vraag snelheidsovertreding

HRMN

MF'er
5 jun 2003
158
0
zwolle
L.s.,


Vorig jaar ben ik met een veel te hoge snelheid aangehouden en is mijn rijbewijs ingenomen. Een boete van 560,- en één jaar voorwaardelijk omdat het de eerste keer was.

Vrijdag zat mijn voorwaardelijke straf erop en gisteren aangehouden met 40km te hard. Op internet heb ik hierover niet veel kunnen vinden. Is er misschien iemand net zo stom als ik ben hier op het forum die me hier meer over kan vertellen?
 
niet slim he, ik heb mij heeeeeeel lang rustig gehouden
 
Ik weet het |( |( |( |(

Maar in 4 jaar auto en dik 2 jaar motor is dit pas mijn 2e bekeuring..
Tis alleen jammer dat ik ze alleen krijg als ik echt verschrikkelijk te hard ga
 
Ik weet het |( |( |( |(

Maar in 4 jaar auto en dik 2 jaar motor is dit pas mijn 2e bekeuring..
Tis alleen jammer dat ik ze alleen krijg als ik echt verschrikkelijk te hard ga
Volgens mij bepaalt de Officier van justitie bij snelheidsovertredingen van meer dan 30km/u het transactiebedrag, en neemt recidive mee in overweging. Aan de andere kant heb je braaf :? je proeftijd doorstaan en ga je in principe met een blanco strafblad weer van start, maar dat zal wel niet zo werken...


Baksteen en aanverwanten, woehelp
 
Volgens mij bepaalt de Officier van justitie bij snelheidsovertredingen van meer dan 30km/u het transactiebedrag, en neemt recidive mee in overweging. Aan de andere kant heb je braaf :? je proeftijd doorstaan en ga je in principe met een blanco strafblad weer van start, maar dat zal wel niet zo werken...


Baksteen en aanverwanten, woehelp

De officier van justitie bepaald inderdaad de hoogte van het transactiebedrag en zal daar zeker de eerste in meenemen. Kan dus aardig wat centen gaan kosten, en wat dat betreft zul je dus zeker niet blanco beginnen. Dit staat ook los van wel of geen voorwaardelijke straf/rijontzegging. Gezien het feit dat je buiten je periode van een jaar gepakt bent, kunnen ze de voorwaardelijke rijontzegging van de eerste keer niet meer omzetten in een onvoorwaardelijke. Wat ze wel kunnen doen is je een nieuwe voorwaardelijke straf geven, en het zou best eens kunnen dat die nu twee jaar gaat duren in plaats van één jaar.

Sterkte!
 
Zo'n aanverwante met nog meer terzake doend antwoord bedoelde ik dus.
heb zelf gelukkig niet zo veel ervaring met heftige snelheidsoverschrijdingen, straffen etc.
 
www.openbaarministerie.nl

Effe zoeken en je vind een link waar je je situatie kunt voorleggen.
Na enkele dagen krijg je een onderbouwd antwoord van een voorlichter van het ministerie.

Geef zoveel mogelijk info over je laatste overtreding (tijdstip, over de weg zelf (fietspaden, kruispunten etc.....).

Succes.

Juridisch gezien is je voorwaardelijk voorbij en val je eveneens niet meer onder de recidiveregeling. Maar ik kan me voorstellen dat ze je dit keer graag eens voor de rechtbank zien staan.
 
L.s.,


Vorig jaar ben ik met een veel te hoge snelheid aangehouden en is mijn rijbewijs ingenomen. Een boete van 560,- en één jaar voorwaardelijk omdat het de eerste keer was.

Vrijdag zat mijn voorwaardelijke straf erop en gisteren aangehouden met 40km te hard. Op internet heb ik hierover niet veel kunnen vinden. Is er misschien iemand net zo stom als ik ben hier op het forum die me hier meer over kan vertellen?

Van de positieve kant, gelukkkig ben je niet gepakt tijdens je voorwaardelijke periode!
 
De officier van justitie bepaald inderdaad de hoogte van het transactiebedrag en zal daar zeker de eerste in meenemen. Kan dus aardig wat centen gaan kosten, en wat dat betreft zul je dus zeker niet blanco beginnen. Dit staat ook los van wel of geen voorwaardelijke straf/rijontzegging. Gezien het feit dat je buiten je periode van een jaar gepakt bent, kunnen ze de voorwaardelijke rijontzegging van de eerste keer niet meer omzetten in een onvoorwaardelijke. Wat ze wel kunnen doen is je een nieuwe voorwaardelijke straf geven, en het zou best eens kunnen dat die nu twee jaar gaat duren in plaats van één jaar.

Sterkte!

De geldstraf maakt me niet zoveel uit. Ik wil mijn papiertje liever niet kwijt (nu hoor ik jullie allemaal denken: Daar had je eerder aan moeten denken... klopt! :( )
 
www.openbaarministerie.nl

Effe zoeken en je vind een link waar je je situatie kunt voorleggen.
Na enkele dagen krijg je een onderbouwd antwoord van een voorlichter van het ministerie.

Geef zoveel mogelijk info over je laatste overtreding (tijdstip, over de weg zelf (fietspaden, kruispunten etc.....).

Succes.

Juridisch gezien is je voorwaardelijk voorbij en val je eveneens niet meer onder de recidiveregeling. Maar ik kan me voorstellen dat ze je dit keer graag eens voor de rechtbank zien staan.

Mail had ik al verzonden 8-)

Rechter had ik vorige keer al gezien '(

zoals ik al schreef: De kosten maken me niet uit, mijn zeer geliefde roze papiertje is belangrijker. Zeker omdat mijn vriendin steeds meer klaagt dat ze altijd moet rijden en nooit kan drinken..
 
Ik zie weinig reacties van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ben ws de enige echte halve zooi hier...
 
Ik zie weinig reacties van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ben ws de enige echte halve zooi hier...

Vlak mij niet uit hoor ;)

Maar,weliswaar zit je proeftijd er net op,de recedivetermijn telt vanaf het moment dat het vorige vonnis onherroepelijk is geworden.

[onder voorbehoud]
Dat is waarschijnlijk dus het moment dat jij de boete hebt betaald,als je een schriftelijk vonnis hebt ontvangen kun je even de datum die daarop staat checken.
[onder voorbehoud]

Met een beetje "geluk" (geen recedive) krijg je tzt dus een transactievoorstel anders moet je voor komen,wat ook wel meevalt plus dat de boetes ter zitting in de regel lager uitvallen dan de eis van de officier.
 
Maar,weliswaar zit je proeftijd er net op,de recedivetermijn telt vanaf het moment dat het vorige vonnis onherroepelijk is geworden.

[onder voorbehoud]
Dat is waarschijnlijk dus het moment dat jij de boete hebt betaald,als je een schriftelijk vonnis hebt ontvangen kun je even de datum die daarop staat checken.
[onder voorbehoud]

Ik heb de vorige boete in twee termijnen betaald, maar ik heb een brief ontvangen (ligt ws nog wel thuis) waarin stond dat ik voorwaardelijk had tot 06-08. Is voorwaardelijk niet hetzelfde als recedivetermijn?
 
Ik heb de vorige boete in twee termijnen betaald, maar ik heb een brief ontvangen (ligt ws nog wel thuis) waarin stond dat ik voorwaardelijk had tot 06-08. Is voorwaardelijk niet hetzelfde als recedivetermijn?

Nee.

Een proeftijd word opgelegd door de rechter,de recediveregeling geldt voor iedereen en staat hier dus los van.
 
Nee.

Een proeftijd word opgelegd door de rechter,de recediveregeling geldt voor iedereen en staat hier dus los van.

Iemand enig idee wanneer de recediveregeling van kracht gaat? Dag van de overtreding, laaste afbetaling boete, wanneer OvJ daar zin in heeft, enz?
 
Geachte heer H

Het moment van afdoening is het moment dat het vonnis onherroepelijk is geworden. Dus dat er geen beroeps mogelijkheden meer zijn. Het antwoord is dus nee

Ik hoop dat ik uw vraag heb kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

**** *******
Publieksvoorlichting Openbaar Ministerie



-----Oorspronkelijk bericht-----


L.s.,


Ik heb nog één vraag:

"Van recidive is alleen sprake indien de overtreding wordt begaan binnen een jaar na afdoening van de vorige overtreding"

Betekend dit dat het jaar pas in is gegaan nadat ik de laatste termijn heb betaald?

Als dit het geval is is de straf dus afhankelijk van de persoonlijke situatie en niet van de overtreding. Ik ben vorig jaar aangehouden met een vriend van me. Alletwee met dezefde snelheid, alletwee dezelfde straf. Dit is nu weer het geval, alleen heeft hij eerder afbetaald dan ik. Zijn straf zal dus lager kunnen uitvallen?

Met vriendelijke groet,

Harmen


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: post@openbaarministerie.nl [mailto:post@openbaarministerie.nl]



Geachte heer H


3.2. Recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen

De recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen wordt toegepast bij snelheidsovertredingen, die niet als een gedraging in de bijlage bij de Wet Mulder zijn opgenomen, dan wel waarvoor geen vast tarief van de transactie door het OM is vastgesteld (een overschrijding van de maximum snelheid met meer dan 70 kilometer per uur). De recidiveregeling luidt als
volgt: Van recidive is alleen sprake indien de overtreding wordt begaan binnen een jaar na afdoening van de vorige overtreding.

Ik hoop dat ik u van dienst heb kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

**** *******
Publieksvoorlichting Openbaar Ministerie
----------------------------------------------------------------------





L.s.,

Vorig jaar ben ik in de omgeving Hogeveen aangehouden met een veel te
hoge snelheid. Mijn rijbewijs is daarbij ingenomen en ik heb een
voorwaardelijke straf van 1 jaar gekregen. De straf is net een week
afgelopen.

Afgelopen zondag heb ik mij weer laten verleiden en ben met een
snelheid van 40km/u te hard aangehouden.

Mijn vraag: Wat zijn nu de gevolgen? Mijn vorige boete heb ik
betaald, en mijn voorwaardelijke straf was afgelopen. Kan de officier
van Justitie weer mijn rijbewijs innemen?

Met vriendelijke groet,

Harmen
 
Ik zie weinig reacties van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ben ws de enige echte halve zooi hier...
Alle MF-ers houden zich strikt aan de snelheidslimieten O-) . Alles wat je hier leest over hoge snelheden en bonnen zijn verzinsels om stoer over te komen :o




:+
 
Ik houd me normaal onder de 30 overschrijding, en altijd aan de 50 overschrijding (op 1 stukkie weg na, maar die is gesloten voor motorvoertuigen met meer dan 2 wielen, weg van rijkswaterstaten, dus daar wordt niet veel gecontroleerd.).

Tot nu toe in ruim 3 jaar auto en 2 maand motor (ff afkloppen) slechts 1 boete van 38 waar ik 30 mocht (15 euro, duitsland). Ik snap dat gezeur over flitsers dus niet echt :+
 
Tot nu toe in ruim 3 jaar auto en 2 maand motor (ff afkloppen) slechts 1 boete van 38 waar ik 30 mocht (15 euro, duitsland). Ik snap dat gezeur over flitsers dus niet echt :+


Dat heeft misschien ook alles met je motorkeuze te maken ;)
 
Even beetje offtopic... Hoe zit het eigenlijk met snelheidsovertredingen en strafblad :? Het schijnt namelijk dat als je ooit een keer een strafblad gekregen hebt dat je er nooit meer vanaf komt en dat je dan ook veel minder kans maakt bij sollicitatiegesprekken. Krijg je ook een strafblad bij (hele) hoge snelheidsovertredingen :?

@HRMN, succes met de afhandeling, hoop dat je er goed vanaf komt!

Edit: Een klasgenoot van me had vroeger nepgeld gemaakt door geld in te scannen en uit te printen (aan één kant ook nog :o , op een kutkwaliteit inkjet printer }) ), hij heeft toen ook een strafblad gekregen. Ik meen dat dit dan weer onder het 'jeugdrecht' valt zodat hij er nu weer vanaf zou moeten zijn geloof ik. Maar hoe zit dit als je volwassen bent :+
 
zal ff kijken of het lukt om mn .doc bestand hier kan uploaden

daar staat het lekker mooi en overzichtelijk op :)

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/114703/572ec0c76fabc3914a701e09b7e5e346 (Overzicht boetes in het verkeer.doc)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan