Vraag voor een remblokkenspecialist

Jeroen

MF veteraan
31 aug 2003
4.526
2
Emmeloord
Ik heb nu 4000 km gereden met mijn SP-1. Vanaf het begin had ik het gevoel dat hij niet echt best remde, hoewel de motor afgeleverd is met nieuwe remblokken.
Heb overwogen er stalen remleidingen op te zetten want de motor is inmiddels 5 jaar oud en dan willen de leidingen weleens meer gaan uitzetten dan je lief is.
Vandaag maar eens de remblokken eruit geschroefd want het kan best eens zijn dat ik ze niet goed heb ingeremd en daardoor "verglaasd" zijn.

Mijn vraag: Wat vinden jullie van deze blokken?

Remblokken%20001.jpg


Remblokken%20002.jpg


Remblokken%20003.jpg


Remblokken%20004.jpg


Met name de kleur vind ik vreemd, regenboog... :?

Anyone?

:)
 
verglazen van remblokken gebeurt alleen met het bovenste laagje. als je er een paar 100 km mee rijd, is dat weer weg hoor. het klinkt logischer dat je harde remblokken (of zoals gezegd k*tdingen) had. als jij hard wil remmen, moet je wat zachte remblokken kopen.



forgive me if i'm wrong
 
verglazen van remblokken gebeurt alleen met het bovenste laagje. als je er een paar 100 km mee rijd, is dat weer weg hoor. het klinkt logischer dat je harde remblokken (of zoals gezegd k*tdingen) had. als jij hard wil remmen, moet je wat zachte remblokken kopen.



forgive me if i'm wrong

Gesinterde zachte remblokken dat werkt het best. Zover ik heb begrepen.
 
verse vloeistof en god ontluchten helpt ook wel eens, andere remleidingen gaat ie zeker niet slechter van remmen, gewoon doen, en als je dan nog niet lekker remt kan je aktijd nog andere blokkies erin stoppen.

Gesinterd remt harder, maar geeft ook meer slijtage aan je schijven
 
verse vloeistof en god ontluchten helpt ook wel eens, andere remleidingen gaat ie zeker niet slechter van remmen, gewoon doen, en als je dan nog niet lekker remt kan je aktijd nog andere blokkies erin stoppen.

Gesinterd remt harder, maar geeft ook meer slijtage aan je schijven

God ontluchten? _O- :+

Nee, ik heb er juist vorige week nieuwe vloeistoffen in laten pompen, daar kan het niet aan liggen. Wat ik overigens wel hoopte.
Ik ga deze blokken wel een beetje opschuren en dan zie ik wel of het opknapt.
Volgend jaar, als de budgetten voor 2007 weer verdeeld worden, gaan we eens aan stalen leidingen en gesinterde blokken denken. Potje van 2006 zit alleen nog klein beetje benzinegeld in, ik hoop dat ik het seizoen kan redden... :)

Niemand iets te melden over die regenboog achtige kleur van de blokken?
 
:^

- Nissin is origineel, dus goed. Dat denk ik niet maar weet ik zeker. ;)
- Zo te zien zijn dit gesinterde blokken.
- Van stalen remleidingen gaat 'ie niet harder remmen, alleen het gevoel wordt directer en je hebt minder kracht nodig.

Maareh, zo te lezen heb je 'm bij een zaak gekocht. Even terug gaan misschien een idee?
 
Voor verglaasde rechtblokken :? Terwijl er nieuwen op gegaan zijn bij aflevering? Zie niet in hoe dat verglazen aan de dealer kan liggen...
Vaak zijn dealers wel een beetje op de hoogte van techniek en zo, soms zelfs nog beter dan de doorsnee internet-expert. Bovendien, wanneer de blokken aangelopen hebben is het misschien wél een gevalletje garantie/coulance. Nee heb je, ja kun je krijgen, toch? ;)
 
:^

- Nissin is origineel, dus goed. Dat denk ik niet maar weet ik zeker. ;)

Oké :) Das 1 die ik weg kan strepen.
- Zo te zien zijn dit gesinterde blokken.
Das mooi, want ik heb al even gebeld met de leverancier van bike en blokken, en hij stelde voor om eens gesinterde blokken te proberen. Dat hoef ik dus niet te doen :)
- Van stalen remleidingen gaat 'ie niet harder remmen, alleen het gevoel wordt directer en je hebt minder kracht nodig.
Nou, das eigenlijk precies wat ik zoek! :Y

Ik ben eruit. Ff opschuren en volgend jaar stalen remleidingen.

Senkjoe all! :}



 
Weet je wat het denk ik ook is? Ik had hiervoor een Blackbird met 6 zuiger remtangen en DCBS. Dat remt wel zo machtig strak, voor mijn gevoel dan.
Misschien dat een SP gewoon wat mindere remmen heeft. (4 zuiger, zonder DCBS)
Dus het kan best zijn dat mijn idee van slecht remmen gewoon spiegies is....

Je weet het niet. Ben ook maar een amateur. *D
 
ja ja ht is gelukt moet nog een beetje weg wijs worden. maarru zaterdag naar ten kate goed plan beetje op tijd die kant op denk ik maar. Op passen voor los liggend gras en dergelijk.
Ik noem het al de memorial rit.
 
Remblokken verglazen door sachies remmen.

Dan heb je geen friktie, en glijen de remblokken.

Bij krachtiger en korter remmen zie je dit probleem niet.

Opschuren en je remgedrag verbeteren.
remblokken verglazen in de meeste gevallen door slecht in te remmen als ze nieuw zijn, dat is het belangrijkste, zodra ze goed in geremd zijn kan je ook gewoon rustig remmen (natuurlijk niet 3 km voor je stoppunt al meelaten glijden nee)
 
Terug
Bovenaan Onderaan