Vraag over ledje (venstertje) Yamaha R-1 ????

Saluti di Monstro

MF veteraan
15 sep 2005
4.833
5
Kop van NH
Beste motorvrienden,

Ik ben sinds een aantal dagen de gelukkige bezitter van een R-1 uit 2005.
Helaas heb ik geen boekje erbij, dus kan ik het niet opzoeken.

Rond de 8000 toeren gaat het witte ronde ledje (venstertje van plm 1 cm doorsnede) aan en blijft branden totdat de toeren weer onder de 8000 zit.

Ik heb ooit eens een Apriliia Tuono gehad en die gaf dit aan om zijn maximale bereikte vermogen aan te geven.

Nu het pas echt hard gaat bij de R-1 boven de 8000 toeren en dus zijn maximale vermogen nog niet is bereikt, kan dit niet een Aprilla-functie zijn...

Wie weet wat dit is, kan zijn en/of kan betekenen....


Graag hoor ik van jullie !

Vriendelijke motorgroeten,

Rob
 
Bij een aprilia is dit een instelbaar schakellichtje. Zal bij R1 ook wel zo zijn, heb wel eens op een R6 gereden die het ook had. Vraag het anders even in het R1 topic.
 
Excuus voor het plaatsen in de verkeerde rubriek, echter ben ik als gebruiker van deze medium nog "onervaren"...
Als ik dit zelf kan verplaatsen naar de juiste rubriek, vertel mij hoe en zal dit onverwijlt doen, anders wellicht de beheerder van dit forum ?

Met excuus !

Rob
 
Excuus voor het plaatsen in de verkeerde rubriek, echter ben ik als gebruiker van deze medium nog "onervaren"...
Als ik dit zelf kan verplaatsen naar de juiste rubriek, vertel mij hoe en zal dit onverwijlt doen, anders wellicht de beheerder van dit forum ?

Met excuus !

Rob
Is al gebeurd. ;)
 
Het is een instelbaar schakellicht. Je kunt instellen bij welk toerental 'ie aan gaat en of ie knippert of continue brandt.

Ik weet uit mijn hoofd niet meer hoe je hem kunt programmeren. Het gaat in iedergeval via die twee knopjes op het dashboard. Heb die van mij (R6 dan wel, maar werkt als het goed is hetzelfde) een jaar geleden voor het laatst ingesteld en verder ben ik er niet meer aan geweest.

Als je de handleiding erbij hebt... Daar staat het in iedergeval in. Anders wil ik vanavond wel even in mijn R6 handleiding kijken. Grote kans dat het voor de R1 exact hetzelfde werkt.
 
Laatst bewerkt:
Fragdaddy bedankt voor je snelle reactie.... ik maakte me al zorgen over een mogelijk defect... Immers zijn controlelanpjes daar doorgaans voor...
Nu nog uitzoeken hoe... maar dan zal ik proberen bij Yamaha Nederland te Schipholrijk een instruktieboekje te bestellen :]

Motorgroeten !

Rob
 
Gefeliciteerd met je neiuwe aanwinst. Zal je zeker geen spijt van krijgen!!!

Dat lampje wat je bedoelt is het "schakel indicatie lampje".
Deze kan je instellen dat hij moet gaan knipperen / branden, van wanneer en tot wanneer je een bepaald aantal toeren rijdt.

Hoe in te stellen:
-contact uit
-bovenste knopje ingedrukt houden (van die 2 knopjes op je dashbord)
-contact aan
-dan zie je je tellers bewegen, of iig iets gebeuren waardoor hij aangeeft dat je in het menu zit.
-bovenste knopje loslaten
-nu kan je met het onderste knopje de instellingen veranderen en met het bovenste knopje door het menu wandelen.
Hier verander je onder andere de sterkte van het blauwe licht, sterkte van het witte schakel indicatie licht, of je schakel indicatie lampje moet knipperen of blijven branden, wanneer je schakel indicatie lampje aan moet, wanneer je schakel indicatie lampje uit moet.

Gewoon even door het menu gaan en op de knopjes drukken, dan zie je het vanzelf.

Tip van flip: Hou deze topic in de gaten:
R1 2004 / 2005 / 2006 (deel 4) !!
 
Geweldig SamiR !

bedankt voor de uitvoerige uitleg... ik ga vanavond thuis ff proberen...

:} dankbare én trotse R-1 bezitter...

Tja vele fietsen gehad, bijna al 25 totaal... (ook ooit een wat moeilijk doseerbare R-1 uit 1998...
Deze is smeerbaar, ook qua vermogen... en bijna net zo leuk als mijn Tricker (zie www.tricker.nl)

Nu nog vele wensen, solosetcover, polijsten van velgen, termignoni uitlaatsysteem, ander kuipruitje, andere boutjes en ga zo maar door....

ga ook meteen de r-1 topic lezen...smullen

Motorgroeten

Rob
 
Geweldig SamiR !

bedankt voor de uitvoerige uitleg... ik ga vanavond thuis ff proberen...

:} dankbare én trotse R-1 bezitter...

Tja vele fietsen gehad, bijna al 25 totaal... (ook ooit een wat moeilijk doseerbare R-1 uit 1998...
Deze is smeerbaar, ook qua vermogen... en bijna net zo leuk als mijn Tricker (zie www.tricker.nl)

Nu nog vele wensen, solosetcover, polijsten van velgen, termignoni uitlaatsysteem, ander kuipruitje, andere boutjes en ga zo maar door....

ga ook meteen de r-1 topic lezen...smullen

Motorgroeten

Rob

klinkt goed rob.
Heb je ook nog een fotootje van je fiets? is wel leuk om ff je aanwinst te showen natuurlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan