Goedenavond beste mensen.
Ik ben een zephyr 550 uit 92 weer een beetje toonbaar aan het maken. Vanavond de uitlaat gedemonteerd voor ontroesting en een spuitbeurtje. Nu zit er een, ik neem althans aan, een katalysator op. Iig een enorm lomp aanhangsel.
Ik was al van plan om eens te kijken of ik hier wat meer geluid uit kan krijgen, dmv Mc Gyver acties. Geen idee nog, ws uit elkaar slopen en wellicht een wat grotere geperformeerde pijp erin lassen. En de demper iets korter maken, dit ook ivm schade. Maar ik wil van dat aanhangsel af. Echter heb ik geen idee hoe de gassen zich door de uitlaat en het aanhangsel verplaatsen. Gaan ze in 1 lijn naar de demper, met een soort aftakking naar dat gekke ding en kan ik dit inwendig vrij makkelijk oplossen, of lopen ze eerst door het aanhangsel en verderop weer terug de uitlaat in en is dat qua positie ed een drama om dat enigzins voor elkaar te krijgen? En wil ik toch een andere demper willen gaan monteren, waar zou ik dan het beste het ding door kunnen slijpen? Een vrrloop maken is geen probleem op zich.
Ik hoop dat iemand mij al eens voorgegaan is..
En heeft iemand een idee welke bochten sets eventueel passen op een zephyr 550? Mag ook een 4 in 2 zijn.
Mijn dank is vast groot..
Ik ben een zephyr 550 uit 92 weer een beetje toonbaar aan het maken. Vanavond de uitlaat gedemonteerd voor ontroesting en een spuitbeurtje. Nu zit er een, ik neem althans aan, een katalysator op. Iig een enorm lomp aanhangsel.
Ik was al van plan om eens te kijken of ik hier wat meer geluid uit kan krijgen, dmv Mc Gyver acties. Geen idee nog, ws uit elkaar slopen en wellicht een wat grotere geperformeerde pijp erin lassen. En de demper iets korter maken, dit ook ivm schade. Maar ik wil van dat aanhangsel af. Echter heb ik geen idee hoe de gassen zich door de uitlaat en het aanhangsel verplaatsen. Gaan ze in 1 lijn naar de demper, met een soort aftakking naar dat gekke ding en kan ik dit inwendig vrij makkelijk oplossen, of lopen ze eerst door het aanhangsel en verderop weer terug de uitlaat in en is dat qua positie ed een drama om dat enigzins voor elkaar te krijgen? En wil ik toch een andere demper willen gaan monteren, waar zou ik dan het beste het ding door kunnen slijpen? Een vrrloop maken is geen probleem op zich.
Ik hoop dat iemand mij al eens voorgegaan is..
En heeft iemand een idee welke bochten sets eventueel passen op een zephyr 550? Mag ook een 4 in 2 zijn.
Mijn dank is vast groot..