruime, overzichtelijke polderweg. Is de standaard eis werd mij verteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan