Vraag over invordering rijbewijs

Ik rij altijd (behalve snelweg, tenzij ik echt te hard heb gereden) even terug om te checken of het daadwerkelijk een flitser was en niet iets wat er op leek..

Altijd beter dan zitten wachten of het wel echt iets was :+
 
ja, want te snel rijden leidt onmiddellijk en onvermijdelijk tot ongevallen...

Hoe kom je nou weer op ongevallen? Je mag in Nederland niet harder dan toegestane snelheid. Doe je dat wel, loop je risico op een straf. Los van of je dat nou terecht of niet vind. Neem je dat risico, dan kies je daar zelf voor. Oftewel 'don't do the crime, if you can't do the time'.
 
:^

Daarnaast scheelt het een honderdje of twee, en dat betaal ik liever meer dan 2 maanden te fietsen. Maarja, sommige mensen vinden het nog steeds nobel om schuld te bekennen, ik zie de meerwaarde niet van een strafblad, geen rijbewijs een aantal maanden en een ja-knik cursus. Immoreel? Eerder je gezond verstand gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
dit is mij dan ook gebeurd op 4 augustus, 63 te hard .maar hoelang duurt het voordat je die boete krijgt????
heb wel de brief met kentekenhouder/bestuurder ondertekend.
 
Daarnaast scheelt het een honderdje of twee, en dat betaal ik liever meer dan 2 maanden te fietsen. Maarja, sommige mensen vinden het nog steeds nobel om schuld te bekennen, ik zie de meerwaarde niet van een strafblad, geen rijbewijs een aantal maanden en een ja-knik cursus. Immoreel? Eerder je gezond verstand gebruiken.

Helemaal eens, waarom zou je er aan meewerken :?

Dat heeft totaal geen nut en je eerlijkheid wordt 'beloond' met extra ellende inderdaad.
Lekker zwijgen en doei, ze proberen het maar te bewijzen en dat is ook een grondrecht :Y
 
Vandaag stond er een bermrat bij de rotonde Garderen richting Voorthuizen te stroboscopen... De camera stond op t dashboard van de donkerblauwe transporter.

Heel netjes de linkerknipper aan, maar ga dan niet zo opzichtig met je witte blouse op de passagiersstoel zitten, greppelgeteisem...
 
als je verder geen registratie waardige dingen hebt gedaan tot nu toe zal het echt wel mee vallen hoor ;)

minder dan 70 te hard levert je alleen een voorwaardelijk op.
ik zelf ben wel aangehouden de eerste keer, 64 te hard opeen 80 weg. het was vrijdag.
mee kunnen rijden met een collega die dag terug en maandag weer heen. toen 2 dagen met de trein en woensdag ben ik weer op de motor gestapt om het bbw op te halen :)
en "maar" 470 euro boete
 
Enige juiste antwoord.

Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Dat is een grondrecht.

Dus:

- Geen bestuurderverklaring invullen
- Niet ingaan op een telefonisch verhoor (oh, u bent een bevoegd opsporingsambtenaar, en u wil een telefonisch verhoor afnemen? Een fijne dag nog! :W )
- Beroepen op je zwijgrecht in de rechtszaal

Soms drukt de kantonrechter toch een veroordeling erdoor (ik sta er trouwens van versteld hoeveel gerechtelijke dwalingen plaatsvinden bij het kantongerecht, maar dat terzijde), hoger beroep aantekenen en laten behandelen door een meervoudige kamer.

Natuurlijk wordt er tijdens het hele proces en de aanloop daarnaartoe een vuil spelletje gespeeld door het OM door constant te suggereren dat je verplicht bent om mee te werken, strikvragen te stellen, en andere ongein. Hou je verstand erbij en vraag bij twijfel advies op bijvoorbeeld Flitsservice.nl. Daar zitten een hoop juristen, advocaten en andere vakmensen. ;)
Kan je ook gewoon niet verschijnen? Dan staat toch ook niet vast of je wel of niet gereden hebt?
 
Op deze plek was het.
Net na de Breaker weg, aan de zelfde kant tegen de bosjes aan die je in de 2e link kan zien.
Vorig jaar is deze weg opnieuw aangelegd, en er zit nu een dubbele doorgetrokken streep in het midden.

Voor het overzicht: Ik kwam van onder naar boven gereden zeg maar.

Overview, verouderd, huidige situatie is met dubbele doorgetrokken streep.
Google Maps

Plek waar ik het in de berm zag staan:
Google Maps

Ik kan me op de parallelweg dus geen busje herinneren.
 
Laatst bewerkt:
Kan je ook gewoon niet verschijnen? Dan staat toch ook niet vast of je wel of niet gereden hebt?

Nee. Als je verstek laat gaan vonnist de rechter meestal conform de eis van de OvJ, en die is niet mild. En dat is nou het kantongerecht, waar de focus meer ligt op aantallen dan op foutloze rechtspraak. Gelukkig heb je (tot nu toe) gewoon recht op een beroepsprocedure waarna je zaak behandeld wordt door een meervoudige kamer. Laat je dus niet afschepen. :)
 
Laatst bewerkt:
als je verder geen registratie waardige dingen hebt gedaan tot nu toe zal het echt wel mee vallen hoor ;)

minder dan 70 te hard levert je alleen een voorwaardelijk op.
ik zelf ben wel aangehouden de eerste keer, 64 te hard opeen 80 weg. het was vrijdag.
mee kunnen rijden met een collega die dag terug en maandag weer heen. toen 2 dagen met de trein en woensdag ben ik weer op de motor gestapt om het bbw op te halen :)
en "maar" 470 euro boete

En wanneer was dat?

Bij 50 te hard ben je hem bij staandehouding kwijt, zo niet dan blijft het meestal voorwaardelijk, tenzij binnen de bebouwde kom, ben je hem ook kwijt.

Bovendien ben je hem tegenwoordig zowiesow 2 maanden kwijt, en als er binnen die tijd geen zitting is krijg je hem weer terug tot aan de zitting, waar hij alsnog ingevorderd kan worden.

En het boetebedrag ligt tegenwoordig meer richting de 800€ en een EMG als het binnen de bebouwde kom is.

Bovenstaande is allemaal op basis van een schoon verleden.
 
Laatst bewerkt:
En wanneer was dat?

Bij 50 te hard ben je hem bij staandehouding kwijt, zo niet dan blijft het meestal voorwaardelijk, tenzij binnen de bebouwde kom, ben je hem ook kwijt.

Bovendien ben je hem tegenwoordig zowiesow 2 maanden kwijt, en als er binnen die tijd geen zitting is krijg je hem weer terug tot aan de zitting, waar hij alsnog ingevorderd kan worden.

En het boetebedrag ligt tegenwoordig meer richting de 800€ en een EMG als het binnen de bebouwde kom is.

Bovenstaande is allemaal op basis van een schoon verleden.

hoe? als TS niet is staandegehouden lijkt het me moeilijk vorderen, daarnaast moet eerst onomstotelijk vaststaan dat TS de bestuurder was van deze kentekenhouder/kenteken.
mocht dit niet duidelijk zijn hoe willen ze dan vorderen/innemen?

EMG kan je ook nooit opgelegd krijgen met bovenstaande situatie, geloof ik helemaal niets van. Een EMG kan alleen opgelegd worden door een "ambtenaar in functie mét staandehouding" je kan geen EMG krijgen door ergens als een debiel te rijden en ze alleen je kenteken noteren. :N :z Juridisch • Flitsservice.nl

TS [Stefan] kan zijn RBW nooit kwijt zijn door een mobiele flitser zonder staandehouding buiten de BBK. Het rijbewijs moet namelijk voor getekend worden en krijg je een ontvangstbewijs voor, het bewijs dat de lange arm der wet jouw RBW in bezit heeft/ingevorderd. Hierna mag je natuurlijk uiteraard niet meer rijden, welke categorie dan ook.

dat ie daarvoor wél een hele flinke € € duw kan krijgen lijkt me wel duidelijk. O-)


Wanneer wordt mijn rijbewijs ingevorderd?


en de laatste wat het flitsverhaal ontkracht op grond;
FOK.nl cookie-informatie
 
Laatst bewerkt:
TS hou je hoofd koel. Ik ken het. Met dik 70 te hard langs een mobiele flitser. Heb er veel stress om gehad. Bleek ik van voren geflitst te zijn.

Sterkte en mijn verhaaltje had ik toendertijd al klaar voor de rechter. Klinkt misschien raar maar bekennen was echt geen optie met de huidige bedragen en cursus etc
 
Op deze plek was het.
Net na de Breaker weg, aan de zelfde kant tegen de bosjes aan die je in de 2e link kan zien.
Vorig jaar is deze weg opnieuw aangelegd, en er zit nu een dubbele doorgetrokken streep in het midden.

Voor het overzicht: Ik kwam van onder naar boven gereden zeg maar.

Overview, verouderd, huidige situatie is met dubbele doorgetrokken streep.
Google Maps

Plek waar ik het in de berm zag staan:
Google Maps

Ik kan me op de parallelweg dus geen busje herinneren.

Heel vaag inderdaad, heel onlogisch om daar je camera de verkeerde kant op te richten :/

Maar buiten dat, het is nooit slim om bij een kruising 150 te gaan rijden he ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan