vraag over mogelijke aankoop Yamaha Super Tenere 1200

Raggeraar

MF'er
16 mei 2005
100
9
Soest
Hallo guys.

Ik ben op zoek naar een Yamaha Super Tenere 1200. Ik zal jullie niet lastig vallen met de vraag waarom.
Maar ik zie momenteel een ST1200 te koop staan bij Solo moto in Tiel.
Prijs is een stuk lager, omdat ze een probleem hebben waar ze zelf niet uit komen.
RIDE BY WIRE STORING. Dit lijkt me nogal een risico.
Ze vragen er 6750 (2011 model 31.514 km) voor.
Nu heb ik een redelijke reparatie kennis. Maar als ik dit zo hoor denk ik gelijk. Kan wel een boordcomputer probleem zijn.
Gaat wss veel kosten bij een officiele Yamaha dealer.
Bij Rouvoet Motoren in Hilversum hebben ze er 1 staan (met extra kofferset) voor 7950. 2011 model met 91.524 km op de klok
Wat denken jullie ? Mijn gevoel zegt dat ik weg moet lopen bij die van 6750 met dat ride-by-wire probleem.....

op youtube is zelfs een filmpje over dit YCC-T systeem:
Niet voor de beginner dus....
 
Laatst bewerkt:
Motorzaak met opgeleide mensen en x jaar ervaring krijgen het niet opgelost. Dan lukt jou dat ook niet met een magisch you tube tutorial filmpje.

Of veel geld uitgeven aan herstel of nog even doorsparen dus
 
Tsja, dat was mijn gedachte ook. Als een motorzaak het al niet weet, dan is de kans dat ik het zelf kan fixen ook gering. Misschien hebben ze niet de juiste test apparatuur. Misschien is wel de ecu kapot, en dan wordt het een dure fix.
Maar voor € 1200 meer ga ik wel naar een motor uitkijken die dit probleem niet heeft.
Die motorzaak in Hilversum heb ik al benaderd. De 2 motoren die ik nu heb staan probeer ik bij hun in te ruilen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan