Vraag over onbekend benzine darmpje

25 jul 2020
13
1
Ik zou graag een andere benzine tank op mijn motor willen steken ma heb toch een vraag over wat dit darmpje precies is want hij komt onderaan uit de benzinetank om vervolgens naar een cilinder te gaan en van die cilinder rechtstreeks naar de carburateur te gaan. Mijn vraag is waar deze voor dient en hoe deze werkt. Ook heb ik op mijn tank een kraantje met ON/PRI/RES opstaan en de nieuwe tank zou deze niet hebben hoe kan ik dit probleem oplossen en hoe werkt dit precies
 

Bijlagen

  • BBC2FD68-C88F-4837-9676-73DB0ADFC649.jpeg
    BBC2FD68-C88F-4837-9676-73DB0ADFC649.jpeg
    297,2 KB · Weergaven: 8
  • 04578B33-BE98-462D-9F44-219A625F41C9.jpeg
    04578B33-BE98-462D-9F44-219A625F41C9.jpeg
    261,1 KB · Weergaven: 9
Oplossing
Dat slangetje trekt via het vacuum dat in het spruitstuk heerst een membraampje op dat de benzinekraan opent, als de motor niet loopt is er geen vacuum en is de kraan dicht. je kan een kraantje met ON RES en OFF gebruiken, dan kan het cilindertje en de slangetjes komen te vervallen, wel het tuutje op het spruitstuk afdichten. Je hoeft dan geen PRI kraantje te installeren, als dat uberhaupt al bestaat.
Ik meen een USA model te zien, die cannister is een koolstofpatroon om benzinedampen op te slaan en af te voeren .
Kraantje zou ik wel met dezelfde functies pakken.
On- zegt t al is vacuüm gestuurd
Pri- laat doorlopen ook zonder draaiende motor
Res- reserve
 
Dat zwarte cilindervormige ding is hoogstwaarschijnlijk een brandstof/acceleratiepompje. Zie reactie hierboven :9
De benzinekraan zal wel een vacuüm gestuurde zijn. ON betekent aan (op het moment dat de motor draait wordt het vacuüm, wat in de inlaat ontstaat, gebruikt om de bezinekraan te openen. PRI is een 'prime' stand (benzinekraan staat open, waarbij het vacuüm gedeelte omzeilt wordt, waardoor er alvast benzine je carburateur in kan stromen op het moment dat de motor al even stilstaat en de benzine uit de carburateur is verdampt). RES is de reservestand (wanneer het tijd wordt om hier een beroep op te doen, zsm een tankstation opzoeken).
PRI alleen gebruiken dus voor het starten. Even 10 a 15 seconden moet genoeg zijn. Over het algemeen de kraan op ON laten staan, dan gaat het goed.
 
Bedankt voor de snelle reacties. Voor het benzine kraantje denk ik wel dat ik het 100 procent snap (dus een kraantje met ON en RES en dan een 2e kraantje voor PRI zou voldoende zijn?) en het is inderdaad een Amerikaans model. Maar voor het darmpje snap ik nog niet zo goed en moet deze benzine kunnen happen of de dampen (boven of onderaan de tank aangesloten)
 
Dat slangetje trekt via het vacuum dat in het spruitstuk heerst een membraampje op dat de benzinekraan opent, als de motor niet loopt is er geen vacuum en is de kraan dicht. je kan een kraantje met ON RES en OFF gebruiken, dan kan het cilindertje en de slangetjes komen te vervallen, wel het tuutje op het spruitstuk afdichten. Je hoeft dan geen PRI kraantje te installeren, als dat uberhaupt al bestaat.
 
Oplossing
Dat slangetje trekt via het vacuum dat in het spruitstuk heerst een membraampje op dat de benzinekraan opent, als de motor niet loopt is er geen vacuum en is de kraan dicht. je kan een kraantje met ON RES en OFF gebruiken, dan kan het cilindertje en de slangetjes komen te vervallen, wel het tuutje op het spruitstuk afdichten. Je hoeft dan geen PRI kraantje te installeren, als dat uberhaupt al bestaat.
Dit is echt hetgene dat ik moest weten bedankt
 
Dat is het dan ook. Beter een handbediend kraantje erop zetten, het voorkomt ook, dat als het membraan gaat lekken, je blok volloopt met benzine.
Met alle gevolgen van dien als je het niet doorhebt.
 
Bij mijn weten hebben de 700 en 750 een gewone benzinekraan. On-Off-Res.
De 1000 en de 1100 hebben wel een vacuümbediende benzinekraan, echter hebben die een reservetank in het frame die je bedient met een schakelaar.
 
Bij mijn weten hebben de 700 en 750 een gewone benzinekraan. On-Off-Res.
De 1000 en de 1100 hebben wel een vacuümbediende benzinekraan, echter hebben die een reservetank in het frame die je bedient met een schakelaar.
Ja kan zijn natuurlijk, dan zou dit foute info zijn.
Ook heb ik op mijn tank een kraantje met ON/PRI/RES opstaan
Maar het is zo'n Californische uitvoering, dat kan dan wel weer anders zijn.
 
Ik heb nog een vraagje nu dat ik een ander kraantje heb zonder PRI heb ik ook een aansluiting minder op men kraantje. Deze extra aansluiting gaat naar een bakje links bij mij op de motor deze gaat vanuit dit bakje naar de voorste sproeikop. Ook komen er 2 dikke kabels van onder uit het bakje die rechtstreeks naar de cilinder gaan bij de uitlaat opening. Nu is mijn vraag wat doet deze precies en kan deze eventueel weg gelaten worden want het is wel een hele blok dat eraan hangt
 

Bijlagen

  • 6F63D8E2-A1EC-4D45-B88A-9AF845204CAD.jpeg
    6F63D8E2-A1EC-4D45-B88A-9AF845204CAD.jpeg
    96,9 KB · Weergaven: 4
Jij hebt een motor die voldoet aan de allerstrengste Amerikaanse eisen, die van Californië. Ten eerste, wat jij dikke kabels noemt, zijn slangen of buisjes die vlak na de uitlaatslag vanuit het luchtfilter verse lucht de uitlaat in zuigt door de onderdruk in de uitlaat dat niet verbrand mengsel alsnog laat verbranden. Dat systeem wordt vaak Pulse Air System genoemd en moet elke motor voor Amerika hebben. Dat dunne slangetje (darmpje) dat vanaf je benzinetank naar het luchtfilter loopt zuigt de benzinedamp uit de tank op laat dat ook verbranden. Dat laatste is een eis die Californië stelt.
 
Jij hebt een motor die voldoet aan de allerstrengste Amerikaanse eisen, die van Californië. Ten eerste, wat jij dikke kabels noemt, zijn slangen of buisjes die vlak na de uitlaatslag vanuit het luchtfilter verse lucht de uitlaat in zuigt door de onderdruk in de uitlaat dat niet verbrand mengsel alsnog laat verbranden. Dat systeem wordt vaak Pulse Air System genoemd en moet elke motor voor Amerika hebben. Dat dunne slangetje (darmpje) dat vanaf je benzinetank naar het luchtfilter loopt zuigt de benzinedamp uit de tank op laat dat ook verbranden. Dat laatste is een eis die Californië stelt.
Dus ik kan het bakje (Pulse Air System) gewoon er af halen zonder dat het systeem verhinderd word ? Of is dit ook verplicht in België ?
 
Er zijn nog steeds twee dingen die door elkaar lopen.
dus niks slopen voor het mij en anderen duidelijk is wat er nu eigenlijk los ist
 
In Theorie Pulse Air System voor Belgie gewoon weg gelaten worden
In prractijk kan dat voor hoofd brekers zorgen om alles te werken je hebt namelijk te maken met gaten in je inlaat , uitlaat tank en ik zal nog wel wat vergeten die afdoende gedicht moeten worden en dan afwachten of de afstelling van de motor nog goed is gebleven
Ik heb geen idee en welke mate die americaanse onzin invloed heeft op je carb afstelling .
Dus voor je gaat verwijderen eerst zeker weten wat het met de rest doet
 
In Theorie Pulse Air System voor Belgie gewoon weg gelaten worden
In prractijk kan dat voor hoofd brekers zorgen om alles te werken je hebt namelijk te maken met gaten in je inlaat , uitlaat tank en ik zal nog wel wat vergeten die afdoende gedicht moeten worden en dan afwachten of de afstelling van de motor nog goed is gebleven
Ik heb geen idee en welke mate die americaanse onzin invloed heeft op je carb afstelling .
Dus voor je gaat verwijderen eerst zeker weten wat het met de rest doet
De carburateurs moet ik nog afstellen want ze zijn geen 100 procent juist dus dat is geen probleem. Dus als ik de cilinder van de benzine tank verwijder en goed afdicht en het bakje verwijder en die ook afdicht aan de cilinderkoppen en de sproeikop dan zou deze zonder probleem nog altijd moeten werken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan