Vraag over invordering rijbewijs

Volgens flitsservice is er geen controle gemeld op de n310. Tijd om een schone onderbroek aan te trekken, want die andere zal door de schrik wel niet meer schoon zijn. En installeer flitsnav op je telefoon, van die kleine rubberen oordopjes in en je wordt op tijd gewaarschuwd.
 
Klopt, op flitsservice staat hij niet, op de mobiele app flitsmeister staat/stond hij wel!

Edit:
Het lullige is dat ik een bluetooth headset heb, mn telefoon in een houder op de motor, en ik had ze beide niet in gebruik _O-
 
Laatst bewerkt:
Je bent inderdaad niet verplicht mee te werken aan je veroordeling, het is aan hen om te bewijzen dat jij de bestuurder was.

Nee, zo werkt het niet.
Als jij aangeeft dat jij niet gereden hebt, moet je aangeven wie er dan op de motor gereden heeft. Op dit moment is het, mits je eerlijk bent, niet je eigen veroordeling, maar die van de persoon die op dat moment heeft gereden.

Het is aan jezelf om aan te tonen wie er gereden heeft, kun je dit niet, dan gaat de bekeuring gewoon naar de kentekenhouder.
 
Nee, zo werkt het niet.
Als jij aangeeft dat jij niet gereden hebt, moet je aangeven wie er dan op de motor gereden heeft. Op dit moment is het, mits je eerlijk bent, niet je eigen veroordeling, maar die van de persoon die op dat moment heeft gereden.

Het is aan jezelf om aan te tonen wie er gereden heeft, kun je dit niet, dan gaat de bekeuring gewoon naar de kentekenhouder.

Ja de bekeuring krijg je sowieso, maar het gaat om de invordering. Als ik zeg dat mijn pa reed, en hij zegt dat ik reed valt er weinig in te vorderen niet?
 
Ik meen dat het rijbewijs van de kentekenhouder dan ook ingevorderd wordt, ik zal het morgen nog even nakijken, ik begin nu ook te twijfelen.
 
Geef dan maar aan wie er wel heeft gereden, jij bent immers verantwoordelijk, je denkt toch niet dat ze dit geloven. Als je echt volhoudt zullen ze misschien je rijbewijs niet invorderen.

Maar de boete zal veel hoger zijn... ken het verhaal wel dat iemand er zo onderuit kwam " er reed familie van mij in ( was toen auto verhaal) maar vanwege de familiebanden wil ik niet vertellen wie het was. Maar aangezien ik de eigenaar ben, zal ik de eventele boete wel betalen..." hij zegt dat hij er mee weggekomen is.

Als er een foto is gemaakt dan de foto opvragen, staan er meer dan 1 voertuig binnen het meetvlak, dan is de foto het bewijs dat de meting niet zuiver is.
 
wij dachten namelijk dat we ook geflits waren en zijn verhaal gaan halen bij meneer agent (A) hij had toen gelukkig de spullen al opgeruimd en ons had die niet meer geflits maar hij had idd wel over een motor rijder die met 125en over door getrokken streep inhaalde, en die krijg er 2 thuis...

edit: reed samen met Kawajosh :)
 
Laatst bewerkt:

oke en vriend en ik waren daar ook bijna geflist net rond 21.00. wij zijn toen terug gereden omdat ik dacht dat die kast te ver tussen de bomen stond. wij hebben toen met die agent gepraat en hij zei toen dat er wel een motor was geflits met 125 en die kreeg ook nog boete voor doorgetrokken streep. maar ja dan betwijfel ik of jij dat was....
 
Wat een hoop onzin zie ik voorbij komen.
Als je niet staande bent gehouden zal de rechter proberen vast te stellen wie er gereden heeft. En daar zijn een hoop strikvragen voor. Lees je even goed in, dit onderwerp is al vaker aan bod geweest.

Glashard volhouden dat je het je niet kunt herinneren, je leent hem wel eens uit.
Dan krijg jij, als kentekenhouder, "alleen maar" de bekeuring.
 
Dan zou mn teller wel heel erg afwijken.

Die doorgetrokken streep... zeg maar dubbele doorgetrokken streep, die heb ik wel genegeerd, maar dat was RUIM er voor, net buiten Harskamp. dat kan hij nooit gezien hebben.

Edit: 125 doe ik het voor, en die doorgetrokken streep ook, is samen goedkoper dan wat ik in gedachten heb!
 
Laatst bewerkt:
Wat een hoop onzin zie ik voorbij komen.
Als je niet staande bent gehouden zal de rechter proberen vast te stellen wie er gereden heeft. En daar zijn een hoop strikvragen voor. Lees je even goed in, dit onderwerp is al vaker aan bod geweest.

Glashard volhouden dat je het je niet kunt herinneren, je leent hem wel eens uit.
Dan krijg jij, als kentekenhouder, "alleen maar" de bekeuring.
en dat is het enige juiste antwoord.

Ze hebben geen enkele manier om te bewijzen dat jij daadwerkelijk op de motor reed en kunnen om die simpele reden je pasje niet innemen.
 
Dan zou mn teller wel heel erg afwijken.

Die doorgetrokken streep... zeg maar dubbele doorgetrokken streep, die heb ik wel genegeerd, maar dat was RUIM er voor, net buiten Harskamp. dat kan hij nooit gezien hebben.

nee dan zal jij dat inderdaad niet geweest zijn! maar had gekund
 
Ik meen dat het rijbewijs van de kentekenhouder dan ook ingevorderd wordt, ik zal het morgen nog even nakijken, ik begin nu ook te twijfelen.

Als jij "niet weet" wie er op dat moment op reed niet.Ze kunnen het rijbewijs niet innemen als ze niet kunnen bewijzen dat jij het was. :)

Boete is sowieso voor de kentekenhouder, daar ben je altijd verantwoordelijk voor.
En die zal niet mals zijn. :X
 
Als jij "niet weet" wie er op dat moment op reed niet.Ze kunnen het rijbewijs niet innemen als ze niet kunnen bewijzen dat jij het was. :)

Boete is sowieso voor de kentekenhouder, daar ben je altijd verantwoordelijk voor.
En die zal niet mals zijn. :X

Enige juiste antwoord.

Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Dat is een grondrecht.

Dus:

- Geen bestuurderverklaring invullen
- Niet ingaan op een telefonisch verhoor (oh, u bent een bevoegd opsporingsambtenaar, en u wil een telefonisch verhoor afnemen? Een fijne dag nog! :W )
- Beroepen op je zwijgrecht in de rechtszaal

Soms drukt de kantonrechter toch een veroordeling erdoor (ik sta er trouwens van versteld hoeveel gerechtelijke dwalingen plaatsvinden bij het kantongerecht, maar dat terzijde), hoger beroep aantekenen en laten behandelen door een meervoudige kamer.

Natuurlijk wordt er tijdens het hele proces en de aanloop daarnaartoe een vuil spelletje gespeeld door het OM door constant te suggereren dat je verplicht bent om mee te werken, strikvragen te stellen, en andere ongein. Hou je verstand erbij en vraag bij twijfel advies op bijvoorbeeld Flitsservice.nl. Daar zitten een hoop juristen, advocaten en andere vakmensen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Stefan jongen dacht dat je altijd zo rustig reed :+ maar je krijgt vanzelf een brief met uitnodiging om voor te komen en dan ben je hem zeker 2 maanden kwijt ook al heb je een blanco blad wat betreft overtredingen! Tenzij je kunt aantonen dat je niet zonder rijbewijs kan dan kun je geluk hebben dat je hem eerder terug krijgt.

Succes rolan ;)
 
Zover ik weet vanuit mijn omgeving kunnen ze je rijbewijs niet invorderen en krijg je gewoon een schikkingsvoorstel thuis (geldboete).

2 collega's van mij hebben dit aan de hand gehad.
Beide voor het verkeerslicht met de privé auto's naast elkaar, even een sprintje gedaan... en er stond een mobiele flitser een eindje verderop _O-
Naast elkaar op de foto, collega A 51 te snel na correctie, collega B 52 te snel na correctie.
Beide gewoon een envelopje gehad van het CJIB, was geloof ik 400 en nog wat euro's per persoon.

Als je gewoon netjes de centjes overmaakt hoor je er nooit meer iets van.
 
Als je niet meewerkt aan het onderzoek en je volhoud dat je niet weet wie er reed, dan kunnen ze inderdaad niet je rijbewijs inhouden. Dit is overigens alleen aan te raden als je echt niet zonder je rijbewijs kan, want het boetebedrag is dan enorm hoog. Je krijgt dan vaak de maximale boete. Jij niet meewerken, hun niet meewerken.

Beste (in mijn ogen) is om volledig schuld te bekennen, met de billen bloot te gaan en incasseren. Je krijgt dan vaak een lagere boete en als ze je rijbewijs invorderen is dit vaak voor 8 weken. If you can't do the time, don't do the crime! :W
 
Als je niet meewerkt aan het onderzoek en je volhoud dat je niet weet wie er reed, dan kunnen ze inderdaad niet je rijbewijs inhouden. Dit is overigens alleen aan te raden als je echt niet zonder je rijbewijs kan, want het boetebedrag is dan enorm hoog. Je krijgt dan vaak de maximale boete. Jij niet meewerken, hun niet meewerken.

Beste (in mijn ogen) is om volledig schuld te bekennen, met de billen bloot te gaan en incasseren. Je krijgt dan vaak een lagere boete en als ze je rijbewijs invorderen is dit vaak voor 8 weken. If you can't do the time, don't do the crime! :W
ja, want te snel rijden leidt onmiddellijk en onvermijdelijk tot ongevallen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan