vraag over olie verversen

BIKERboy

Die hard MF'er
20 nov 2002
552
0
venray
ik heb laatst mijn olie+oliefiter ververst. (fireblade)
dit is allemaal wel goed gegaan, alleen ben ik 1 klein dingetje vergeten |(
dat koperen ringetje wat om de aftapplug zit.
maar hij lekt niet ook niet als ik hem warm laat lopen zodat de olie wat dunner word.

wat kan ik het beste doen 1: weer overnieuw beginnen en die ring ertussen zetten?
2: of zo laten?

is die ring er alleen maar als pakking of voorkomt hij ook het lostrillen van de bout???
 
als je een bbetje snelle reflexen hebt zo ik even kijken of je nog wat olie over hebt, dan die bout los draaien met een teiltje eronder gouw je vinger erop dan ringetje om de bout en de bout weer terug draaien....
natuurlijk allemaal met een koude motor


moet wel lukken succes.
 
Als het niet lekt zou ik het gewoon laten zitten... Af en toe controleren...

Je hebt gewoon mazzel dat de vlakken van de onderkant van de boutkop en de onderkant van je carter mooi schoon en vlak zijn. Daarom lekt ie niet.

Terugkieperen zou ik niet doen iig.
 
Als je besluit de olie er weer in te gooien, de motor eerst goed schoonmaken van onderen, anders heb je zo het zand en andere troep wat tussen en rond je uitlaat pijpen zit in het teiltje liggen.

Ik zou trouwens de vinger methode eerst proberen, en dan bijvullen met nieuwe olie.
 
vinger methode, als je erg veel olie verliest is dat jammer, er zijn oliezeefjes in de handel. werken erg goed en zijn niet duur, tenminste voor hydroliek, dus moet voor gewone olie ook werken.
Liever niet terug gooien, maar als het niet anders kan is dit een goeie optie. Die ring moet in elk geval terug.
 
Zoals Paul ook al zei: lekker laten zitten! Ik heb ook 5500 km zonder ringetje rondgereden. Toen ik ging vervangen bleek er geen ringetje op te zitten, heeft nooit gelekt. Bij de volgende verversing wel een ringetje erop zetten. Hou, nu je dit weet, wel een beetje in de gaten of hij niet lekt.
 
Gewoon die bout eruit draaien, schone teil eronder, vinger erop, bout terugdraaien met ringetje en de olie even terugflikkeren. Gebruik wel even een schone teil/opvangbak en niet het zandbakemmertje van je broertje... Die olie is echt niet meteen verneukt hoor, 't is toch nieuwe! |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan