Vraag voor de Belgen onder ons: ongeval met vluchtmisdrijf

Schippertje

MF'er
19 mei 2009
125
0
Schiedam
Beste medeforummers,

enkele dagen geleden heb ik een aanrijding gehad in Antwerpen. Een vrachtwagen die van het opstelterrein voor de MSC-Home terminal kwam gereden stak voor mij en een andere vrachtwagen over. Ik had niet meer voldoende remweg en ben er tegenop geknald. Toen de bestuurder zag dat ik weer bewoog is hij weggereden, ikzelf en de omstanders hebben geen kenteken meer kunnen noteren. Er is politie bij geweest die getuigen heeft gehoord, maar ik was toen al in de ambulance. Mijn motor ligt aan puin, gelukkig heb ik zelf niets. Nadien heeft de politie een PV met mij opgemaakt.

Volgens mijn verzekeraar (KNMV) kent Belgie geen waarborgfonds, toch vond ik dit op internet: GMWF - Gemeenschappelijk Waarborgfonds. Heeft een van jullie ervaring of kennis omtrent de precieze regelgeving of hoe te handelen?

Alvast bedankt voor de reacties
 
Bij die Terminal moet het zeker bekend zijn, mogelijk staat hij zelfs op camera.
 
Belgisch Gemeenschappelijk Waarborgfonds

Vereniging aan dewelke bijzondere bevoegdheden zijn toegekend in het kader van de wet betreffende de verplichte motorrijtuigenverzekering en de wet betreffende de vergoeding van slachtoffers van """"technologische ongevallen van grote omvang.""""
 
Is Europeesche wetgeving, zie onder

FCGB - BGWF

Het waarborgfonds in België keert uit in de gavalen van onverzekerde voertuigen en its je dat kunt bewijzen bij niet geidentificeerde voertuigen. Met politie rapoport en de getuige lijkt me dat goed te doen.
 
Bij die Terminal moet het zeker bekend zijn, mogelijk staat hij zelfs op camera.
Wordt aan gewerkt, ze zijn alleen niet zo meewerkingsgezind dus ga het via de scheepvaartpolitie proberen. ( Die ook de getuigenverklaringen heeft afgenomen)
Citaat van desbetreffende site: " Let op: de schaderegelaar past altijd de wet toe van het land waar het ongeval is gebeurd. Zo wordt materiële schade, veroorzaakt door een onbekend motorvoertuig, behalve in Nederland, alleen in Zweden vergoed."

Mijn verzekeraar zegt hetzelfde, en heeft duidelijk geen zin om andere mogelijkheden te onderzoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan