vraag over voorvork en achterbrug

BladeFighter

MF veteraan
18 mrt 2005
2.140
0
hallo, ik kan binnekort mss een Honda CB 750 (weet niet precies wat jaar maar hij lijkt op een b'oldor van model) krijgen en wil die dan tot streetfighter ombouwen. Maar nu is mijn vraag wat voor USD, achterbrug en velgen erin past zonder al te veel aan te passen? Tevens iemand een piccie van zo een omgebouwde CB 750? Bij voorbaat dank :}
 
en hoppa hier is er eentje
full
 
ja bedankt voor de foto's, zien er goed uit! ik heb zelf ook nog een blade project maar welke achterbrug en USD past er nu in zo een CB 750? :}
 
..meschien dat toevallig een Honda usd wel in één keer past maar ik zou er niet van uit gaan.
.. Honda misschien.. wat een onzin. :P Zijn die dunner dan van andere merken? :N

Voorvorken zijn van Showa, Ohlins, etc.

Ook net alsof een merk daar rekening met houdt, of de voorvork nog op een model van 25 jaar geleden past. _O-

En upside down voorvorken zijn altijd veel dikker omdat ze dus andersom :+ zitten. :]

Dus verbouwen~aanpassen~fresen~draaien samen met de originele kroonplaten.
Ik heb een ander brik, maar ga er binnenkort ook aan beginnen. O-)
 
Zullen wij jouw gereedschap maar eens afpakken...is beter voor iedereen. 8-) :W
Owned by Josef. :+

Ga ik je
edit.gif
edit knop beheren. :Y 4 keer achter elkaar posten. |( '(

Ben bijna ervaringsdeskundige.. maar nog niet, dus zal ook nog wel wat vragen stellen.
De voorvork is net uit de donor gehaald. Ging zelfs mij nog vlot af.
:P

 
Laatst bewerkt:
Ook net alsof een merk daar rekening met houdt, of de voorvork nog op een model van 25 jaar geleden past. _O-
Euhh, de voorvork van een SC28 fireblade past (met t-stuk en kroonplaat dus) zonder aanpassingen in een CB450S balhoofd.
Om maar wat te noemen :P
Goede kans dat dr nog wel eea zonder aanpassingen uit te wisselen valt, honda is net lego in dat opzicht :P

Daarnaast gebruikt Honda volgens mij al 25 jaar dezelfde balhoofdlagers voor heel veel motoren, dus de kans dat een vork zonder grondige aanpassingen over te zetten is is vrij groot.
Kijk maar eens op www.roukama.nl en vergelijk het typenr van de balhoofdlagers maar eens tussen een aantal motoren(SSH903R)
 
Lijkt mij erg gaaf als dat inderdaad zo is 4x2. :Y :9~

Ik hoop voor de topicstarter dat een CB 750 net zo eenvoudig is. *O*
 
Euhh, de voorvork van een SC28 fireblade past (met t-stuk en kroonplaat dus) zonder aanpassingen in een CB450S balhoofd.
Om maar wat te noemen :P
Goede kans dat dr nog wel eea zonder aanpassingen uit te wisselen valt, honda is net lego in dat opzicht :P

soms net als lego wellicht maar niet altijd.

zo paste mijn cbr vork niet in mn cb balhoofd...pen was te lang, te dik etc. ;)
 
Een SC28 blade balhoofdpen was ook te kort voor mn eigen VFR, maar goed, pen ff overzetten en klaar was Harrie :P
Alleen nog wachten op een wiel en klauwen voordat ie dr uberhaupt in past.

Als de lagermaten hetzelfde zijn heb je best kans dat eea zo past en anders kun je eens kijken of de balhoofdpen over te zetten is.
 
Een SC28 blade balhoofdpen was ook te kort voor mn eigen VFR, maar goed, pen ff overzetten en klaar was Harrie :P
Alleen nog wachten op een wiel en klauwen voordat ie dr uberhaupt in past.

Als de lagermaten hetzelfde zijn heb je best kans dat eea zo past en anders kun je eens kijken of de balhoofdpen over te zetten is.


ik heb de originele pen afgezaagd en af laten draaien tot model van de standaard cb maten :)
 
Ik heb de originele pen afgezaagd en af laten draaien tot model van de standaard cb maten :)
Dat bedoel ik net ook.. en dan wil iemand mijn gereedschap afnemen. :? :+

Geen idee hoe ik vandaag of morgen mijn neus ga stoten. O-) :P

P1012154.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan