Vraag over mengen van tweetaktolie en benzine

250cc

Rookie
12 jun 2015
2
0
Hallo
Ik heb een vraagje
Ik heb een nieuwe honda cr250 2 tak gekocht van het bouwjaar 2001 nou heb ik gehoord dat je benzine met olie moet mixen nauw weet ik niet hoe ik dat moet doen en wat de besten olie is voor mijn crossmotor en hoe ik hem de besten kan mixen? Zelf in de jerryken mixen of in de tank zelf?
Stel je voor ik tank 10 liter benzine in een jerryken hoeveel olie moet ik er bij schuden
Zou Iemand mij kunnen helpen aub alvast bedankt!!
 
Nauw, eerst ff olie in emmer doen.
Let op! Moet linksdraaiende 10w40 zijn liefst van castrol.
Dan gooi benzine bij, mag ook diesel zijn maakt geen moer uit.
Dan pak de staafmixer van mams, vrouw, vriendin of schandknaap.
Dan flink roeren op hoog toerental, wel rechtsom.
Dan 2 uur laten rijzen en in motor gooien via plug onder op blok, wel ff motor omdraaien.
M.a.w. doe maar wat.
Succes.
 
Hallo
Ik heb een vraagje
Ik heb een nieuwe honda cr250 2 tak gekocht van het bouwjaar 2001 nou heb ik gehoord dat je benzine met olie moet mixen nauw weet ik niet hoe ik dat moet doen en wat de besten olie is voor mijn crossmotor en hoe ik hem de besten kan mixen? Zelf in de jerryken mixen of in de tank zelf?
Stel je voor ik tank 10 liter benzine in een jerryken hoeveel olie moet ik er bij schuden
Zou Iemand mij kunnen helpen aub alvast bedankt!!

hoi ,om je even echt op weg te helpen het volgende:

ik gooi altijd 5 liter bp 98 in een jerryCan
dan doe ik 125 cc olie erbij
dat is dus de mengverhouding 1:40

ff schudden en klaar ben je

beste olie is volgens iedereen een ander merk

maar ik heb putoline MX5 ,blauwe 2takt mengsmerings olie
 
hoi ,om je even echt op weg te helpen het volgende:

ik gooi altijd 5 liter bp 98 in een jerryCan
dan doe ik 125 cc olie erbij
dat is dus de mengverhouding 1:40

ff schudden en klaar ben je

beste olie is volgens iedereen een ander merk

maar ik heb putoline MX5 ,blauwe 2takt mengsmerings olie
Dit dus.
 
Hallo
Ik heb een vraagje
Ik heb een nieuwe honda cr250 2 tak gekocht van het bouwjaar 2001 nou heb ik gehoord dat je benzine met olie moet mixen nauw weet ik niet hoe ik dat moet doen en wat de besten olie is voor mijn crossmotor en hoe ik hem de besten kan mixen? Zelf in de jerryken mixen of in de tank zelf?
Stel je voor ik tank 10 liter benzine in een jerryken hoeveel olie moet ik er bij schuden
Zou Iemand mij kunnen helpen aub alvast bedankt!!
Allereerst welkom op MF. Waar zinnige antwoorden voor een leek moeilijk te onderscheiden zijn van onzinantwoorden. Waar het heel erg helpt als je een goede titel gebruikt. "Help" kan iedereen er wel boven zetten, als hij een probleem heeft. En op vrijdag (= meligdag) krijg je dan deze reacties.
;)
 
Eerst de olie in een jerrycan dan de brandsof er op dan mengt de 2t olie van zelf.
Verhouding kan zijn een op 40 a 50 , het beste vragen de vorige eigenaar wat die mengde
 
Eerst weten welke meng verhouding moet hebben.

Stel 1 op 40, betekend 1 liter olie op 40 liter benzine.
Stel je hebt een 5 liter jerrycan, vul je met 5 liter benzine, dus niet vol!

Nu komt het rekenen.
1 op 40 en een 5 liter jerrycan, 40/5 is 8
Nu deel je 1 liter olie door 8, 1000ml/8 = 125ml.

Haal een maatbeker en doe daar 125ml olie in en meng dat met je benzine.
Goed schudden!

Ook als het in de tank zit je motor even heen en weer schudden, zo ver dat lukt, voor je gaat rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan