vraag over Triumph Speedmaster

m_goddijn

Rookie
29 dec 2008
5
0
Hoi,

ik heb onlangs mijn rijbewijs gehaald en wil binnenkort een motor kopen. Waarschijnlijk wordt het een chopper of cruiser. Ik heb al aardig in zitten lezen op dit forum....erg handig. Ik ben er inmiddels achter dat men over het algemeen een 750 cc aanraadt om te beginnen of als je netjes met je gashendel kan omgaan tot 1100 cc. Dan heb je later ook nog wat power (inmiddels een klacht die ik van andere beginnende motorrijders heb gehoord.....had ik maar iets met net wat meer power gekocht....nou ja, het zal ook wel eigen voorkeur zijn).

Nu ben ik zelf voor de Triumph Speedmaster gevallen, erg mooie motor, 865 cc. Ik ga h'm binnenkort ook passen en misschien testrijden (want dit is ook het advies zoals ik hier heb gelezen, lijkt me ook logisch!)

Nu is mijn vraag alleen: heeft iemand ervaring met de speedmaster? En dan bedoel ik vooral: vroeger stonden de auto's en motoren uit Engeland nogal eens bekend om hun problemen; olielekje daar, startprobleempje hier. Hoe zit dat tegenwoordig? Ik heb ook op internet gelezen over 2 mensen met een speedmaster. Opeens liep ie wat minder, vervolgens helemaal niet meer. Kan natuurlijk altijd gebeuren, maar toch.

Oh ja, uiteraard heb ik het triumph topic geraadpleegd maar er staat weinig in over de speedmaster, het is ook een motor die je niet vaak ziet.

Alvast bedankt, gr. Michiel.
 
Vind het zelf een mooie cruiser, maar eigenlijk totaal geen ervaring..
Ben wel benieuwd wat hier zoal voor reacties op komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan