Vraag over Yamaha V-max...?

shizzlebike

Rookie
7 jul 2009
16
0
Hallo,

Ben een beginnend motorrijder en ik ben nu opzoek naar een geschikte motor. Zit wat te twijfelen tussen div. types en uitvoeringen.
Nu ben ik een adv. tegengekomen waar een Yamaha V-max te koop staat uit het jaar 1998.
(zie onderstaande foto's)
Dikke vette motor om te zien.

Nu ben ik als leek alleen benieuwd wat o.a. de meningen zijn over deze motor (of zit ik bij de verkeerde forum?)
- Staat te koop voor 4950 Euro. (ik mag m meenemen voor 4550)
- 33.000 km op de teller.
- In 2000 geimporteerd uit Duitsland als een Black Max.
- Huidige eigenaar heeft m in april gekocht en een bodyset erop gezet wat er overigens ontzettend ruig uitziet.
- Heb gemaild met de verkoper en gevraagd waarom hij de motor verkoopt als hij m sinds april dit jaar pas heeft. Zegt impulsief te zijn met in en verkoop van voertuigen. Had nu een leuke cabrio gekocht en zou daar waarschijnlijk meer mee gaan rijden dan met de V-max. (aannemelijk)
- Verder heeft hij de olie laten verversen, nieuwe accu en laten synchroniseren... Vooral dat laatste zegt mij niets? Heeft dat met de kleppen te maken? Of met de cilinders?
- Motor loopt volgens hem verder perfect en het is een 145 Pk met V-boost!?!?
- Nu kwam hij er afgelopen week achter dat er een "tikker" in zit bij het stationair draaien. Hij had geinfomeerd en bleek een V=max kwaal te zijn wat mogelijk in de kleppen zit of in de uitlaatbocht???

Wie zegt deze kwaal iets en wat zijn de kosten daarvoor als dat gerepareerd moet worden?
Wat vinden jullie verder van de prijs in verhouding tot bouwjaar en km-stand?
Heb nog geen proefrit gemaakt of gekeken aangezien de motor in het noorden van het land staat en ik in brabant woon.

Hoop dat iemand mij een eindje opweg kan helpen.
Alvast bedankt v de reacties.


index.php

(Link van marktplaats waar foto's te zien zijn, wist niet hoe ik de foto's direct kon tonen in deze tekst).


Grtn Joost (hulske@hotmail.com)
 
hoi, ik heb zelf een vmax gehad en neem van mij aan dat dat tikken geen goed geluid is. waarschijnlijk een bigend-lager wat defect is, gebeurt wel vaker. vind een vmax overigens ook geen beginners fiets maar goed dat moet je zelf weten. kijk eens op de site van de vmaxclub daar kan je met je vragen terecht en daar zijn ook mensen die er verstand van hebben. heb hele goede ervaringen met cees cornwall. succes groeten marco
 
Ha,

Das een snelle reactie, thanks.
Ik zal eens kijken of ik met wat vragen terecht kan op die V-max club.
Tsja, is idd trwns geen beginners fiets..daar heb je gelijk in. Maar ja, je moet ergens beginnen :)

Bedankt!!! :]
 
ik ben zelf begonnen op het kleine broertje namelijk een fzx700. hier heb ik 2 jaar opgereden en toen heb ik de vmax van mijn zwager gekocht. hier heb ik ruim 3 jaar opgereden maar kreeg de nodige problemen. ik heb toen meerdere dealers gebeld maar niemand die er aan wilde/kon sleutelen. succes
 
ja dat zou ook een optie zijn hoor om een lichtere variant te kopen
Ben nu echter alleen aan het orienteren. Heb m'n vraag ook effe weggezet op t V-max forum van deze site!!
 
Voor zover mijn informatie gaat is een V-max een ontzettend leuke motorfiets als je alleen maar recht door wil. Beetje bochten pakken moet je iemand meenemen die hem even opzij duwt. Mijn advies zou zijn om eens naar een fiets te kijken die echt leuk is om mee te rijden/touren zodat je wat ervaring opbouwt. Een V-Max is daar voor zover ik weet niet echt geschikt voor. Ik heb het overigens zelf vroegáh geleerd op een Honda CB400N, hele leuke speelfiets waar je ook mee kunt rijden/sturen/sleutelen/vallen zonder dat je gelijk de bank kunt bellen :+
Maar nogmaals, de info over de V-Max is alleen van horen zeggen/lezen !!
 
Voor zover mijn informatie gaat is een V-max een ontzettend leuke motorfiets als je alleen maar recht door wil. Beetje bochten pakken moet je iemand meenemen die hem even opzij duwt. Mijn advies zou zijn om eens naar een fiets te kijken die echt leuk is om mee te rijden/touren zodat je wat ervaring opbouwt. Een V-Max is daar voor zover ik weet niet echt geschikt voor. Ik heb het overigens zelf vroegáh geleerd op een Honda CB400N, hele leuke speelfiets waar je ook mee kunt rijden/sturen/sleutelen/vallen zonder dat je gelijk de bank kunt bellen :+
Maar nogmaals, de info over de V-Max is alleen van horen zeggen/lezen !!

Dat is altijd het gevaar als je meningen gaat uitdragen, terwijl je zelf niet de ervaring hebt. . . .voorordelen noemt men dat:

*Franse auto's roesten altijd
*Ducati - Stukgatie
* etc.

Soms neemt men de negatieve punten voor lief maar koopt men wel een echte 'cult' fiets met meer dan voldoende karakter. . . .proefrijden zou ik dus zeggen en bij twijfel uitkijken naar een ander exemplaar. Er zijn voldoende Maxxen te koop.
 
Laatst bewerkt:
zoals ik al zei heb ik er een aantal jaren mee gereden. je moet niet vergeten dat hij bijna 300kg weegt. ik heb nu een gsr600 en die stuurt wel beter maar is een totaal andere motor. vond de vmax niet echt slecht sturen best wel strak alleen het gewicht helpt niet mee in snelle links rechts bochten. o ja en dat over franse auto's, ik werk bij citroen en we hebben er geen last van. groeten marco
 
Terug
Bovenaan Onderaan