Vraag over uitlaat DragStar XVS1100 A

ThaFrankMan

Rookie
31 mei 2010
9
0
Deventer
Beste,

Na wat avondjes zoeken op internet weet ik inmiddels hoe je, je originele uitlaat van een DragStar iets zwaarder geluid kunt laten produceren. Wat er standaard onder ligt aan uitlaat geeft wel een heel lief geluidje. Dragpipes wil ik liever niet aanschaffen en eerst het uitboren eens proberen. Ik hoef geen gigantische herrie te produceren, maar iets zwaardere roffel mag wel.

Oke, nu mijn vraag.
Is er iemand in de buurt van mijn woonplaats (Deventer) of op leuke toer afstand die zijn originele uitlaat van een Yamaha DragStar XVS1100 of de A (classic) heeft uitgeboord? Zo ja, is het mogelijk dat ik het geluid eens kan horen zodat ik weet dat het me niet gaat tegen vallen? Waar ik een klein beetje bang voor ben is dat het naar een rotte uitlaat gaat klinken. Dan kan ik altijd nog naar dragpipes gaan kijken.

Zou het erg leuk vinden als iemand me hierbij kan helpen. Tevens leuk om een mede DragStar rijder te spreken uit de buurt 8-)

Alvast bedankt voor de reactie(s)
 
we hebben een wildstar thuis met originele uitlaten, aan de achterkant ook gaten in geboord, maar geluid is niks anders dan zonder gaten.. weet alleen niet of dit hetzelfde is als een dragstar.

wil je een vet geluid kun je het beste zoeken naar vance & Hines uitlaten.
 
Zitten daar einddempers in en verder op nog tussendempers? sloop dan de einddempers er uit, bij een Vulcan, kan je het eindplaatje wegdremelen en dan de demper er zo uittrekken

Zorg wel dat je een setje stockpipes heb liggen voor het geval dat
 
Ik had onder mijn dragstar de v&H classic 2 gehad. Voordeel is dat als je aftermarket uitlaten hebt je bij problemen altijd de orginele terug kan zetten(of als je bv wilt gaat touren in de eifel enz)

Kijk ook eens bij het forum van de DDC daar staat ook zeer veel info over het eventueel aanpassen van je uitlaten.
 
Had een 650 dragstar met geboorde gaten achterin.
Klonk niet echt veel zwaarder, meer ploffen dan stampen.

Wel beter dan origineel want origineel klinkt het TE netjes maar niet ideaal.
 
Inderdaad optie om einddemper er uit te slopen is er ook nog, maar dat is een volgende stap.
Eerst boren, dan einddemper en dan pas custom uitlaten (idd oog valt dan op Vance & Hines).
Hoe einddemper verwijderen is mij volledig duidelijk, heb ik ook een beschrijving van. Gaten boren in de uitlaat en makkelijk dichten voor het geval je in Duitsland gaat rijden heb ik ook al een leuke oplossing voor. Enige wat ik graag wil is horen hoe het gaat klinken en of het geluid me aanstaat voordat ik gaten ga boren.
In ieder geval tot zover bedankt voor de reacties.
 
De meeste op het forum van de DDC zijn later overgegaan op de aftermarket. Nadeel van de 1100 classic is dat er niet al te veel keuze is kwa uitlaat. (ff uit mijn hoofd)Van V&H heb je alleen de Classic 2, en van cobra de longshots(dacht ik) Ook highway hawk heeft er dacht ik een set van, maar deze moet zoals ze mij hebben verteld niet zo goed passen.
Volgens mij staan er filmpjes met geluid op you tube van de aangepaste uitlaten.
 
Laatst bewerkt:
Als ik die moeren losdraai van mijn einddempers, kan ik deze dan er zo trekken? of draaien?
 
Als ik die moeren losdraai van mijn einddempers, kan ik deze dan er zo trekken? of draaien?

Nee uitboren met een boor van 38mm (zo uit mijn hoofd). Heb er een handleiding van hoe je dat moet doen, maar zelf wil ik als het geluid me aanstaat eerst maar eens gaten gaan boren. Helaas nog geen reactie van een DragStar rijder, dus ik wacht nog ff af. Gaat wel snel offtopic hier op dit forum trouwens. Zeg niet dat dat niet leuk is maar valt wel op als ik hier een beetje rond snuffel.
 
Als ik die moeren losdraai van mijn einddempers, kan ik deze dan er zo trekken? of draaien?


Heb jij nog de stockpipes er onder?, dan valt er volgens mij weinig aan moeren te draaien, moet je echt even de achterkant losslijpen, dan is de einddemper er zo uit te trekken,
 
Nee, ik heb halfgedempte Silvertails.
Ik zal die dingen 's losdraaien wanneer ie weer loopt..
De moeren zitten niet voor niks dacht ik zo.


Heb jij nog de stockpipes er onder?, dan valt er volgens mij weinig aan moeren te draaien, moet je echt even de achterkant losslijpen, dan is de einddemper er zo uit te trekken,
 
Laatst bewerkt:
Anders heb ik nog wel een setje herriepijpen, met een beetje aandacht zijn ze nog mooi te maken en anders is tape een mooi verpakkingsmiddel, voor een paar tientjes (stuk of 5) kan je ze zo ophalen

PB anders maar ff
 
Als je de (dure) originele uitlaat uitboort krijg je een soort stofzuiger geluid.
Zonde van je uitlaat en een slecht geluid.
Koop een uitlaat van BSM of Laser.'
Mooi donker geluid.
full
 
Nee uitboren met een boor van 38mm (zo uit mijn hoofd).


stoere actie, 38 mm boor in je hobby boormachientje ;-)

er staat momenteel een setje laser slashcut uitlaten op marktplaats, kom je niet zo heel veel tegen en zijn ook redelijk geprijst. (overigens niet van mij of iemand die ik ken)

Ciao
 
De leo Vince Silvertails hebben al een prachtig geluid en je hoort/ ziet ze niet veel.
Ik wil alleen de dempers 's verwijderen bij wijze van proef.
Leo Vince Silvertail, V&H zijn fabrikanten die ook onderzoek in geluid steken.
Een V&H zonder einddempers klinkt nog steeds erg mooi, in tegenstelling van origineel, HH of Copbra.
Dus was benieuwd of dat met de Silvertails ook zo is.
 
Laatst bewerkt:
stoere actie, 38 mm boor in je hobby boormachientje ;-)

er staat momenteel een setje laser slashcut uitlaten op marktplaats, kom je niet zo heel veel tegen en zijn ook redelijk geprijst. (overigens niet van mij of iemand die ik ken)

Ciao

Haha, kan zelfs met een accuboormachine. Is geen masieve boor maar een boor die alleen aan de randen materiaal weghaalt. Het is maar een dun stukje plaatwerk.
 
Een gatenzaag dus... klik~[/quote]

Met zo één zou ik het niet proberen, die is voor gips en/of hout.
Levensgevaarlijk ding.

Wat hij moet hebben is een "klok" boor van b.v. Sandvik.
full
 
Een gatenzaag dus... klik

Klopt helemaal :) , maar een omschrijving leek me op z'n plaats voor iemand die denkt dat je met een vette boor de achterkant van je uitlaat eruit moet raggen. Ben je wel in 1x klaar als je dat doet. Hoef je niet te morrelen om die einddemper eruit te prutsen, zit met een aantal kleine (punt)lasjes vast.
 
Hoi,

Ik heb zelf bij een 650 de dempers uit de uitlaat gehaald.
Hier staat een beschrijving hoe het in z'n werk gaat.
Het koste mij iets meer werk dan dat ik had gedacht.

Groet,
Erik
 
Hoi,

Ik heb zelf bij een 650 de dempers uit de uitlaat gehaald.
Groet,
Erik

@ Erik: Hoe je de einddemper eruit moet halen had ik inderdaad ook gevonden (of beter gezegd gekregen in een wordfile in het Nederlands). Maar wil graag horen hoe het klinkt zonder einddemper. Ben je tevreden over het geluid? Heb je ook eerst gaten geboord in de uitlaat of meteen de einddemper eruit gesloopt? Zo ja, eerst gaten geboord... is er een enorm verschil in volume?
 
Terug
Bovenaan Onderaan