Vraag over metallic spuiten icm stickers en blanke lak

daan96

Die hard MF'er
31 okt 2019
632
406
Achterhoek
Heren (of dames) wie kan mij uit de brand helpen.

Ik ben bezig met het opbouwen van cafe racer.
Graag wil ik mijn tank en zitje nu metallic grijs spuiten.
Nu wil ik graag de tank voorzien van zwarte stickers. Bij een basis lak zou ik na de kleur lak laag de lak ligt waterproof terug kunnen schuren,
vervolgens stickers plakken en vervolgens blanke lak zetten. Hierna wel even weer waterproofschuren en polijsten natuurlijk.

Echter bij het spuiten van metallic kan ik geloof ik na de kleurlak niet terugschuren ivm de metallic deeltjes?
Normaal wordt hier de blanke lak vlak na het opdrogen van de kleurlak dus gezet zonder terug te schuren.

Hoe ga ik nu het beste te werk als ik graag tussen de metallic kleurlak en mijn blanke lak graag de stickers wil?
Wachten tot de kleur lak is op gedroogd, dan stickeren en dan direct blanke lak zetten?
Of zeggen jullie toch lekker de stickers over de blanke lak plakken?

Andere tips voor het zelf spuiten zijn ook welkom! Ik overweeg nog om het eerst met spuitbussen te proberen
of direct een nieuw spuitpistool aan te schaffen en het met de compressor te doen..

Groetjes Daan
 
Laagjes:
- Epoxy primer
- Metallic lak
- Stickers plakken
- 2K clearcoat (3 of 4 lagen)

dan wetsanden en polijsten

Moet het zelf ook nog proberen, maar ik ga geen stickers plakken :)

PS: als je met een spuitpistool gaat werken, best ook een filter plaatsen, je wil geen water of compressorolie in je verf gemengd hebben!
 
Daan, je kan gewoon spuitbussies 2K kopen hoor

Is al dat geschuur na de éérste laklaag niet geheel overbodig???
 
je kan gewoon de basislak zilver direct aflakken en dan later wetsanden korrel 1200. dan de stickers plakken, ontvetten en aflakken 2k. succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan