Vraag over zithoogte (sportieve motor)en testritten

28 dec 2010
154
0
Leiden
Nou ik heb hier voor jullie twee vragen.

1. Testritten:
Iedereen verteld tegen mij van het beste wat je kan doen is de test ritten nemen voor de ervaring hoe de motor zit en hoe het aan voelt,Maar na tijdje vragen en googlen kwam ik uit dat je niet effe 1,2,3 test rit kan nemen.

Mijn vraag naar jullie is dan:
Hoe kan ik gemakkelijk een test rit nemen?
(Om zo te bepalen wat voor motor ik ga halen.)Woon in Leiden.
Ik ga niet naar maastricht om een testrit te nemen.

2.Zithoogte:
Ik ben zelf van plan om een sportieve motor aan te schaffen.(gsxr750/r6/zxr6/600rr)
Vraag is dan:
Ben zelf 170cm met m'n rijles motor gaat het net goed(Honda cb500)Wat voor motor kan ik besturen zonder op me bek te gaan waneer ik stil sta?


Alvast Bedankt Iedereen voor jullie commentaar.

22 Augustus (Afrijden /AVD)

Helaas gezakt op 23 juni wegens te hard rijden in plaats van 50 ging ik 54/55kmp.
Mee met de verkeer dacht ik.En niet te ver vooruit gekeken.(anticiperen)
full
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb hier voor jullie twee vragen.

1. Testritten:
Iedereen verteld tegen mij van het beste wat je kan doen is de test ritten nemen voor de ervaring hoe de motor zit en hoe het aan voelt,Maar na tijdje vragen en googlen kwam ik uit dat je niet effe 1,2,3 test rit kan nemen.

Mijn vraag naar jullie is dan:
Hoe kan ik gemakkelijk een test rit nemen?
(Om zo te bepalen wat voor motor ik ga halen.)Woon in Leiden.
Ik ga niet naar maastricht om een testrit te nemen.

2.Zithoogte:
Ik ben zelf van plan om een sportieve motor aan te schaffen.(gsxr750/r6/zxr6/600rr)
Vraag is dan:
Ben zelf 170cm met m'n rijles motor gaat het net goed[afbeelding]Wat voor motor kan ik besturen zonder op me bek te gaan waneer ik stil sta?


Alvast Bedankt Iedereen voor jullie commentaar.

22 Augustus (Afrijden /AVD)

Helaas gezakt op 23 juni wegens te hard rijden in plaats van 50 ging ik 54/55kmp.
Mee met de verkeer dacht ik.En niet te ver vooruit gekeken.(anticiperen)[afbeelding]

Betreffende 1.

Als jij serieus overkomt bij een motorzaak en ze serieus verteld dat jij een van de motoren die jij noemt wilt kopen, dan denk ik niet dat het moeilijk is een proefritje te maken. Wat je ook zou kunnen doen is de betreffende motoren voor een dagje huren (is wel duurder, maar dan kun je er wel een dag mee rijden)...

Betreffende 2.

Zelf ben ik 180 en rij ik een 600RR en dat gaat prima. Denk dat die 10cm op zich relatief weinig uit gaat maken op een RR en anders zal er ongetwijfeld de mogelijkheid bestaan om de diverse motoren te laten verlagen, zodat je wel met beide voeten aan de grond komt. Maar je moet er inderdaad wel voor zorgen dat je gewoon met beide voetjes aan de grond kunt komen, zonder rare fratsen uit te moeten halen.
 
Laatst bewerkt:
eerst een rondje proefzitten in de zaak. en welke de eerste ronde overleven kan je buiten een rondje mee doen.
 
Aangaande de proefritten: Gewoon naar de zaken toegaan en interesse tonen. Desnoods eerst even bellen zodat de dealer een demo-model naar de zaak kan halen voor je. Bij particuliere aankoop is een proefrit al vaak helemaal geen probleem.
 
ben 197cm en rijd een 600rr geen probleem :)

Nou ja TS is 170cm....

Dat zou misschien net te klein zijn voor een standaard RR?

Ik kom met beide voeten gewoon aan de grond (ben 180cm), zonder de motor schuin te moeten zetten of zo....maar met 10cm minder? Gaat dat dan ook lukken?
 
Nou ja TS is 170cm....

Dat zou misschien net te klein zijn voor een standaard RR?

Ik kom met beide voeten gewoon aan de grond (ben 180cm), zonder de motor schuin te moeten zetten of zo....maar met 10cm minder? Gaat dat dan ook lukken?

tja dat weet ik niet,, maar anders kan je hem altijd nog verlagen ;)
 
ik zou zeggen,ga eens naar huisman op de willem de zwijgerlaan daar kan je al wat proef zitten!
alleen heeft hij bijna nooit honda`s staan.
gewoon een grote zaak opzoeken met veel 2dehands fietsen zoals GOEDTHART motoren in bodegraven die heeft alles staan!
 
Ik ben 1.73 en heb in verhouding korte benen maar ik kom altyd wel aan de grond op verschillende motoren,al is het maar met de teentjes.

Alleen achteruit manoeuvreren terwijl je op de motor zit gaat niet zo lekker en ziet er een beetje dom uit! Maar dan stap ik gewoon effe af!

En ik heb op dezelde motor gelest als jou en die voelt gewoon lomp zwaar aan tov
een racer. Komt door de massacentralisatie denk ik.

En testritten heb ik nog nooit een probleem mee gehad, werden vrijwel altijd meteen aangeboden als ik naar een motor stond te kijken, zelfs niet als ik zei dat ik mn rijbewijs net had. Ook op 1000cc's. Incl de verhalen dat je best kan beginnen op een 1000 als je je gashand maar controleert.
Maar daar hoor je verschillende verhalen over dus het ligt er maar net aan hoe je overkomt volgens mij!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan