Vraag over onbekend benzine darmpje

25 jul 2020
13
1
Ik zou graag een andere benzine tank op mijn motor willen steken ma heb toch een vraag over wat dit darmpje precies is want hij komt onderaan uit de benzinetank om vervolgens naar een cilinder te gaan en van die cilinder rechtstreeks naar de carburateur te gaan. Mijn vraag is waar deze voor dient en hoe deze werkt. Ook heb ik op mijn tank een kraantje met ON/PRI/RES opstaan en de nieuwe tank zou deze niet hebben hoe kan ik dit probleem oplossen en hoe werkt dit precies
 

Bijlagen

  • BBC2FD68-C88F-4837-9676-73DB0ADFC649.jpeg
    BBC2FD68-C88F-4837-9676-73DB0ADFC649.jpeg
    297,2 KB · Weergaven: 8
  • 04578B33-BE98-462D-9F44-219A625F41C9.jpeg
    04578B33-BE98-462D-9F44-219A625F41C9.jpeg
    261,1 KB · Weergaven: 9
Oplossing
Dat slangetje trekt via het vacuum dat in het spruitstuk heerst een membraampje op dat de benzinekraan opent, als de motor niet loopt is er geen vacuum en is de kraan dicht. je kan een kraantje met ON RES en OFF gebruiken, dan kan het cilindertje en de slangetjes komen te vervallen, wel het tuutje op het spruitstuk afdichten. Je hoeft dan geen PRI kraantje te installeren, als dat uberhaupt al bestaat.
In Theorie Pulse Air System voor Belgie gewoon weg gelaten worden
In prractijk kan dat voor hoofd brekers zorgen om alles te werken je hebt namelijk te maken met gaten in je inlaat , uitlaat tank en ik zal nog wel wat vergeten die afdoende gedicht moeten worden en dan afwachten of de afstelling van de motor nog goed is gebleven
Ik heb geen idee en welke mate die americaanse onzin invloed heeft op je carb afstelling .
Dus voor je gaat verwijderen eerst zeker weten wat het met de rest doet
Jaren 80 Californiaspaghetti kun je er rustig afhalen.
Dat veroorzaakt na 30-40 jaar juist problemen door mechanische lekkende afsluitertjes/klepjes, dichtgeslipt koolstoffilter en lekkende slangetjes.
Deze systemen zijn bedoeld om schadelijke dampen terug te voeren in het systeem, zodat het verbrand word.
Alle Amerikaanse staten kenden voornamelijk de onluchting van het carter, de ontluchting zit dan aangesloten op het luchtfilterhuis. (Europa en de rest van de wereld ook trouwens)
In de staat Californië ging men verder, ook de ontluchting van de benzinetank zit aangesloten op de carburateurs, en er kan een systeem zijn die zuurstof injecteert in de uitlaat zodat onverbrande benzine alsnog ontbrand.
Dit zijn dus geen systemen om de motor zuiniger te laten lopen, maar puur om schadelijke stoffen te verbranden.

Vaak zijn de sproeiers ook een maatje kleiner, dat klopt.
Toch is een maatje groter niet altijd noodzakelijk qua te arm lopen/schade aan het motorblok, heb ik wel eens gelezen. Er zit natuurlijk altijd wat verschil onderling qua motorblok en carburateurs. Hele kleine mechanische verschillen/maattoleranties.
Maar dat heb ik dus uit de tweede hand, en bij een ander merk/model.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan