vraag over verzekering

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Heb net de acceptgiro voor de verzekering de
deur uit gedaan (Zat trouwens op 35% bonus/malus zonder
dat ik ooit eerder een voertuig verzekerd heb :? )

Maar goed, stond in het overzicht dat ik geen
bijrijdersverzekering heb, betekent dat dat
als ik door mijn schuld een ongeluk veroorzaak
waarbij mijn passagier b.v. verlamd raakt, dat ik
de hele hap moet gaan dokken ?

Anders toch maar ff een belletje plegen morgen..
 
Laatst bewerkt:
Heb net de acceptgiro voor de verzekering de
deur uit gedaan (Zat trouwens op 35% bonus/malus zonder
dat ik ooit eerder een voertuig verzekerd heb :? )

Maar goed, stond in het overzicht dat ik geen
bijrijdersverzekering heb, betekent dat dat
als ik door mijn schuld een ongeluk veroorzaak
waarbij mijn passagier b.v. verlamd raakt, dat ik
de hele hap moet gaan dokken ?

Anders toch maar ff een belletje plegen morgen..

Ja neem er een ongeval-opzittenden verzekering bij. Anders krijgt de passagier niets uitgekeerd mocht er wat gebeuren. Niet dat je veel krijgt, maar het is beter dan niets. Bij m\'n eigen motor moest ik weer net bellen dat ik dat er dus niet bij hoef ;) Er kan toch niemand achterop. Extra betalen schiet dan ook niet op. Overigens kost het niet zoveel. Een paar euro per maand ofzo.

Ennuh als de persoon verlamd raakt, hoef jij het niet te betalen, moet ie bijv. zelf dan doen. Jij zou het kunnen betalen, of bijv. de automobilist welke bijv. schuldig zou zijn, maar de tegenpartij is er automatisch voor verzekerd. Mocht je dus op je bek gaan door wat olie, en een maat van je geeft de pijp aan maarten, dan heeft ie lullig gezegd \'pech\'. Overgebleven familie krijgt niets.

Morgen dus even bellen! Altijd een fijner gevoel als je iemand achterop hebt en je bent verzekerd voor mogelijke valpartijen of ongelukken.
 
Ja, moet jouw passagier jouw wel aansprakelijk stellen.

ja en anders mag ie het zelf dokken dus als ie het niet doet. Stel dat ie zit te wiebelen achterop de motor en je gaat onderuit in een bocht door je passagier, is je motor aan stront en mag je nog eens gaan lappen voor bijv. ziekenhuiskosten. Dat zou ff lekker zijn :j ;)
 
je moet trouwens ook ff uitkijken met je eigen risico !!!
hoorde laatst van iemand dat hij maar een laag bedrag voor allrisk hoefde te betalen

Wij ff polis nagekeken bleek dat hij 1500 Gulden eigen risico had...

Word je niet blij van aangezien je dan bij schade elke keer enorm bedrag kwijt bent..
 
je moet trouwens ook ff uitkijken met je eigen risico !!!
hoorde laatst van iemand dat hij maar een laag bedrag voor allrisk hoefde te betalen

Wij ff polis nagekeken bleek dat hij 1500 Gulden eigen risico had...

Word je niet blij van aangezien je dan bij schade elke keer enorm bedrag kwijt bent..

Kan je meestal zelf kiezen wat je eigen risico is. tenminste bij mijn auto wel. heb nu een eigen risico van 300 piek, maar kan ook voor 600 of 1000 gulden kiezen. Maar heb startonderbreker dus dan is m\'n eigen risisco weer weggescholden ivm diefstal bijv.

En eigen risico op m\'n motor is ook 300 piek ofzo.
1500 piek is belachelijk hoog, en dan kan je beter ietsje meer premie betalen en een lage E.R. hebben. Gewoon goed je polis doorlezen. Ik kwam er ook achter dat er geen reet van klopte. Heb het 2x moeten zeggen voor ze het gingen veranderen. Ben je mooi klaar mee als er brokken zijn en je er dan pas achterkomt.
 
heb WA met beperkt casco.

allrisk is me te duur...misschien volgend jaar.
Heb een eigen risico van 250 piek, dus das
wel op te hoesten.

HHmm...als ik dan morgen bel ook maar meteen
een rechtsbijstandsverzekering ??

Heb ik ook niet genomen omdat ik die via mijn
ouders heb, of zou het toch handig zijn??
 
ja, maar mocht mijn babemagneet zijn werk ooit
nog eens gaan doen, zou het toch handig zijn...

:)
 
heb WA met beperkt casco.

allrisk is me te duur...misschien volgend jaar.
Heb een eigen risico van 250 piek, dus das
wel op te hoesten.

HHmm...als ik dan morgen bel ook maar meteen
een rechtsbijstandsverzekering ??

Heb ik ook niet genomen omdat ik die via mijn
ouders heb, of zou het toch handig zijn??

rechtsbijstand is nooit verkeerd. Omdat je nog vrij jong bent (23 toch?) krijg je vaak de schuld van een ongeluk als het wat onduidelijk is. Ik heb \'m niet bij m\'n verzekering nu, als het goed is heb ik dat bij m\'n ANWB pakket. En anders gebruiken we gewoon wat anders
schuss.gif
 
Mooi, bedankt, nemen we die rechtsbijstand er ook
nog ff bij.

Dan kan ik tenminste weer met een gerust hart
op het gas! })
 
Eigen risico kan je afkopen. Heb ik ook gedaan met de All Risk op mun auto. Is niet zo heel veel extra premie. Rechtsbijstand zou ik inderdaad ook doen. Wil niet zeggen dat je garantie heb op uitkering maar het voorkomt voor jezelf een hoop gedonder en regelwerk wanneer er iets is.
 
heb WA met beperkt casco.

allrisk is me te duur...misschien volgend jaar.
Heb een eigen risico van 250 piek, dus das
wel op te hoesten.

HHmm...als ik dan morgen bel ook maar meteen
een rechtsbijstandsverzekering ??

Heb ik ook niet genomen omdat ik die via mijn
ouders heb, of zou het toch handig zijn??

IDIOOT !!!!!!!! ;)

Nee, zo bedoel ik het niet. Maar ik heb een tijdje
geleden een schuivert gemaakt door troep op de weg
en was dus gelukkig wel RB verzekerd, is iets duurder, maar die zitten nu dus wel fijn achter
rijkswaterstaat aan en anders was het zowieso
vette pech voor mij, nu heb ik nog een kansje.

[edit] Niet chatten tijdens typen anders zijn de berichten weer te laat ;) [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Woon je nog thuis? Dan kan het zijn dat je via de verzekering van je ouders rechtsbijstand hebt.
 
Heb net de acceptgiro voor de verzekering de
deur uit gedaan (Zat trouwens op 35% bonus/malus zonder
dat ik ooit eerder een voertuig verzekerd heb :? )

Maar goed, stond in het overzicht dat ik geen
bijrijdersverzekering heb, betekent dat dat
als ik door mijn schuld een ongeluk veroorzaak
waarbij mijn passagier b.v. verlamd raakt, dat ik
de hele hap moet gaan dokken ?

Anders toch maar ff een belletje plegen morgen..
Opzittenden verzekering betaal ik € 30 per jaar voor opzittenden dus ook bestuurder krijgt € 12000 als ie de pijp uit is, en bij invaliditeit het dubbele
is niet zo veel maar beter dan niets.
 
Als je rechtbijstand heb via je ouders is het natuurlijk onzin om je dubbel te verzekeren.


En opzittenden verzekering stelt wat betreft uitkeringen niets voor, echter dan ben je niet meer aansprakelijk in geval ongeluk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan