Vraag over koppeling

Erres454

Rookie
3 jul 2012
18
0
Lelystad
Eerst zal ik mij even voorstellen.

Ik ben Robby en ben 25 jaar woonachtig in Lelystad en heb nu sinds een 3 weken mijn motor rijbewijs.

De motor die ik rij is een Kawadaki LTD 450 uit '84. Aan het uiterlijk van de motor is veel aangepast. Als je Facebook heb Zie:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.222299901216060.47089.100003081559608&type=3

Er moeten alleen nog een paar foto's bij, want hij is nu zo goed als af.

Nu mijn vraag :)

Ik heb de motor rijdend weggezet en gelukkig start de motor ook nog steeds en blijft ook goed lopen.

Het probleem dat ik nu ondervindt zit hem in de koppeling ( hier heb ik niets aan aangepast ). Als de motor in zijn 1e versnelling staat en ik hou de koppeling ingedrukt, kan ik niet met de motor lopen. Hetzelfde wanneer de motor draait in zijn vrij, ik druk de koppeling in, zet de motor in zn 1 en hij valt gelijk uit.

De Koppeling lijkt het dus helemaal niet meer te doen.

Als ik de koppeling inknijp dan beweegt de koppeling wel. Als ik de dop eraf haal voor het bijvullen van de olie dan zie ik ook de koppeling een kleine cm uitschuiven wanneer ik de hendel inknijp.

Het enige wat ik heb gedaan aan het blok zelf is de Olie vervangen + filter.

Waarom doet mijn koppeling het niet?
 
van 2 maanden stilstaan krijg je niet zo snel klevende platen of je moet er veel te veel olie in hebben gegooid met de oliewissel.
als de koppeling niet vrijkomt en je zet dan de motor draaiende in de 1e, dan moet je echt wel het een en ander horen aan gekraak en de motor springt iets vooruit.
als dat niet het geval is, dan denk ik eerder dat de schakelaar van de zijstandaard niet meer werkt, of de koppelingsschakelaar is niet goed.
beide kun je loskoppelen en doorverbinden.
en volgens mij zit er ook nog een junctionbox op, die de logica regelt van wel of niet starten.
en die gaat ook nogal eens stuk.

bedankt voor je bericht.

De motor start zonder problemen wanneer hij in zijn vrij staat. Staat de motor in de 1e en ik hou de koppeling in, dan schiet de motor idd een stuk naar voren.

Volgens mij reageert de koppeling toch niet op die schakelaars? Die schakelaars zijn er toch alleen zodat de motor niet kan starten wanneer 1 van deze geen contact maakt.

starten van de motor is geen probleem
 
  1. Motor (+koppeling) werkte prima.
  2. Je doet wat onderhoud incl olie wisselen, gebruikt synthetische olie.
  3. Rijdt er niet mee, maar wel paar keer gestart (=Olie komt overal terecht)
  4. Koppeling plakt als een gek bij eerst keer 'echt' gebruik.

Klopt dat? Dan zou ik toch zeggen dat...
 
Laatst bewerkt:
ik even als een malle die motor heen en weer moet duwen en trekken totdat los schiet?

Hij doet het! :D

Het is wel duidelijk dat ik nog wat te leren heb.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan