vraag over oudere motor

t.i.m.o.n

MF veteraan
13 mrt 2005
2.981
256
Rhenen
hallo

Misschien een stomme vraag
omdat ik momenteel bijna niet meer rij vanwege de kids en andere hobby's wil ik een wat oudere goedkopere motor kopen.
Ik gebruik de motor dan af en toe tijdens een avondritje en dan is het ook wat minder erg als er een keer een krasje op komt in mijn overvolle schuur haha.
Mijn oog valt op een CBR 600 F in goede technische staat die ik van een mooi prijsje kan overkopen.
Ik weet dat dit hele betrouwbare motoren zijn. Ik weet ook wel op wat voor zaken ik moet letten. Waar ik alleen mee zit is het volgende. Is er een grote kans dat bepaalde pakkingen zoals koppakking, voetpakking etc. sneller slijten of lek zijn wanneer een motor al wat ouder is (95) Of slijt een goede pakking van Honda niet zo snel?
 
Dank allen! er zijn veel alternatieven. ik heb nu een gsx 750 f. ook niet de jongste motor maar ik wil een kleinere motor, gsx 750 vind ik net te lomp voor af en toe een avondritje. ik hoef er namelijk geen woon werkverkeer meer mee te doen.
cbr 600 f heb ik ook altijd een tijdloos model gevonden.
Is een cbr zoveel kleiner dan?
 
Mijn eerste motor (CB 400 F) was 10 jaar toen ik hem kocht. Dat vond ik toen oud. Nu zou ik gerust een veel oudere motor kopen. Ik ken de CBR niet goed, de CBF wel. Die zou ik, mits goed onderhouden, blind kopen. Eens per maand een rit van minstens 25 km zou ik zeggen, als je de accu, afdichtingen, olie etc. goed wilt houden. Dat is beter dan dagelijks 5 km.
 
Dan ga ik er vooralsnog vanuit dat het niet waar is.
Ik heb nog wel ergens een dellorto met kunststof vlotterbak liggen. Ik zal eens kijken wat die van e10 vind

Ik heb hier een sevenfifty uit 94 die op e10 dusdanig beroerd wil starten en het verbruik dusdanig toeneemt dat ik op super rij er mee.

Op super start en rijd deze motor perfect.

Dat is mijn persoonlijke ervaring.

db
 
allen bedankt voor de leuke en nuttige reacties! Ik heb gisteren een cbr 600 f gekocht uit 1998. wat een fijne machine, lekker licht maar wel veel pit.
Rijdt naar mijn mening net zo fijn als een nieuwe:)
 

Bijlagen

  • cbr.JPG
    cbr.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 30
allen bedankt voor de leuke en nuttige reacties! Ik heb gisteren een cbr 600 f gekocht uit 1998. wat een fijne machine, lekker licht maar wel veel pit.
Rijdt naar mijn mening net zo fijn als een nieuwe:)
Veel rijplezier, en met een ‘oude’ motor rijden is niks mis mee…..enige wat anders is zijn de analoge tellers ipv een flipperkast TFT display….. _O- Ohja, je bent nu stukken goedkoper uit….;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan